Peerless sub met 12"slave

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Chance117
Berichten: 54
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 9:42
Locatie: Ulft
Contacteer:

Peerless sub met 12"slave

Bericht door Chance117 »

Een eerder project voor een vriend van me.
Een 10" peerless met een 12" slave.
Bijlagen
Uiteindelijk zijn er 6 lagen hoogglans wit overheen gegaan. Hij is gespoten bij een autoschade bedrijf.
Uiteindelijk zijn er 6 lagen hoogglans wit overheen gegaan. Hij is gespoten bij een autoschade bedrijf.
De sub heeft 3 grondlagen gekregen om hem zo glad mogelijk te kunnen schuren.
De sub heeft 3 grondlagen gekregen om hem zo glad mogelijk te kunnen schuren.
DSC00934.JPG
De kast zelf bestaat uit 18mm mdf + 18 hdf (gemaakt van hardhout) HDF is een stuk gladder en maakt het spuiten gemakkelijker.<br />Het is ook nog eens een stuk zwaarder.
De kast zelf bestaat uit 18mm mdf + 18 hdf (gemaakt van hardhout) HDF is een stuk gladder en maakt het spuiten gemakkelijker.
Het is ook nog eens een stuk zwaarder.
DSC00243.JPG
Woofer is vastgezet met inslagmoeren
Woofer is vastgezet met inslagmoeren
Het geheel schuift perfect in elkaar dankzij de cnc frees
Het geheel schuift perfect in elkaar dankzij de cnc frees
De bracing is gemaakt van 2X 18mm mdf
De bracing is gemaakt van 2X 18mm mdf
De gefreesde delen
De gefreesde delen
Lnsadnoh
Berichten: 6051
Lid geworden op: di 07 aug 2007, 16:43
Contacteer:

Bericht door Lnsadnoh »

HEEL netjes en degelijk gebouwd !!!
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Mooi hoor!

Is de slave of woofer downfiring? Ik zou de woofer doen..
Chance117
Berichten: 54
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 9:42
Locatie: Ulft
Contacteer:

Bericht door Chance117 »

De woofer is idd downfiring.
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Vakwerk! Is dat allemaal met de hand gezaagd en gefreesd?

Enne, wat kost dat nu om hem zo te laten spuiten?
Chance117
Berichten: 54
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 9:42
Locatie: Ulft
Contacteer:

Bericht door Chance117 »

Nee het is allemaal met een cnc frees van 2 bij 3 meter gemaakt. De meeste tijd gaat in het programeren zitten. Daarna is het een druk op de knop, 10 minuten wachten en je hebt een compleet mdf pakket voor een sub :D
Spuitwerk is door mijn zwager gedaan en heb alleen de lak betaald. Lak en grondverf koste me 5 tientjes en een hele hoop uren schuren. Denk als je het gewoon betalen moet je toch snel rond de 200 euro kwijt bent.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

Sodeknetters, da's netjes :!:
Wil je zwager niet nog meer bijklussen :wink:
bigrick
Berichten: 53
Lid geworden op: do 17 apr 2008, 23:03

Bericht door bigrick »

supper mooi gemaakt

maar waarom een 10" met 12" slave ? snap ik even niet. ( kan iemand het me even uit leggen?)
Gebruikersavatar
voodooless
Berichten: 4775
Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door voodooless »

Dat is eigenlijk gewoon de vuistregel :)
Chance117
Berichten: 54
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 9:42
Locatie: Ulft
Contacteer:

Bericht door Chance117 »

Ten eerste: godver tering russen :evil:
Ten tweede: Heb hier vaak gelezen dat je je slave het liefst 120% groter moet nemen. En eerlijk gezegd vind ik 120% nog aan de kleine kant. De 10" woofer knalde de slave zeker aan zijn Xmax met films (vooral met LOTR ging de sub aan de wandel)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Man man, wat is dat cnc frezen toch mooi zeg.........

Je zou die geprogrammeerde bestanden eigenlijk beschikbaar moeten stellen, als er zóveel werk in heeft gezeten! Prachtig hoor...

Wowly
Chance117
Berichten: 54
Lid geworden op: za 10 mei 2008, 9:42
Locatie: Ulft
Contacteer:

Bericht door Chance117 »

Helaas is de ene frees de andere niet.
Ze werken vrijwel allemaal met Din/Iso maar hebben vaak kleine verschillen waardoor je ipv een mooi mdf pakket een stapeltje brandhout(mdf) krijgt.
En ik werk niet met autocad.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Wowly bedoelt natuurlijk inclusief frees :D
Gesloten