Er zijn 116 resultaten gevonden

door blu_line
do 09 jan 2014, 8:44
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: Koellichamen
Reacties: 13
Weergaves: 592

Re: Koellichamen

Probeer deze eens

http://www.mark-tronik.de/en/index.php?swf=1

Hier heb ik een aantal jaren geleden voor een redelijke prijs 4 koolblokken besteld !

mvg

ST
door blu_line
wo 17 jul 2013, 15:34
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: grote afrond frees
Reacties: 14
Weergaves: 1611

Re: grote afrond frees

Inderdaad geweldig.
Heb er zelf ook over nagedacht om een afgerond front te maken en dit was 1 van de oplossingen om het bewerkstelligen.
En het werkt dus ! Super.
door blu_line
do 11 jul 2013, 7:02
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: grote afrond frees
Reacties: 14
Weergaves: 1611

Re: grote afrond frees

kun je niet zo'n goedkoop freesje in 12mm scoren en dan een bovenfrees lenen/huren ofzo? Ben al aan het zoeken geweest. De grote machine verhuur bedrijven, althans hier in de buurt van Zutphen, hebben slechts bovenfrezen met een spantang van 6 of 8mm. of als je je baffle nog los hebt even langs een...
door blu_line
di 09 jul 2013, 21:59
Forum: Hout- en metaalbewerkingsgereedschap
Onderwerp: grote afrond frees
Reacties: 14
Weergaves: 1611

grote afrond frees

Ik ben op zoek naar een grote afrond frees. Radius van 19 of 20 mm. In Nederland zijn die dingen *&*^%$ duur. Op ebay zijn ze te vinden voor 8 euro en hoger. Ja, ik begrijp dat het met prijs/kwaliteit te maken heeft, maar dit prijs verschil is niet te rechtvaardigen voor die paar keer dat ik een...
door blu_line
ma 08 jul 2013, 7:15
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: lamellen of deuvels
Reacties: 5
Weergaves: 1233

Re: lamellen of deuvels

je freest in twee aparte handelingen met de deuvel teken je met het ene gat het andere af ,dat kan nooit fout. Ten opzichte van elkaar klopt dat. Maar de fout die je maakt met aftekenen, boren, uitlijnen van de 2 delen end. Is dat overkomelijk ? Met een lamellenfrees heb je een vaste referentie, de...
door blu_line
za 06 jul 2013, 22:27
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: lamellen of deuvels
Reacties: 5
Weergaves: 1233

lamellen of deuvels

Wat is beter, lamellen of deuvels ?
Wie heeft hier ervaring mee ?


mvg

ST
door blu_line
ma 17 jun 2013, 7:38
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: dipool mid
Reacties: 6
Weergaves: 374

Re: dipool mid

Ik heb zelf nog een tweetal Vifa M21WP's liggen. Preciese artikel nummer moet ik even opzoeken. En waar ik ook erg gecharmeerd van ben is de Tangband W6-623. http://www.juoiga.eu/index.php?p=1&merk=9&id=60 Henk-Jan noemde deze in een andere post. Nog andere betaalbare suggesties ? mvg ST
door blu_line
za 15 jun 2013, 14:54
Forum: Luidspreker Drivers
Onderwerp: dipool mid
Reacties: 6
Weergaves: 374

dipool mid

Na diverse topics hier gelezen te hebben en op diyaudio weet ik waar een woofer aan moet voldoen.
Zijn er echter ook basis specs waar een mids aan voldoen ? Zoals :
- frequentie bereik
- qts

mvg

ST
door blu_line
za 15 jun 2013, 11:42
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: forum instellingen
Reacties: 5
Weergaves: 342

[SOLVED] forum instellingen

Bedankt.
Het is gelukt.

mvg

ST
door blu_line
vr 14 jun 2013, 9:24
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: forum instellingen
Reacties: 5
Weergaves: 342

forum instellingen

Hallo,

Hoe kan ik doormiddel van forum instellingen de topics waarin het laatst gepost is bovenaan hebben ?

mvg

ST
door blu_line
zo 09 jun 2013, 22:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: ripole / w frame subs
Reacties: 2
Weergaves: 229

ripole / w frame subs

ik ben inmiddels diverse Ripole en W-Frame designs tegen gekomen maar kan geen enkele calculatie/simulatie tool vinden
om een optimaal design te maken.
diyaudio.com is op dit moment niet echt cooperatief (laad geen oudere topics bijv 2007)

Wie kan me helpen


mvg

ST
door blu_line
wo 16 feb 2011, 7:22
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?
Reacties: 9
Weergaves: 437

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Hele nare tikken vanuit de harde schijf neem ik aan? :? Ik heb de schijf gisteravond uitgebouwd. En ik kan zeggen............ hij geeft niet alleen tikken wanneer de speler aan staat. Het rammelt eenbeetje binnen in :-s Dan is de harde schijf waarschijnlijk aan zijn eind. Nieuwe erin en hij werkt a...
door blu_line
di 15 feb 2011, 18:50
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?
Reacties: 9
Weergaves: 437

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

@knuisje

hoe zit het met online content zoals youtube ?

mvg

ST
door blu_line
di 15 feb 2011, 15:17
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?
Reacties: 9
Weergaves: 437

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Lekker OT :lol: Eigenlijk zocht ik advies over een andere mediastreamer. In de KISS DP558 zit een 80-GB maxtor schijf. Deze heb ik al eens proberen te vervangen met een andere maxtor en vanaf dat moment weigerde de speler helemaal op te starten. Wat voor fs staat er bij een KISS op de HD ext2 ? Ik h...
door blu_line
di 15 feb 2011, 13:46
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?
Reacties: 9
Weergaves: 437

Re: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Ik heb een nieuwe voeding, een nieuwe DVD reader en 1.17 FW met de update van HiJack.
Het ding kan prima streamen vanaf mijn server.

Ik hoor echter hele nare tikken. Het lijkt wel als of de lees/schrijfkop van de HD heen en weer springt.

mvg

ST
door blu_line
di 15 feb 2011, 10:41
Forum: Streaming Media/Apparatuur
Onderwerp: Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?
Reacties: 9
Weergaves: 437

Mediastremaer keuze LG DP1B of Netgear NEOTV 550 ?

Mijn KISS DP-588 is nu echt ter ziele. Ik ben lang op zoek geweest naar een vergelijkbaar device maar die is er niet echt. De AC RYAN DVR komt in de buurt maar ondersteunt alleen EPG op DVB-T. Ik hoef ook niet zo nodig meer op te nemen en ik heb er enorm van gebaald dat een apparaat in destijds hoge...
door blu_line
di 15 feb 2011, 7:42
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ripole theorie
Reacties: 6
Weergaves: 372

Re: Ripole theorie

Bedankt.

Dat wordt dus bouwen / proberen en meten !

mvg

ST
door blu_line
vr 11 feb 2011, 11:39
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ripole theorie
Reacties: 6
Weergaves: 372

Re: Ripole theorie

hmmmm, OK.

Ik vind Edo's Geyron ontwerp erg mooi, maar wil kijken of ik binnen de 32 cm breedte kan blijven.
Dat betekent dat de 100 mm delen, zoals Edo ze getekend heeft, rond de 80 moeten uitkomen.
Aan de hand van dat idee wil ik graag weten wat dat voor invloed heeft.

mvg

ST
door blu_line
vr 11 feb 2011, 8:26
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Ripole theorie
Reacties: 6
Weergaves: 372

Ripole theorie

Ik ben op zoek naar meer informatie omtrent Ripoles of w-type dipoles. De volgende sites leggen meer uit over de bouw http://www.lautsprechershop.de/hifi/index_en.htm?/hifi/ripol_en.htm http://www.xenophonics.net/indexnl.htm http://www.linkwitzlab.com/woofer.htm maar niet over de afstemming end.... ...
door blu_line
di 18 jan 2011, 7:35
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: L-R + tijdvertraging?
Reacties: 17
Weergaves: 644

Re: L-R + tijdvertraging?

Neem dat artikel in Elektruur niet serieus a.u.b., dat is grote flauwekul en niets anders dan gewoon een 2e orde filter als elk ander uiteindelijk: Moeilijk doen met een blabla verhaal om hetzelfde te bereiken wat ook simpel kan. Het gaat niet zo zeer om het filter zelf als wel de uitleg van de all...
door blu_line
ma 17 jan 2011, 13:16
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: L-R + tijdvertraging?
Reacties: 17
Weergaves: 644

Re: L-R + tijdvertraging?

Kijk hier maar eens naar.

http://en.wikipedia.org/wiki/All-pass_filter

Elektuur heeft jaren geleden een crossover filter gemaakt met behulp van dit principe.
Het heette meende ik "actief subtractief filter".

mvg

ST
door blu_line
vr 14 jan 2011, 12:56
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: L-R + tijdvertraging?
Reacties: 17
Weergaves: 644

Re: L-R + tijdvertraging?

Je kan eens kijken naar allpass filters. Deze hebben voor de hele bandbreedte een redelijk constante phase-shift.
Maar ik denk niet dat je daar 15-20 ms mee gaat krijgen.

Digitaal is toch de beste oplossing.
Houd daarbij rekening dat een AD conversie al 1 ms tijd vertraging geeft.

mvg

ST
door blu_line
vr 22 okt 2010, 8:27
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Wat te doen met een paartje niet-spelende QUAD ESL-63???
Reacties: 25
Weergaves: 1180

Re: Wat te doen met een paartje niet-spelende QUAD ESL-63???

Laten reviseren !!!!!

Vraag eens bij Rob de Lugt uit Den Haag .

Er zijn diverse ESL adepten die het voor je kunnen doen !

mvg

ST