V.w.b het laag, heb ik geen problemen.
eerder met de buren over de lage tonen welke zij horen, daarbij zijn mijn Adamantes zwaar gemodificeerd met de versie 5 onderdelen.
Er zijn 273 resultaten gevonden
- wo 27 aug 2025, 14:08
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DIY Supertweeter
- Reacties: 18
- Weergaves: 585
- wo 27 aug 2025, 9:00
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: DIY Supertweeter
- Reacties: 18
- Weergaves: 585
DIY Supertweeter
Hallo forummers, Omdat ik weer eens wat te doen wil hebben, heb ik besloten om op basis van het supertweeter item van Audio-Creative / Marco Bouwer. Hierbij de link naar het item op de site: https://audio-creative.nl/luidsprekers/een-diy-supertweeter-van-topkwaliteit/ Ik heb een andere tweeter hierv...
- vr 17 nov 2023, 10:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Magnat bovenplaat speakers, zwart met krasjes.
- Reacties: 5
- Weergaves: 261
Magnat bovenplaat speakers, zwart met krasjes.
Hallo forummers, Ik ben in het bezit van 2 geweldige luidspreker sets van Magnat te weten de Sigma 800 en de MSP 180. Nu is het zo dat beide modellen een soort acryl bovenplaat hebben en daar zitten een aantal kleine krasjes op, bij de MSP 180 meer dan de Sigma 800. Heeft er hier iemand ervaring hoe...
- ma 16 okt 2023, 13:48
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Dat is dan inderdaad een rusteloze tocht, en blijkbaar dat men niet weet wat men wil. Heb er gelukkig niet zo een last van, 1 x in de 30 jaar, moet kunnen. :lol: Nog even een aanvulling, ik noem mijzelf op het HT forum wel Audiophylia Nervosa maar ik zelf ondervind daar in de verste verte geen hind...
- ma 16 okt 2023, 13:31
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Zeker weten, die achterwand doet echt wat.
- ma 16 okt 2023, 13:25
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Zo is de huidige stand van zaken.
En ik zie dat mijn onderschrift ook niet meer van deze tijd is, goh wat ben ik lang hier niet meer actief geweest.
En ik zie dat mijn onderschrift ook niet meer van deze tijd is, goh wat ben ik lang hier niet meer actief geweest.
- ma 16 okt 2023, 13:23
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Hallo mede audio liefhebbers, Mijn motto is dat het leven veel te kort is om niet alles of veel uitgeprobeerd te hebben en voor zover dat in mijn mogelijkheden ligt, doe ik dat ook. Daarnaast heb ik het heel erg getroffen met een vrouw die mij zelfs steunt in keuzes en ook overal mee naartoe gaat om...
- ma 21 okt 2019, 7:38
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Acoustic Energy AE2 Rosewood lakken of waxen?
- Reacties: 15
- Weergaves: 1520
Re: Acoustic Energy AE2 Rosewood lakken of waxen?
Hallo forummers, Ik heb de speakeres voorzien van titanium inbus boutjes, welke ook in de signature versie gebruikt worden. Ik vind dit mooier staan. IMG_6151.JPG IMG_6152.JPG Daarnaast ben ik een beetje aan het experimenteren gegaan m.b.t. de opstelling. De opstelling zoals deze nu op de foto staan...
- vr 18 okt 2019, 13:52
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Acoustic Energy AE2 Rosewood lakken of waxen?
- Reacties: 15
- Weergaves: 1520
Re: Acoustic Energy AE2 Rosewood lakken of waxen?
Ik kan zien dat er op één plekje lak weg is en daar "kaal" fineer zichtbaar is.
Ik ga denk ik met staalwol heel voorzichtig de onderzijde aanpakken en dan alleen nog even denken of ik ga lakken of waxen.
Ik ga denk ik met staalwol heel voorzichtig de onderzijde aanpakken en dan alleen nog even denken of ik ga lakken of waxen.
- vr 18 okt 2019, 10:09
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Acoustic Energy AE2 Rosewood lakken of waxen?
- Reacties: 15
- Weergaves: 1520
Re: Acoustic Energy AE2 Rosewood lakken of waxen?
Wat denk je zelf?? AE2 met plastic plakfineer?????ray5150 schreef:Is het trouwens absoluut zeker dat het hier fineer betreft, en geen plakfolie ?
- vr 18 okt 2019, 7:18
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Acoustic Energy AE2 Rosewood lakken of waxen?
- Reacties: 15
- Weergaves: 1520
Acoustic Energy AE2 Rosewood opknappen
Hallo forummers, Ik ben recentelijk in het bezit gekomen van een paar geweldige Acoustic Energy AE2 speakers. Nog nooit monitoren gehoord (en ik heb wat beurzen bezocht) welke zo mooi klinken. Nu hebben deze een paar jaar geleden al een refoaming ondergaan en verkeren deze verder in technische puike...
- wo 18 sep 2019, 13:10
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Acoustic Energy AE2 Rosewood lakken of waxen?
- Reacties: 15
- Weergaves: 1520
Acoustic Energy AE2 Rosewood lakken of waxen?
Hallo forummers, Ik ben sinds enige dagen in het bezit van een werkelijk prachtig klinkende set AE2 monitoren. 469389b9d20cd4770bc2e6f2bcbd2ad5.jpg 0019433b194c31d9625e527f2b9ce188.jpg Nu ben ik voornemend om deze speakers cosmetisch weer in goede staat terug te brengen. Volgens mij (en de oude fold...
- wo 18 apr 2018, 6:38
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath Verkocht
De MarKath speakers zijn verkocht en staan nu ergens in Spa België te spelen. Nieuwe eigenaar heeft deze speakers afgelopen maandag opgehaald en hij is uitermate tevreden over het presteren van deze speaker. Van dat geld inmiddels mijn set uitgebreid met een geweldige CD-spealer van Astin Trew, dat ...
- vr 06 apr 2018, 6:09
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Achter alles zit een reden.
- di 03 apr 2018, 7:21
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Hallo forummers, Wat ik niet had voorzien, is toch gebeurt namelijk ik heb de beslissing moeten nemen om van de MarKath afscheid te gaan nemen. Reden/oorzaak van dit besluit is heel simpel namelijk de aanschaf van een combinatie van Roksan versterker met ProAc luidsprekers. Deze combi had ik al eens...
- wo 07 mar 2018, 14:34
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Hallo mede muziek / audio liefhebbers, Ik wil even een kleine uitleg geven voordat er mensen zijn die hier misschien een verkeerd beeld bij krijgen. Het is namelijk mijn intentie geweest om puur en alleen op basis van de looks (en absoluut niet de techniek) de Harbeth 40.2 te gebruiken. De gebruikte...
- wo 07 mar 2018, 6:27
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Goedemorgen forum genoten, Ik plaats hieronder de link naar de site van vriend en collega Rene welke het luisterbezoek bij mij heeft gedaan. Op zijn site staat het verslag met foto's. http://home.kpn.nl/r.nieuwenhuis/index.htm In het tabblad "Op bezoek bij..." Veel lees plezier, al die and...
- di 06 mar 2018, 7:55
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Mooi geworden Marcel. Is het een idee ze een keer te laten horen op een luisterdag? Wow, bedankt voor de uitnodiging, wat een eer. Dat zou dan nog wel een heel dingetje worden want het zijn monsters van kasten in formaat en gewicht (35 kg per stuk) en ook de stands zijn niet echt klein. Dan wordt h...
- ma 05 mar 2018, 14:47
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Hallo HenkJan,
Nu vraag je aan mij wel heel erg moeilijk werk te verrichten. Dat gaat mij niet lukken.
Hij doet nu (beter) wat ie moet doen en dat is voor mij voldoende.
Groeten,
Marcel
Nu vraag je aan mij wel heel erg moeilijk werk te verrichten. Dat gaat mij niet lukken.
Hij doet nu (beter) wat ie moet doen en dat is voor mij voldoende.
Groeten,
Marcel
- ma 05 mar 2018, 12:07
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Zaterdag een luistersessie gehad met 2 collega’s waarvan één de ontwerper van het filter in de MarKath is en de ander een gerenommeerde luisteraar welke een goed luisterend oor heeft en ook een review gaat schrijven welke op zijn site en op het High End forum geplaatst zullen gaan worden. Tevens zij...
- do 08 feb 2018, 8:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
- Reacties: 122
- Weergaves: 7679
Re: Zelfbouw Harbeth 40.2 is nu MarKath met foto's!
Hallo forummers, Ik ben toch nog even bezig geweest om wat puntjes op de bekende I te zetten. Tijdens de bouw van de MarKath speakers heb ik voor demping/vulling gebruik kunnen maken van witte schuimrubber matjes van ca. 1 cm dik welke bij ons op het werk gebruikt worden om op pallets tussen apparat...
- di 12 dec 2017, 7:22
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Basale vraag over een spoel
- Reacties: 34
- Weergaves: 1345
Re: Basale vraag over een spoel
Hallo forummers,
Is Coil hiermee gebaat, met al deze zeer nuttige informatie/antwoorden op zijn vraag???
Gewoon aansluiten van ingang binnen naar uitgang buiten en sla dat links/rechts gelul maar even over. straks gaan ze het nog over rechtsdraaiende yoghurt hebben.
Groeten,
Marcel
Is Coil hiermee gebaat, met al deze zeer nuttige informatie/antwoorden op zijn vraag???
Gewoon aansluiten van ingang binnen naar uitgang buiten en sla dat links/rechts gelul maar even over. straks gaan ze het nog over rechtsdraaiende yoghurt hebben.
Groeten,
Marcel
- ma 11 dec 2017, 11:06
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Basale vraag over een spoel
- Reacties: 34
- Weergaves: 1345
Re: Basale vraag over een spoel
Hallo Coil, Het toeval wil dat ik onlangs deze vraag ook al gesteld heb in mijn topic "Verhaal/vragen m.b.t. ontstaan van het MarKath filter". Een duidelijk antwoord hieromtrent is er niet. Adviezen zijn wisselend dus zelf maar eens via Google afbeeldingen een heleboel DIY filters bekeken ...
- ma 11 dec 2017, 7:54
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Verhaal/vragen m.b.t. ontstaan van het MarKath filter
- Reacties: 51
- Weergaves: 2090
Re: Verhaal/vragen m.b.t. ontstaan van het MarKath filter
Heb ik nog niet gehad, krijg mijn foto niet passend voor deze avatar.Shadow schreef:Al opgelost! Marcel je avatar is kwijt
- ma 11 dec 2017, 7:32
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Verhaal/vragen m.b.t. ontstaan van het MarKath filter
- Reacties: 51
- Weergaves: 2090
Re: Verhaal/vragen m.b.t. ontstaan van het MarKath filter
Da's idd niet handig .... ik heb nog een stel van die kunststof potten die je er achter kunt schroeven, die mag je zo van mij hebben (tegen verzendkosten). ???????? :think: Ik heb de mid al in een eigen behuizing, dus ik snap jouw aanbod niet. Ik vind het wel een zeer aantrekkelijk aanbod, maar heb...
