Er zijn 162 resultaten gevonden

door ReneN
za 30 mar 2024, 23:44
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Ik heb bewondering voor Walt, dat hij nog zo rustig blijft bij deze waterval van ellende. Wát een negativiteit hier zeg! Of is dat humor? Ik kan er in ieder geval niet om lachen. Vreemd dat er totaal niet gemodereerd wordt.

Ik ben hier weg en verwijder mijn account.
door ReneN
ma 01 jan 2024, 0:33
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Precies, we kunnen weer :yeah:
door ReneN
zo 31 dec 2023, 23:55
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Wat een sarcasme weer in de laatste 2 posts.... Of noemen jullie dat humor? Ik ga de rest van het jaar hier maar niet meer lezen.....
door ReneN
di 12 dec 2023, 23:02
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Mooi Infase, in jouw eerste alinea zeg je ook precies waar het om gaat. In het eggie kunnen we allemaal o zo goed met elkaar overweg, maar achter zo'n toetsenbord vallen toch blijkbaar wat hekjes om. Maar het is ook heel goed om je dat af en toe weer te realiseren. "Je" is dan in het algem...
door ReneN
di 12 dec 2023, 22:05
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Ja, natuurlijk moet je die mening blijven geven en zéker ook wel kritisch, maar op een "normale" manier... :dank:
door ReneN
di 12 dec 2023, 21:38
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Fijn dat het toch door wat mensen onderkend wordt. Ik doelde met name ook op opmerkingen als die van Hannesie, die door Kappa7 ook aangehaald wordt. En Walt is wellicht wat te aardig om er wat over te zeggen... Hopelijk gaat het in ieder geval in dít draadje weer wat beter.
door ReneN
di 12 dec 2023, 17:36
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Ik post hier bijna niet, maar lees wel eens wel eens mee. Met name dit topic over de set van Walt, maar ik hou er mee op. Er is heel veel kennis hier, maar o, wat een negativiteit ook.... Zolang als Walter er zelf plezier aan beleeft en het steeds ook weer opzoekt om reacties los te weken met zijn ...
door ReneN
di 12 dec 2023, 16:20
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Leeuwarden schreef: di 12 dec 2023, 14:39
Dat klopt, maar daar zitten tevens twee kanten aan…
Aan dat negativisme? Ik begrijp het niet, wat is daar het voordeel van dan? Ik zie dat er hier zóveel kennis zit, maar is afbranden dan zogenaamd leuk of zo?
door ReneN
di 12 dec 2023, 14:35
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Ik kom uit het midden van Nederland, maar woon nu inderdaad in het noorden. Maar dit gaat allemaal nérgens meer over. Vind ik....
door ReneN
di 12 dec 2023, 13:44
Forum: Hifi Gerelateerd
Onderwerp: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Reacties: 3560
Weergaves: 64038

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Ik post hier bijna niet, maar lees wel eens wel eens mee. Met name dit topic over de set van Walt, maar ik hou er mee op. Er is heel veel kennis hier, maar o, wat een negativiteit ook....
door ReneN
di 07 nov 2023, 20:15
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ETF 2023
Reacties: 16
Weergaves: 845

Re: ETF 2023

Bijzonder weer Reinout. Mooie dagen!
door ReneN
za 04 feb 2023, 22:15
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Reacties: 392
Weergaves: 16028

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Marp schreef: za 04 feb 2023, 21:22
Kappa7 schreef: za 04 feb 2023, 20:58
Afbeelding
Van wie waren deze? Is er wat meer over bekend?

Zie post hierboven, op deze foto zijn ze ook te zien. Van Hans van den Barg dus....
door ReneN
za 04 feb 2023, 22:13
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023
Reacties: 392
Weergaves: 16028

Re: 10e luisterdag Oost Nederland zaterdag 4 februari 2023

Walt schreef: za 04 feb 2023, 19:13
Van wie zijn die machtige open baffles met geinverteerde woofer, is daar een topic over?
Zijn van Hans van den Barg.... Hij zit hier niet op het forum trouwens.
door ReneN
ma 28 nov 2022, 22:44
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: ETF 2022
Reacties: 15
Weergaves: 831

Re: ETF 2022

Wat een event weer Reinout. Ik neem aan dat dit ook voor jouw groepje elke keer weer een hoogtepunt is in jouw toch al 'rijke' audioleven. En rijk bedoel ik dan kwalitatief en niet in Euries....

Erg leuk om te lezen, dank daarvoor!

Groeten,
René
door ReneN
za 01 okt 2022, 22:47
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Reacties: 242
Weergaves: 8054

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Ik vond het een leuke dag. Hoewel ik de eerste en de laatste set niet gehoord heb was het bijzonder om de verschillende interpretaties en uitwerkingen te zien en te horen. Ik ben zelf nul technisch, ik doe wel íets in zelfbouw maar dat is dan meestal het hout-gedeelte. Zie ook mijn audio-site https:...
door ReneN
za 10 sep 2022, 23:14
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022
Reacties: 242
Weergaves: 8054

Re: De 15e Zelf-Bouw-Audio luisterdag van het Noorden, zaterdag 1 oktober 2022

Na al die afzeggingen is het wellicht een goed idee om de kosten met wat meer personen te delen :wink: , dus wil ik mij opgeven voor deze dag. Sinds maart woon ik in het Hoge Noorden en lijkt het mij leuk hier eens te kijken. Ik ben een keertje in Breda geweest en een paar keer in Hengelo, wat altij...
door ReneN
zo 26 jun 2022, 12:36
Forum: Forumaangelegenheden, Algemeen
Onderwerp: Leonidas Overleden
Reacties: 46
Weergaves: 3281

Re: Leonidas Overleden

Jeemig, dat is wel schrikken. Ik ben een paar keer bij hem geweest, ik was toen met mijn zelfbouw open baffles bezig en hij was heel open in het delen van zijn kennis. Het waren gezellige luistersessies, soms moest ik wel vragen het geluid wat te temperen, want hij wilde graag die "live"-b...
door ReneN
ma 27 mei 2019, 22:40
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!
Reacties: 314
Weergaves: 9903

Re: Luisterdag Breda 26 Mei 2019!!!

Ik ben een paar keer in Hengelo geweest, dit was mijn eerste keer Breda. Wat mij opviel was de "huiselijke" sfeer van de kamers. In de grote zaal vond ik die sfeer wat minder aanwezig overigens, het klonk daar ook minder dan in de andere ruimtes. Ik kwam te laat binnen voor de set van Rein...
door ReneN
za 18 mei 2019, 21:47
Forum: Versterkers
Onderwerp: Hypex SMPS1200A700 en 2x UcD700 OEM: signaalproblemen
Reacties: 0
Weergaves: 525

Hypex SMPS1200A700 en 2x UcD700 OEM: signaalproblemen

Ik heb mijn Hypex versterker te koop staan. Ik had hem al een tijdje niet meer gebruikt, want ik speel nu passief. Maar omdat ik hem in de verkoop heb gezet wilde ik hem toch even proberen. Ik heb de eindversterker in mijn eigen set omgeruild voor de Hypex en nu blijkt dat het signaal niet steeds ev...
door ReneN
wo 27 feb 2019, 12:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: JE labs Open Baffle
Reacties: 104
Weergaves: 4143

Re: JE labs Open Baffle

http://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=16733&p=1599321#p1599321 In dit draadje zitten foto's van de ultieme praktische open baffle, namelijk een plaat hout op een opklapbare schraag. Geniaal. Ik heb het idee ook van hem "geleend": OB test 2.jpg Erg praktisch om ook de h...
door ReneN
zo 10 feb 2019, 23:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?
Reacties: 206
Weergaves: 9367

Re: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?

Ik heb er even over na zitten denken Leon. Ik had eerst redelijk smalle baffles en de stap naar de huidige grotere OB was best wel een grote. Het geluidsbeeld is volledig anders geworden, juist ook door door die veel grotere baffle. En nu dan ook dat "articulerend" laag dat veel meer in ev...
door ReneN
zo 10 feb 2019, 0:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?
Reacties: 206
Weergaves: 9367

Re: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?

Sorry, ik dacht al, ik ben wat vergeten in de opsomming. En ja hoor....: Silvercore Autoformers om gevoeligheidsverschil tussen breedbander en laagunit in balans te brengen: staat nu op -6dB. Ik heb het inmiddels in die post aangepast. Ik kan hem ook nog op -8dB aansluiten overigens, mocht dat nodig...
door ReneN
za 09 feb 2019, 22:09
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?
Reacties: 206
Weergaves: 9367

Re: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?

Hey Leon,

De AER is 16 Ohm, de EMS 8. Het is een fieldcoil dus ik kan met het voltage spelen, ik draai nu op 6,5 volt en de Qts zal dan zo'n 0,28 zijn of zo. Als ik het snel aflees uit het onderstaande overzicht:
EMS B15EX.pdf
(147.22 KiB) 55 keer gedownload
door ReneN
za 09 feb 2019, 21:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?
Reacties: 206
Weergaves: 9367

Re: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?

Hmmm, niet fijn, plaatjes staan niet in Portrait.... :-s
door ReneN
za 09 feb 2019, 21:20
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?
Reacties: 206
Weergaves: 9367

Re: Open Baffle zelfbouwproject, maar met welke units?

Hoi René, Zou je a.u.b. eens een recent overzicht willen geven : Welke units Baffle , en positie unit , maten XO opzet. Ik heb net alles zitten doorlezen maar kom er niet meer uit :) mvgr. leon Hey Leon, Nou, ik heb er even een provisorisch tekeningetje van moeten maken, de "originele" li...