Hypex SMPS1200A700 en 2x UcD700 OEM: signaalproblemen

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

ReneN

Hypex SMPS1200A700 en 2x UcD700 OEM: signaalproblemen

Bericht door ReneN »

Ik heb mijn Hypex versterker te koop staan. Ik had hem al een tijdje niet meer gebruikt, want ik speel nu passief. Maar omdat ik hem in de verkoop heb gezet wilde ik hem toch even proberen.

Ik heb de eindversterker in mijn eigen set omgeruild voor de Hypex en nu blijkt dat het signaal niet steeds even hard door komt. Eerst speelt hij even een tien seconden of zo goed, dan valt het rechterkanaal grotendeels weg, na een paar minuten komt hij dan met beide kanalen weer op een normaal geluidsnivo terug en na korte tijd zakt hij weer weg in de eerdere signaal ongelijkheid.

Wellicht is het één van de versterkers, wat op zich vreemd zou zijn, omdat de rechter versterker het wel blijft doen, alleen heel zacht. Ligt het dan aan de voeding? Of aan de bandkabel, die naar beide eindversterkers loopt?

Ik zat er ook aan te denken om vanaf de voeding met een (volgens mij) meegeleverde aparte voedingskabel naar de versterkers te gaan om te checken waar het aan kan liggen. Maar daarmee kan je volgens mij ook niet beide versterkers tegelijk aansluiten. Op zich niet erg voor een test, want dan kan ik wél kijken of beide versterkers bij een gelijke stand van de volumeknop een gelijk geluidsniveau afgeven.

Wie heeft er kennis van Hypex en wie zou de versterker door kunnen meten? Want ik denk dat er zo "op afstand" weinig over te zeggen valt? Ik hoop dat iemand in de buurt van Apeldoorn die kennis heeft en/of kan doormeten.... Of is er toch een mogelijke oorzaak aan te wijzen aan de hand van de beschrijving of de foto's?

Ik hoor het graag.

(Op verzoek zijn de grotere foto's te emailen, zodat er beter gekeken kan worden naar de aansluitingen.)
EN4E8735.jpg
EN4E8741.jpg
EN4E8763.jpg
EN4E8745.jpg
Plaats reactie