Er zijn 178 resultaten gevonden

door jaapschreuder
za 12 jun 2021, 17:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: Reparatie Yamaha RX-V459 - pop na inschakelen versterker
Reacties: 4
Weergaves: 320

Re: Reparatie Yamaha RX-V459 - pop na inschakelen versterker

Inderdaad Anne, da's een beetje een vreemde verwoording (het verwisselen van het probleem van rechts naar links) Zelf denk ik dat rechts de overhand heeft, en wanneer deze afgekoppeld is - hetzelfde over het linker kanaal hoorbaar wordt. Natuurlijk, versterker is geen knoop waard. Maar wanneer deze ...
door jaapschreuder
za 12 jun 2021, 7:37
Forum: Versterkers
Onderwerp: Reparatie Yamaha RX-V459 - pop na inschakelen versterker
Reacties: 4
Weergaves: 320

Reparatie Yamaha RX-V459 - pop na inschakelen versterker

Hopelijk kunnen jullie me op juiste pad brengen om de versterker van mijn ouders te repareren. Helaas ben ik niet de enige met dit probleem, en ben ik een match tegen gekomen op het www dat het probleem exact beschrijft. Helaas is deze case nooit opgelost, dus kan ik niet zo makkelijk de oplossing v...
door jaapschreuder
za 15 dec 2018, 11:34
Forum: Versterkers
Onderwerp: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Reacties: 405
Weergaves: 18669

Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2

Hier ook intresse!
door jaapschreuder
di 10 mar 2015, 20:58
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
Reacties: 12
Weergaves: 1188

Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden

Je brengt me wel op ideeën Anne,

beetje jammer dat mijn telefoon verzaakt heeft om deze reply eerder te posten :D
door jaapschreuder
do 26 feb 2015, 21:58
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
Reacties: 12
Weergaves: 1188

Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden

De kogel is for door de kerk. Waterbestendige koffer gekocht met een 22ah accu.

Qua kosten goedkoper. Met de dc dc convertor moest ik ook een extra behuizing hebben om het fatsoenlijk me te nemen.

Voordeel is dat de sonar ook gebruikt kan worden nu met de benzinemotor.

Bedankt voor alle input
door jaapschreuder
wo 18 feb 2015, 6:20
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
Reacties: 12
Weergaves: 1188

Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden

Geloof dat dat niet meer was als een condensator. Misschien dat het een oplossing is, maar heb mij twijfels. Ik opperde dit in mijn begin post, en is verder niet ter sprake gekomen.

Ik heb dan ook niet het inzicht om hier inhoudelijk wat over te zeggen jammer genoeg
door jaapschreuder
ma 16 feb 2015, 18:41
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
Reacties: 12
Weergaves: 1188

Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden

Gisteren een dc converter gevonden. Leek me een geschikte, alleen 200 euro leek mij nog al veel. http://www.nordwest-funk.de/shop_2/de/Elektrik-/-Mastervolt/DC-DC-Wandler/DC-Master-12/12-6-A-mit-galvanischer-Trennung http://www.mastervolt.nl/maritiem/producten/dc-master/dc-master-12-12-6a-isolated/ ...
door jaapschreuder
zo 15 feb 2015, 16:11
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
Reacties: 12
Weergaves: 1188

Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden

http://www.dila.nl/dila-ws/minnkotabuitenboordmotoren.htm Het is de Minn Kota Maxxum 55T Ik zal vanavond me eens verdiepen in de DC-DC converters... dit is de oplossing die ik als trafo beschouwde denk ik... Ongelukkige woordkeuze misschien. Ray als jij een oplossing kunt bedenken om de bron aan te ...
door jaapschreuder
zo 15 feb 2015, 13:15
Forum: Overige Audio-elektronica
Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
Reacties: 12
Weergaves: 1188

* niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden

onder de vele hobby's die ik heb, mag ik graag vissen. Vanuit deze hobby is de interesse in de bodemgesteldheid en verloop ontstaan. Hiervoor gebruik ik een dieptemeter op mijn rubberboot. Nu heb ik mij van het weekend een nieuwe gekocht, en wil toch wat verbeteringen maken t.o.v mijn huidig gebruik...
door jaapschreuder
vr 08 mar 2013, 5:49
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler

Ziet er leuk uit. Maar mis nog het een en andere qua bevestiging, of zie ik dat mis? Het is dat ik het nu ff te druk heb met teveel dingen, en niet alles voor het grijpen heb, anders had ik al wel ff een demo gemaakt. .. Hard verchroomd as is trouwens wel iets wat op mijn weg gekomen is. Alleen nu n...
door jaapschreuder
zo 17 feb 2013, 20:04
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler

Loopt lekker na op de massa :rock:
door jaapschreuder
zo 17 feb 2013, 12:28
Forum: Versterkers
Onderwerp: (10x10) headphone amp
Reacties: 357
Weergaves: 7838

Re: (10x10) headphone amp

Inderdaad goed gekomen!

Klinkt niet verkeerd, moet er wel even aanwennen... op de buizenbak heb ik vaak de loudness erbij aanstaan. Aan volume geen gebrek, reserves genoeg.
Verder nog niet echt goed kunnen luisteren, iets met een verjaardag vanmiddag
door jaapschreuder
zo 17 feb 2013, 11:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: (10x10) headphone amp
Reacties: 357
Weergaves: 7838

Re: (10x10) headphone amp

Foto maken gaat op dit moment wat lastig.
Best veel werk om het doosje uit elkaar te krijgen.

Ik heb de fout denk ik gevonden. Ik heb de achterste aansluiting voor de koptelefoon voor massa aangezien...
door jaapschreuder
za 16 feb 2013, 21:27
Forum: Versterkers
Onderwerp: (10x10) headphone amp
Reacties: 357
Weergaves: 7838

Re: (10x10) headphone amp

Vandaag de versterker af gemaakt. Nog niet helemaal perfect. Volume knop moet even aangepast worden. Heb een tussenring gemaakt zodat je de lelijke moet niet ziet. Iets te krap, het asje van de volumeknop slingert meer dab ik dacht. Hij loopt dus iets aan. Ook de schroefjes worden nog vervangen door...
door jaapschreuder
ma 28 jan 2013, 15:20
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival

Zal mijn hoofd er vanavond even over buigen...

Beetje conventionele verspaner tovert er wat moois van :rock: :rock: :-$
door jaapschreuder
vr 25 jan 2013, 12:33
Forum: Versterkers
Onderwerp: (10x10) headphone amp
Reacties: 357
Weergaves: 7838

Re: (10x10) headphone amp

Nog eveb bezig geweest met de behuizing.

Afgebeeld trafo kap en achterkant met de zichtbare gaten voor een 230v netdeel met schakelaar en zekering. En de signaal aansluitingen.

Geheel word nog even (gestraald) zwart gespoten
door jaapschreuder
wo 23 jan 2013, 22:14
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival

George, ik ben even jou ontwerp aan het bekritiseren. (ik denk tenminste dat ik zo vrij mag zijn) Het idee dat je het draaipunt naar het zwaartepunt toe brengt is mij volkomen duidelijk, en in mijn ogen een mooi streven. Dit zou behouden moeten blijven. Verder zit het mij een beetje tegen dat het ge...
door jaapschreuder
wo 23 jan 2013, 21:19
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival

Duidelijk, ik had al zo een vermoeden...
door jaapschreuder
wo 23 jan 2013, 18:27
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival

Misschien even een puntje ter discussie, ik vraag mij al de gehele tijd af waarom er geen gebruik wordt gemaakt van 'de normale' lagers. Toevallig kwam ik bij ons op het werk vandaag een projectje tegen waar we mee bezig zijn dat in mijn ogen best veel lijkt ook onze probleem stelling aangaande het ...
door jaapschreuder
di 22 jan 2013, 12:17
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival

Ik kan wel even kijken wat ik kan maken.

Messing rond 40 aanwezig. Rvs 304- 12h9 aanwezig. Glijbussen 1210du aanwezig. POM/PETP aanwezig.
Een kogel moet ik even opzoeken.

Wacht de tekeningen even af. Zal ze even digitaliseren zodat we het ontwerp gelijk houden
door jaapschreuder
zo 20 jan 2013, 21:41
Forum: Versterkers
Onderwerp: (10x10) headphone amp
Reacties: 357
Weergaves: 7838

Re: (10x10) headphone amp

hij wordt steeds mooier inderdaad

ben nog met versie 1 bezig, maar deze is zo mooi, deze wil ik ook :shock: :oops: :sure:
door jaapschreuder
zo 20 jan 2013, 21:02
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival

En deze was ik net even kwijt. Tekening DT ZBA.pdf Lijkt me prima haalbaar al wil ik de POM variant ook nog wel even uitwerken. Ook lekker bezig!! Ben je niet bang met de POM variant dat je, er vanuit gaande dat je 3 stelboutjes toepast, de cilindriciteit van het lager in het geding komt? Verder is...
door jaapschreuder
zo 20 jan 2013, 20:41
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival

Lager van jaap was gewoon even een schets, en is compleet aan te passen hoor :D Zoals al aangegeven is mijn gebruikte as van 20 even een beetje overdone, daar was ik mij al van bewust, alleen weet ik zeker dat ik dit voor grijpen heb. As van 12 is ook geen probleem, is denk ik ook wel aan te komen /...
door jaapschreuder
zo 20 jan 2013, 20:19
Forum: Bronnen
Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Reacties: 625
Weergaves: 18094

Re: Vinyl Revival

Ik gebruik 10mm plaat dus dan kun je zelf bepalen hoe dik je de platter wilt maken. Hoe meer lagen hoe dikker. Wel moet je rekening houden met het lager. Morgen heb ik pas tijd voor enkele schetsen. Jaap, 2 van onderstaande magneten er onderin lijkt mij nog beter. Dan zou, als je aan een gewicht va...