Er zijn 178 resultaten gevonden
- za 12 jun 2021, 17:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Reparatie Yamaha RX-V459 - pop na inschakelen versterker
- Reacties: 4
- Weergaves: 320
Re: Reparatie Yamaha RX-V459 - pop na inschakelen versterker
Inderdaad Anne, da's een beetje een vreemde verwoording (het verwisselen van het probleem van rechts naar links) Zelf denk ik dat rechts de overhand heeft, en wanneer deze afgekoppeld is - hetzelfde over het linker kanaal hoorbaar wordt. Natuurlijk, versterker is geen knoop waard. Maar wanneer deze ...
- za 12 jun 2021, 7:37
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Reparatie Yamaha RX-V459 - pop na inschakelen versterker
- Reacties: 4
- Weergaves: 320
Reparatie Yamaha RX-V459 - pop na inschakelen versterker
Hopelijk kunnen jullie me op juiste pad brengen om de versterker van mijn ouders te repareren. Helaas ben ik niet de enige met dit probleem, en ben ik een match tegen gekomen op het www dat het probleem exact beschrijft. Helaas is deze case nooit opgelost, dus kan ik niet zo makkelijk de oplossing v...
- za 15 dec 2018, 11:34
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Animo check Composiet Amplifier Mk2
- Reacties: 405
- Weergaves: 18669
Re: Animo check Composiet Amplifier Mk2
Hier ook intresse!
- di 10 mar 2015, 20:58
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
- Reacties: 12
- Weergaves: 1188
Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
Je brengt me wel op ideeën Anne,
beetje jammer dat mijn telefoon verzaakt heeft om deze reply eerder te posten
beetje jammer dat mijn telefoon verzaakt heeft om deze reply eerder te posten
- do 26 feb 2015, 21:58
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
- Reacties: 12
- Weergaves: 1188
Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
De kogel is for door de kerk. Waterbestendige koffer gekocht met een 22ah accu.
Qua kosten goedkoper. Met de dc dc convertor moest ik ook een extra behuizing hebben om het fatsoenlijk me te nemen.
Voordeel is dat de sonar ook gebruikt kan worden nu met de benzinemotor.
Bedankt voor alle input
Qua kosten goedkoper. Met de dc dc convertor moest ik ook een extra behuizing hebben om het fatsoenlijk me te nemen.
Voordeel is dat de sonar ook gebruikt kan worden nu met de benzinemotor.
Bedankt voor alle input
- wo 18 feb 2015, 6:20
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
- Reacties: 12
- Weergaves: 1188
Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
Geloof dat dat niet meer was als een condensator. Misschien dat het een oplossing is, maar heb mij twijfels. Ik opperde dit in mijn begin post, en is verder niet ter sprake gekomen.
Ik heb dan ook niet het inzicht om hier inhoudelijk wat over te zeggen jammer genoeg
Ik heb dan ook niet het inzicht om hier inhoudelijk wat over te zeggen jammer genoeg
- ma 16 feb 2015, 18:41
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
- Reacties: 12
- Weergaves: 1188
Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
Gisteren een dc converter gevonden. Leek me een geschikte, alleen 200 euro leek mij nog al veel. http://www.nordwest-funk.de/shop_2/de/Elektrik-/-Mastervolt/DC-DC-Wandler/DC-Master-12/12-6-A-mit-galvanischer-Trennung http://www.mastervolt.nl/maritiem/producten/dc-master/dc-master-12-12-6a-isolated/ ...
- zo 15 feb 2015, 16:11
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
- Reacties: 12
- Weergaves: 1188
Re: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
http://www.dila.nl/dila-ws/minnkotabuitenboordmotoren.htm Het is de Minn Kota Maxxum 55T Ik zal vanavond me eens verdiepen in de DC-DC converters... dit is de oplossing die ik als trafo beschouwde denk ik... Ongelukkige woordkeuze misschien. Ray als jij een oplossing kunt bedenken om de bron aan te ...
- zo 15 feb 2015, 13:15
- Forum: Overige Audio-elektronica
- Onderwerp: * niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
- Reacties: 12
- Weergaves: 1188
* niet audio gerelateerd * 12V voeding scheiden
onder de vele hobby's die ik heb, mag ik graag vissen. Vanuit deze hobby is de interesse in de bodemgesteldheid en verloop ontstaan. Hiervoor gebruik ik een dieptemeter op mijn rubberboot. Nu heb ik mij van het weekend een nieuwe gekocht, en wil toch wat verbeteringen maken t.o.v mijn huidig gebruik...
- zo 19 mei 2013, 12:05
- Forum: Streaming Media/Apparatuur
- Onderwerp: De nieuwste trend in lossless audio playback
- Reacties: 41
- Weergaves: 1390
- vr 08 mar 2013, 5:49
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Ziet er leuk uit. Maar mis nog het een en andere qua bevestiging, of zie ik dat mis? Het is dat ik het nu ff te druk heb met teveel dingen, en niet alles voor het grijpen heb, anders had ik al wel ff een demo gemaakt. .. Hard verchroomd as is trouwens wel iets wat op mijn weg gekomen is. Alleen nu n...
- zo 17 feb 2013, 20:04
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
Loopt lekker na op de massa 
- zo 17 feb 2013, 12:28
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: (10x10) headphone amp
- Reacties: 357
- Weergaves: 7838
Re: (10x10) headphone amp
Inderdaad goed gekomen!
Klinkt niet verkeerd, moet er wel even aanwennen... op de buizenbak heb ik vaak de loudness erbij aanstaan. Aan volume geen gebrek, reserves genoeg.
Verder nog niet echt goed kunnen luisteren, iets met een verjaardag vanmiddag
Klinkt niet verkeerd, moet er wel even aanwennen... op de buizenbak heb ik vaak de loudness erbij aanstaan. Aan volume geen gebrek, reserves genoeg.
Verder nog niet echt goed kunnen luisteren, iets met een verjaardag vanmiddag
- zo 17 feb 2013, 11:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: (10x10) headphone amp
- Reacties: 357
- Weergaves: 7838
Re: (10x10) headphone amp
Foto maken gaat op dit moment wat lastig.
Best veel werk om het doosje uit elkaar te krijgen.
Ik heb de fout denk ik gevonden. Ik heb de achterste aansluiting voor de koptelefoon voor massa aangezien...
Best veel werk om het doosje uit elkaar te krijgen.
Ik heb de fout denk ik gevonden. Ik heb de achterste aansluiting voor de koptelefoon voor massa aangezien...
- za 16 feb 2013, 21:27
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: (10x10) headphone amp
- Reacties: 357
- Weergaves: 7838
Re: (10x10) headphone amp
Vandaag de versterker af gemaakt. Nog niet helemaal perfect. Volume knop moet even aangepast worden. Heb een tussenring gemaakt zodat je de lelijke moet niet ziet. Iets te krap, het asje van de volumeknop slingert meer dab ik dacht. Hij loopt dus iets aan. Ook de schroefjes worden nog vervangen door...
- ma 28 jan 2013, 15:20
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival
Zal mijn hoofd er vanavond even over buigen...
Beetje conventionele verspaner tovert er wat moois van

Beetje conventionele verspaner tovert er wat moois van
- vr 25 jan 2013, 12:33
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: (10x10) headphone amp
- Reacties: 357
- Weergaves: 7838
Re: (10x10) headphone amp
Nog eveb bezig geweest met de behuizing.
Afgebeeld trafo kap en achterkant met de zichtbare gaten voor een 230v netdeel met schakelaar en zekering. En de signaal aansluitingen.
Geheel word nog even (gestraald) zwart gespoten
Afgebeeld trafo kap en achterkant met de zichtbare gaten voor een 230v netdeel met schakelaar en zekering. En de signaal aansluitingen.
Geheel word nog even (gestraald) zwart gespoten
- wo 23 jan 2013, 22:14
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival
George, ik ben even jou ontwerp aan het bekritiseren. (ik denk tenminste dat ik zo vrij mag zijn) Het idee dat je het draaipunt naar het zwaartepunt toe brengt is mij volkomen duidelijk, en in mijn ogen een mooi streven. Dit zou behouden moeten blijven. Verder zit het mij een beetje tegen dat het ge...
- wo 23 jan 2013, 21:19
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival
Duidelijk, ik had al zo een vermoeden...
- wo 23 jan 2013, 18:27
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival
Misschien even een puntje ter discussie, ik vraag mij al de gehele tijd af waarom er geen gebruik wordt gemaakt van 'de normale' lagers. Toevallig kwam ik bij ons op het werk vandaag een projectje tegen waar we mee bezig zijn dat in mijn ogen best veel lijkt ook onze probleem stelling aangaande het ...
- di 22 jan 2013, 12:17
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival
Ik kan wel even kijken wat ik kan maken.
Messing rond 40 aanwezig. Rvs 304- 12h9 aanwezig. Glijbussen 1210du aanwezig. POM/PETP aanwezig.
Een kogel moet ik even opzoeken.
Wacht de tekeningen even af. Zal ze even digitaliseren zodat we het ontwerp gelijk houden
Messing rond 40 aanwezig. Rvs 304- 12h9 aanwezig. Glijbussen 1210du aanwezig. POM/PETP aanwezig.
Een kogel moet ik even opzoeken.
Wacht de tekeningen even af. Zal ze even digitaliseren zodat we het ontwerp gelijk houden
- zo 20 jan 2013, 21:41
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: (10x10) headphone amp
- Reacties: 357
- Weergaves: 7838
Re: (10x10) headphone amp
hij wordt steeds mooier inderdaad
ben nog met versie 1 bezig, maar deze is zo mooi, deze wil ik ook

ben nog met versie 1 bezig, maar deze is zo mooi, deze wil ik ook
- zo 20 jan 2013, 21:02
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival
En deze was ik net even kwijt. Tekening DT ZBA.pdf Lijkt me prima haalbaar al wil ik de POM variant ook nog wel even uitwerken. Ook lekker bezig!! Ben je niet bang met de POM variant dat je, er vanuit gaande dat je 3 stelboutjes toepast, de cilindriciteit van het lager in het geding komt? Verder is...
- zo 20 jan 2013, 20:41
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival
Lager van jaap was gewoon even een schets, en is compleet aan te passen hoor :D Zoals al aangegeven is mijn gebruikte as van 20 even een beetje overdone, daar was ik mij al van bewust, alleen weet ik zeker dat ik dit voor grijpen heb. As van 12 is ook geen probleem, is denk ik ook wel aan te komen /...
- zo 20 jan 2013, 20:19
- Forum: Bronnen
- Onderwerp: Reboot: Vinyl Revival > Evoque - DIY Platenspeler
- Reacties: 625
- Weergaves: 18094
Re: Vinyl Revival
Ik gebruik 10mm plaat dus dan kun je zelf bepalen hoe dik je de platter wilt maken. Hoe meer lagen hoe dikker. Wel moet je rekening houden met het lager. Morgen heb ik pas tijd voor enkele schetsen. Jaap, 2 van onderstaande magneten er onderin lijkt mij nog beter. Dan zou, als je aan een gewicht va...
