(10x10) headphone amp

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door mischa72 »

Heel goed bezig.

Voor degenen die hun interesse getoond hebben, hou op 1 februari even de Te Koop sectie in de gaten.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

Ik heb nog eens nagedacht over de ground layout en ben nog niet helemaal overtuigd of dit wel goed is.
De inputs en de rest van het circuit worden nu geground via de grote condensatoren in de voeding, waar de grootste stromen lopen. Lijkt mij dat het ground niveau hier kan fluctueren. Mij lijkt het logischer om de voeding en de rest van het circuit allebei een eigen pad te geven naar het nulpunt op de trafo.
Bijlagen
headphone_amp_2_2.JPG
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

mischa72 schreef:
Heel goed bezig.

Voor degenen die hun interesse getoond hebben, hou op 1 februari even de Te Koop sectie in de gaten.

Groeten,
Mischa
Ik heb de laatste tijd geen wijzigingen meer gedaan. Denk dat er wel besteld kan worden :)
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door mischa72 »

Je hebt gelijk, ik was vergeten om er 2014 bij te zetten ;-)

Gr. Mischa
Rudy
Berichten: 1526
Lid geworden op: ma 29 nov 2004, 12:59
Locatie: Belgie

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Rudy »

Pas het volgende maar eerst aan.

mvg Rudy
Bijlagen
headphone_amp_2_2.JPG
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

Dat was een voorbeeld naar aanleiding van een vraag van mij.

De orginele is er ook nog :)
Bijlagen
1.jpg
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door mischa72 »

Aha, je hebt langs X5 nog een mooie aardlus liggen in de vorm van een volledige ring rondom de print..
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

mischa72 schreef:
Aha, je hebt langs X5 nog een mooie aardlus liggen in de vorm van een volledige ring rondom de print..
X5 gaat toch alleen maar naar het aardvlak aan de rechterkant? Hoe bedoel je precies?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door mischa72 »

sevenup schreef:
mischa72 schreef:
Aha, je hebt langs X5 nog een mooie aardlus liggen in de vorm van een volledige ring rondom de print..
X5 gaat toch alleen maar naar het aardvlak aan de rechterkant? Hoe bedoel je precies?

CRAP, ik heb de middelste kleur groen aangezien voor een massavlak, maar dat is natuurlijk de print zelf :oops: :oops: .

Houden zo :goeie:
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door jaapschreuder »

Vandaag de versterker af gemaakt.

Nog niet helemaal perfect.

Volume knop moet even aangepast worden. Heb een tussenring gemaakt zodat je de lelijke moet niet ziet. Iets te krap, het asje van de volumeknop slingert meer dab ik dacht. Hij loopt dus iets aan.
Ook de schroefjes worden nog vervangen door nieuwe. Aangezien ze er veel te zwaar ingaan, iets van de ve erf eraf.

Verder een klein probleeem...

Het geluid klinkt dun, het klinkt als die uit fase speeld. Als ik 1 ingang eruit haal speelt hij gewoon mono door.
Iemand suggesties?
Bijlagen
20130216_211117.jpg
20130216_211241.jpg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

Zou je een foto kunnen plaatsen van de binnenkant, met name de bekabeling? Misschien kunnen we dan wat zien.
En welke waarde hebben de ingangscondensatoren (C11 - C12)?
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door jaapschreuder »

Foto maken gaat op dit moment wat lastig.
Best veel werk om het doosje uit elkaar te krijgen.

Ik heb de fout denk ik gevonden. Ik heb de achterste aansluiting voor de koptelefoon voor massa aangezien...
SuperR
Berichten: 1864
Lid geworden op: zo 30 aug 2009, 22:35
Locatie: Rotterdam

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door SuperR »

jaapschreuder schreef:
Ik heb de fout denk ik gevonden. Ik heb de achterste aansluiting voor de koptelefoon voor massa aangezien...
Dan heb je 1 kanaal goed maar uit fase (geen probleem) en het andere kanaal zou dan het verschil moeten zijn tussen L en R, dat kan nooit veel zijn en zal dus zachter en "raar" klinken. Succes!
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

Zal wel goedgekomen :)
jaapschreuder
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
Locatie: Oude Pekela

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door jaapschreuder »

Inderdaad goed gekomen!

Klinkt niet verkeerd, moet er wel even aanwennen... op de buizenbak heb ik vaak de loudness erbij aanstaan. Aan volume geen gebrek, reserves genoeg.
Verder nog niet echt goed kunnen luisteren, iets met een verjaardag vanmiddag
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

jaapschreuder schreef:
Inderdaad goed gekomen!

Klinkt niet verkeerd, moet er wel even aanwennen... op de buizenbak heb ik vaak de loudness erbij aanstaan. Aan volume geen gebrek, reserves genoeg.
Verder nog niet echt goed kunnen luisteren, iets met een verjaardag vanmiddag
En, al gewend aan het geluid?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door mischa72 »

Zo, de aanvullende componenten voor de powerversie alsmede de trafo en een mooie OPA2134 zijn besteld.

Wellicht binnenkort weer een nette headphone amp erbij.

Ik denk erover om deze regelaar te bestellen voor erin. Heeft dit zin of kan ik net zo goed kijken voor een leuke stereo Alps of iets soortgelijks?

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

mischa72 schreef:
Zo, de aanvullende componenten voor de powerversie alsmede de trafo en een mooie OPA2134 zijn besteld.

Wellicht binnenkort weer een nette headphone amp erbij.

Ik denk erover om deze regelaar te bestellen voor erin. Heeft dit zin of kan ik net zo goed kijken voor een leuke stereo Alps of iets soortgelijks?

Groeten,
Mischa
En, speelt hij al ?
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door mischa72 »

Nee, nog niet. Heb net de eerste levering vanuit mijn eigen zaak (in oprichting) gedaan, waarvoor ik veel tijd heb moeten investeren. Het project ligt niet ver weg. Komt allemaal goed :wink: .

Gr. Mischa
Gebruikersavatar
Thomox
Berichten: 972
Lid geworden op: za 19 mar 2011, 18:53

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Thomox »

Zeg Michiel, nadat ik nog steeds met grote tevredenheid speel met mijn Sennheiser op de amp vraag ik me af of het mogelijk een 'treble' en 'bass' toe te voegen.....

Zo ja, ik ben erg benieuwd hoe..?

Groetjes
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

Thomox schreef:
Zeg Michiel, nadat ik nog steeds met grote tevredenheid speel met mijn Sennheiser op de amp vraag ik me af of het mogelijk een 'treble' en 'bass' toe te voegen.....

Zo ja, ik ben erg benieuwd hoe..?

Groetjes
Je zou zoiets kunnen gebruiken

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1904 ... -x-12-V126
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door toetertje »

Ik heb van chris vermoedelijk de eerste versie van deze hoofdtelefoon versterker over genomen.
Mijn vraag is, kun je deze ook aanpassen zodat hij ook als voorversterker gebruikt kan worden.
Is er b.v. een punt voor de versterking waar ik signaal kan aftakken, of is dit niet zo eenvoudig.
Gebruikersavatar
Ah!buis
Berichten: 16682
Lid geworden op: ma 15 nov 2010, 22:36
Locatie: Overijse

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door Ah!buis »

Je kunt niet zomaar ergens aftappen.Er is een tegenkoppeling over de hele versterker.Dan is er binnen de lus niet een versterkte ingang maar iets dat samen met de vervorming van de versterker de juiste uitgang oplevert.
Anne
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door sevenup »

toetertje schreef:
Ik heb van chris vermoedelijk de eerste versie van deze hoofdtelefoon versterker over genomen.
Mijn vraag is, kun je deze ook aanpassen zodat hij ook als voorversterker gebruikt kan worden.
Is er b.v. een punt voor de versterking waar ik signaal kan aftakken, of is dit niet zo eenvoudig.
Ik heb nog even gekeken en de versterking is nu 7,5x. Als dit teveel is kun je R11 en R12 verlagen van 330K naar bijvoorbeeld 100K. Hiermee wordt de versterking dan 3x. Dan kun je gewoon de huidige uitgang gebruiken.
toetertje
Berichten: 2936
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 18:05
Locatie: Omgeving Enkhuizen.

Re: (10x10) headphone amp

Bericht door toetertje »

Maar heeft hij dan nog genoeg output voor de koptelefoon?
Ik wil hem eigenlijk voor beide toepassingen kunnen gebruiken.
Plaats reactie