(10x10) headphone amp
Moderator: Beheerdersteam
Re: (10x10) headphone amp
Heel goed bezig.
Voor degenen die hun interesse getoond hebben, hou op 1 februari even de Te Koop sectie in de gaten.
Groeten,
Mischa
Voor degenen die hun interesse getoond hebben, hou op 1 februari even de Te Koop sectie in de gaten.
Groeten,
Mischa
Re: (10x10) headphone amp
Ik heb nog eens nagedacht over de ground layout en ben nog niet helemaal overtuigd of dit wel goed is.
De inputs en de rest van het circuit worden nu geground via de grote condensatoren in de voeding, waar de grootste stromen lopen. Lijkt mij dat het ground niveau hier kan fluctueren. Mij lijkt het logischer om de voeding en de rest van het circuit allebei een eigen pad te geven naar het nulpunt op de trafo.
De inputs en de rest van het circuit worden nu geground via de grote condensatoren in de voeding, waar de grootste stromen lopen. Lijkt mij dat het ground niveau hier kan fluctueren. Mij lijkt het logischer om de voeding en de rest van het circuit allebei een eigen pad te geven naar het nulpunt op de trafo.
Re: (10x10) headphone amp
Ik heb de laatste tijd geen wijzigingen meer gedaan. Denk dat er wel besteld kan wordenmischa72 schreef:Heel goed bezig.
Voor degenen die hun interesse getoond hebben, hou op 1 februari even de Te Koop sectie in de gaten.
Groeten,
Mischa
Re: (10x10) headphone amp
Je hebt gelijk, ik was vergeten om er 2014 bij te zetten 
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Re: (10x10) headphone amp
Dat was een voorbeeld naar aanleiding van een vraag van mij.
De orginele is er ook nog
De orginele is er ook nog
Re: (10x10) headphone amp
Aha, je hebt langs X5 nog een mooie aardlus liggen in de vorm van een volledige ring rondom de print..
Re: (10x10) headphone amp
X5 gaat toch alleen maar naar het aardvlak aan de rechterkant? Hoe bedoel je precies?mischa72 schreef:Aha, je hebt langs X5 nog een mooie aardlus liggen in de vorm van een volledige ring rondom de print..
Re: (10x10) headphone amp
sevenup schreef:X5 gaat toch alleen maar naar het aardvlak aan de rechterkant? Hoe bedoel je precies?mischa72 schreef:Aha, je hebt langs X5 nog een mooie aardlus liggen in de vorm van een volledige ring rondom de print..
CRAP, ik heb de middelste kleur groen aangezien voor een massavlak, maar dat is natuurlijk de print zelf
Houden zo
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: (10x10) headphone amp
Vandaag de versterker af gemaakt.
Nog niet helemaal perfect.
Volume knop moet even aangepast worden. Heb een tussenring gemaakt zodat je de lelijke moet niet ziet. Iets te krap, het asje van de volumeknop slingert meer dab ik dacht. Hij loopt dus iets aan.
Ook de schroefjes worden nog vervangen door nieuwe. Aangezien ze er veel te zwaar ingaan, iets van de ve erf eraf.
Verder een klein probleeem...
Het geluid klinkt dun, het klinkt als die uit fase speeld. Als ik 1 ingang eruit haal speelt hij gewoon mono door.
Iemand suggesties?
Nog niet helemaal perfect.
Volume knop moet even aangepast worden. Heb een tussenring gemaakt zodat je de lelijke moet niet ziet. Iets te krap, het asje van de volumeknop slingert meer dab ik dacht. Hij loopt dus iets aan.
Ook de schroefjes worden nog vervangen door nieuwe. Aangezien ze er veel te zwaar ingaan, iets van de ve erf eraf.
Verder een klein probleeem...
Het geluid klinkt dun, het klinkt als die uit fase speeld. Als ik 1 ingang eruit haal speelt hij gewoon mono door.
Iemand suggesties?
Re: (10x10) headphone amp
Zou je een foto kunnen plaatsen van de binnenkant, met name de bekabeling? Misschien kunnen we dan wat zien.
En welke waarde hebben de ingangscondensatoren (C11 - C12)?
En welke waarde hebben de ingangscondensatoren (C11 - C12)?
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: (10x10) headphone amp
Foto maken gaat op dit moment wat lastig.
Best veel werk om het doosje uit elkaar te krijgen.
Ik heb de fout denk ik gevonden. Ik heb de achterste aansluiting voor de koptelefoon voor massa aangezien...
Best veel werk om het doosje uit elkaar te krijgen.
Ik heb de fout denk ik gevonden. Ik heb de achterste aansluiting voor de koptelefoon voor massa aangezien...
Re: (10x10) headphone amp
Dan heb je 1 kanaal goed maar uit fase (geen probleem) en het andere kanaal zou dan het verschil moeten zijn tussen L en R, dat kan nooit veel zijn en zal dus zachter en "raar" klinken. Succes!jaapschreuder schreef:Ik heb de fout denk ik gevonden. Ik heb de achterste aansluiting voor de koptelefoon voor massa aangezien...
-
jaapschreuder
- Berichten: 187
- Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 21:44
- Locatie: Oude Pekela
Re: (10x10) headphone amp
Inderdaad goed gekomen!
Klinkt niet verkeerd, moet er wel even aanwennen... op de buizenbak heb ik vaak de loudness erbij aanstaan. Aan volume geen gebrek, reserves genoeg.
Verder nog niet echt goed kunnen luisteren, iets met een verjaardag vanmiddag
Klinkt niet verkeerd, moet er wel even aanwennen... op de buizenbak heb ik vaak de loudness erbij aanstaan. Aan volume geen gebrek, reserves genoeg.
Verder nog niet echt goed kunnen luisteren, iets met een verjaardag vanmiddag
Re: (10x10) headphone amp
En, al gewend aan het geluid?jaapschreuder schreef:Inderdaad goed gekomen!
Klinkt niet verkeerd, moet er wel even aanwennen... op de buizenbak heb ik vaak de loudness erbij aanstaan. Aan volume geen gebrek, reserves genoeg.
Verder nog niet echt goed kunnen luisteren, iets met een verjaardag vanmiddag
Re: (10x10) headphone amp
Zo, de aanvullende componenten voor de powerversie alsmede de trafo en een mooie OPA2134 zijn besteld.
Wellicht binnenkort weer een nette headphone amp erbij.
Ik denk erover om deze regelaar te bestellen voor erin. Heeft dit zin of kan ik net zo goed kijken voor een leuke stereo Alps of iets soortgelijks?
Groeten,
Mischa
Wellicht binnenkort weer een nette headphone amp erbij.
Ik denk erover om deze regelaar te bestellen voor erin. Heeft dit zin of kan ik net zo goed kijken voor een leuke stereo Alps of iets soortgelijks?
Groeten,
Mischa
Re: (10x10) headphone amp
En, speelt hij al ?mischa72 schreef:Zo, de aanvullende componenten voor de powerversie alsmede de trafo en een mooie OPA2134 zijn besteld.
Wellicht binnenkort weer een nette headphone amp erbij.
Ik denk erover om deze regelaar te bestellen voor erin. Heeft dit zin of kan ik net zo goed kijken voor een leuke stereo Alps of iets soortgelijks?
Groeten,
Mischa
Re: (10x10) headphone amp
Nee, nog niet. Heb net de eerste levering vanuit mijn eigen zaak (in oprichting) gedaan, waarvoor ik veel tijd heb moeten investeren. Het project ligt niet ver weg. Komt allemaal goed
.
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Re: (10x10) headphone amp
Zeg Michiel, nadat ik nog steeds met grote tevredenheid speel met mijn Sennheiser op de amp vraag ik me af of het mogelijk een 'treble' en 'bass' toe te voegen.....
Zo ja, ik ben erg benieuwd hoe..?
Groetjes
Zo ja, ik ben erg benieuwd hoe..?
Groetjes
Re: (10x10) headphone amp
Je zou zoiets kunnen gebruikenThomox schreef:Zeg Michiel, nadat ik nog steeds met grote tevredenheid speel met mijn Sennheiser op de amp vraag ik me af of het mogelijk een 'treble' en 'bass' toe te voegen.....
Zo ja, ik ben erg benieuwd hoe..?
Groetjes
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/1904 ... -x-12-V126
Re: (10x10) headphone amp
Ik heb van chris vermoedelijk de eerste versie van deze hoofdtelefoon versterker over genomen.
Mijn vraag is, kun je deze ook aanpassen zodat hij ook als voorversterker gebruikt kan worden.
Is er b.v. een punt voor de versterking waar ik signaal kan aftakken, of is dit niet zo eenvoudig.
Mijn vraag is, kun je deze ook aanpassen zodat hij ook als voorversterker gebruikt kan worden.
Is er b.v. een punt voor de versterking waar ik signaal kan aftakken, of is dit niet zo eenvoudig.
Re: (10x10) headphone amp
Je kunt niet zomaar ergens aftappen.Er is een tegenkoppeling over de hele versterker.Dan is er binnen de lus niet een versterkte ingang maar iets dat samen met de vervorming van de versterker de juiste uitgang oplevert.
Anne
Anne
Re: (10x10) headphone amp
Ik heb nog even gekeken en de versterking is nu 7,5x. Als dit teveel is kun je R11 en R12 verlagen van 330K naar bijvoorbeeld 100K. Hiermee wordt de versterking dan 3x. Dan kun je gewoon de huidige uitgang gebruiken.toetertje schreef:Ik heb van chris vermoedelijk de eerste versie van deze hoofdtelefoon versterker over genomen.
Mijn vraag is, kun je deze ook aanpassen zodat hij ook als voorversterker gebruikt kan worden.
Is er b.v. een punt voor de versterking waar ik signaal kan aftakken, of is dit niet zo eenvoudig.
Re: (10x10) headphone amp
Maar heeft hij dan nog genoeg output voor de koptelefoon?
Ik wil hem eigenlijk voor beide toepassingen kunnen gebruiken.
Ik wil hem eigenlijk voor beide toepassingen kunnen gebruiken.
