Yep, wordt zoveel mogelijk regulier spul: IRFP240/9240 en D44H11/D45H11voor de uitgang. Hoelang de IRFP's nog courant blijven weet ik niet. IR zelf is er mee gestopt en ze worden nu gemaakt bij Siliconix, wat dan weer een onderdeel is van Vishay tegenwoordig. Tja, wordt gemaakt zolang er voldoende industriële vraag naar is. D44H11/D45H11 worden al sinds heugenis gemaakt, die vergaan nooit
Ugh ... bah! Kun je niet gewoon nette laterale MOSFETs gebruiken? Ik heb bv. de ECW20P20/ECW20N20 gebruikt en die zijn meer dan uitstekend en ook betaalbaar (nee, niet voor dumpprijzen, maar dat wil je ook niet!).
En als je dan toch bezig bent, knutsel je er een nette OPS omheen, zoiets bv. met een diamond configuratie, deze levert in 8R tot 100W THD scores bij 20kHz waar je niet eens een composiet configuratie voor nodig hebt.
Yep, wordt zoveel mogelijk regulier spul: IRFP240/9240 en D44H11/D45H11voor de uitgang. Hoelang de IRFP's nog courant blijven weet ik niet. IR zelf is er mee gestopt en ze worden nu gemaakt bij Siliconix, wat dan weer een onderdeel is van Vishay tegenwoordig. Tja, wordt gemaakt zolang er voldoende industriële vraag naar is. D44H11/D45H11 worden al sinds heugenis gemaakt, die vergaan nooit
Ugh ... bah! Kun je niet gewoon nette laterale MOSFETs gebruiken? Ik heb bv. de ECW20P20/ECW20N20 gebruikt en die zijn meer dan uitstekend en ook betaalbaar (nee, niet voor dumpprijzen, maar dat wil je ook niet!).
Oh ja? Nooit een resultaat van je gezien of gehoord Maarreh.......... bespaar je verder de moeite om mij te vertellen wat je allemaal vindt en wat ik zou moeten doen Sander.
Maarreh.......... bespaar je verder de moeite om mij te vertellen wat je allemaal vindt en wat ik zou moeten doen Sander.
Prima, ik probeer gewoon wat terugkoppeling te geven, en je weet hoe dat werkt, da's altijd negatief en daar kan je bijna nooit teveel van hebben voor een optimaal resultaat.
'T is een beetje off-topic wellicht, maar toch... Zelf wil ik me beperken tot luidsprekerbouw, ga geen versterker bouwen. Maar mocht er iemand de ZBA-CA Mk.1 gebouwd hebben, nu wel willen upgraden naar de Mk.2 maar zich afvragen wat hij dan met de Mk.1 moet doen: op zich heb ik wel belangstelling voor een nette Mk.1 occasion.
'T is een beetje off-topic wellicht, maar toch... Zelf wil ik me beperken tot luidsprekerbouw, ga geen versterker bouwen. Maar mocht er iemand de ZBA-CA Mk.1 gebouwd hebben, nu wel willen upgraden naar de Mk.2 maar zich afvragen wat hij dan met de Mk.1 moet doen: op zich heb ik wel belangstelling voor een nette Mk.1 occasion.
Het zal in ieder geval net zoals de vorige CA geen ZBA versterker worden. Hooguit nagebouwd door een flink aantal leden maar het ontwerp wordt niet samen gemaakt merk ik.
Peter kennende zal er ook wel weer genoeg smd op de print zitten, als daar belangstelling voor is zou ik het smd werk hier op mijn P&P kunnen doen zodat de drempel voor een hoop mensen een stuk lager wordt. Je hoeft dan alleen zelf nog het TH werk te doen.
Peter kennende zal er ook wel weer genoeg smd op de print zitten, als daar belangstelling voor is zou ik het smd werk hier op mijn P&P kunnen doen zodat de drempel voor een hoop mensen een stuk lager wordt. Je hoeft dan alleen zelf nog het TH werk te doen.
Peter kennende zal er ook wel weer genoeg smd op de print zitten, als daar belangstelling voor is zou ik het smd werk hier op mijn P&P kunnen doen zodat de drempel voor een hoop mensen een stuk lager wordt. Je hoeft dan alleen zelf nog het TH werk te doen.
Zover is het nog lang niet. I.i.g. dank je voor het aanbod Gerhard, staat genoteerd
Peter kennende zal er ook wel weer genoeg smd op de print zitten, als daar belangstelling voor is zou ik het smd werk hier op mijn P&P kunnen doen zodat de drempel voor een hoop mensen een stuk lager wordt. Je hoeft dan alleen zelf nog het TH werk te doen.
Misschien loop ik iets te veel op de zaken vooruit, in dat geval excuus, maar ik heb een vraagje voor Peter : Ik heb twee blokkern (EI) trafo's, eentje is 33 Volt AC, de ander is 38 Volt AC, beiden zijn (natuurlijk) symmetrisch en hebben een vermogen van ongeveer 200 VA.
Zou een van de twee geschikt zijn voor hetgeen jij van plan bent op stapel te zetten ?
Laatst gewijzigd door ray5150 op do 13 dec 2018, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja lijkt mij wel. Uiteindelijk kwestie van proberen. De opzet is redelijk universeel. Zo'n beetje alles tussen de 2x 30V en 2x 48V met een VA waarde van boven de 100VA per kanaal is wel geschikt voor de trafo.