Er zijn 29 resultaten gevonden
- zo 26 aug 2018, 12:56
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 64522
Re: Hypex Fusion Plate amps
Toch wel raar allemaal, mijn 3 weg plates schakelen al in als ik er plug in douw. Zou een specifiek sub probleem kunnen zijn omdat de ingangsprinten anders zijn. Dat van die aarddraad kan alleen maar komen door lekstroom via de aarding van de ingang, toevallig kabeltv aangesloten? Er word hier Digi...
- zo 26 aug 2018, 8:26
- Forum: Persberichten
- Onderwerp: Hypex Fusion Plate amps
- Reacties: 1479
- Weergaves: 64522
Re: Hypex Fusion Plate amps
Heb problemen met het automatisch in en uit schakelen van een Fa501. Als ik Autodetect aan zet gaat de sub-amp netjes na 15 min uit bij geen signaal. Maar als ik dan de receiver aanzet. Niets. Dan staat de fusion Fa501 amp op XLR. En ik maak gebruik van RCA. Als ik dan analoog RCA aan klik gaat d...
- za 21 sep 2013, 12:01
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
- Reacties: 10
- Weergaves: 1202
Re: Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
Het Zobel netwerkje heb ik toch maar achterwegen gelaten. Het is voor de high-pass een 3e orde 2000Hz 18dB filter Voor de low-pass is het een 2e orde 1100Hz 12dB Butterworth Filter geworden. SAM_0169.JPG De gebruikte componenten: 2x 20W 30R Weerstand van de oude crossover gehaald 2x Buislamp 12V 25W...
- do 05 sep 2013, 18:06
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
- Reacties: 10
- Weergaves: 1202
Re: Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
Dan ga ik toch aan de slag met een 3e orde filter. Ben nog maar eens gaan rekenen en toen een lijstje gaan maken met wat filtercomponenten die nog besteld moeten worden. Ik zit er ook aan te denken om achter de 2 15'' woofers een zobel netwerkje te plaatsen voor een beetje impedantie stabilisatie, d...
- wo 04 sep 2013, 19:52
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
- Reacties: 10
- Weergaves: 1202
Re: Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
Het gaat om deze speakers waarvan de tweeter driver is opgeblazen: http://www.usblaster.com/Products/DJ%20%E2%81%84%20Pro%20Audio/Speakerbox%20PA/USB%207478?taal_keuze=1 Origineel zit er de USB 384 in: http://www.usblaster.com/Products/DJ%20%E2%81%84%20Pro%20Audio/Speakers%20PA/Compression%20Horn%20...
- vr 16 aug 2013, 23:56
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
- Reacties: 10
- Weergaves: 1202
Re: Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
Buiten een LCR-meter en multimeter heb ik zelf niet het apparatuur voor het meten van de frequentiekarakteristiek.
Iemand in de buurt van midden Limburg of net over de grens die mijn unit uit kan meten?
Iemand in de buurt van midden Limburg of net over de grens die mijn unit uit kan meten?
- vr 16 aug 2013, 18:50
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
- Reacties: 10
- Weergaves: 1202
Hoogdoorlaatfilter voor Dap Audio DD-1 Tweeter Driver
Beste forumleden, Ik wil de volgende tweeter driver zo vroeg mogelijk in zijn frequentiebereik laten inkomen, doormiddel van een 2e orde 12dB highpass filter. Vermoed dat ik het beste een Butterworth kan nemen. Mijn vraag aan jullie is kan ik hem al filteren op 1800hz of pas om 2000hz / 2500hz. Hoe ...
- za 11 dec 2010, 11:15
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Celestion K15-150
- Reacties: 15
- Weergaves: 2306
Re: Celestion K15-150

Gesloten zou dan een optie zijn 200L,
Of wie weet een programma'tje voor een basshoorn te berekenen?
M.V.G.
Pascal
- vr 10 dec 2010, 17:15
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Celestion K15-150
- Reacties: 15
- Weergaves: 2306
Re: Celestion K15-150
Die parameters hou ik ook aan van de K15T-200.
Ik wil deze speakers gaan gebruiken als topkasten voor bij mijn andere speakers die ik op een P.A. versterker heb aangesloten.
Maar als dit gitaarspeakers zijn dan kan ik hier geen topkasten van maken of wel?
M.V.G.
Pascal
Ik wil deze speakers gaan gebruiken als topkasten voor bij mijn andere speakers die ik op een P.A. versterker heb aangesloten.
Maar als dit gitaarspeakers zijn dan kan ik hier geen topkasten van maken of wel?
M.V.G.
Pascal
- do 09 dec 2010, 22:03
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Celestion K15-150
- Reacties: 15
- Weergaves: 2306
Re: Celestion K15-150

Is dit goed bij een volume van 125L en bassreflex sleuf van 8cm x 8cm bij 6cm diep?
Tuning Frequentie is 35Hz.
Ik hoor het graag.
M.V.G.
Pascal
- do 09 dec 2010, 15:44
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Celestion K15-150
- Reacties: 15
- Weergaves: 2306
Re: Celestion K15-150
Ik heb gemaild met ''drdecibel'' van Celestion, hij heeft me gezegd dat ik de gegevens van de K15T-200 moest aanhouden want deze parameters waren gelijk aan de K15-150. Hij heeft een 64mm spoel, dat zie je ook aan de spider, als hij een 44mm spoeltje had dan zou de spider meer naar het midden lopen....
- ma 06 dec 2010, 21:05
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Celestion K15-150
- Reacties: 15
- Weergaves: 2306
Re: Celestion K15-150
Ik heb nog een andere PDF file van de K serie waar wel de Xmax bijstaat:
K15-150 is hernoemd naar K15T-200
http://www.megaupload.com/?d=UAP2OLTP
Groetjes,
Pascal
K15-150 is hernoemd naar K15T-200
http://www.megaupload.com/?d=UAP2OLTP
Groetjes,
Pascal
- zo 05 dec 2010, 22:31
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Celestion K15-150
- Reacties: 15
- Weergaves: 2306
Re: Celestion K15-150
Ondertussen heb ik de parameters gevonden via een Engels forum: http://img262.imageshack.us/img262/7848/celestion01wc6.jpg De Celestion K15-100 is de 100W verzie en de Celestion K15-150 de 150W verder zal er niet veel verschil zijn heb ik me laten vertellen. Ik heb de parameters in Winisd beta ingev...
- vr 03 dec 2010, 17:54
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: Celestion K15-150
- Reacties: 15
- Weergaves: 2306
Celestion K15-150
Beste zelfbouwers, Ik heb 2 luidsprekers: Celestion K15-150 en kan op internet geen info/ T/S Parameters vinden. Ik weet wel dat het een PA woofer is en de 150 staat mischien voor 150W?. Celestion had ik al een e-mail gestuurd of zij me van info kunnen voorzien maar dat heeft niks opgeleverd, ik heb...
- di 27 mei 2008, 21:54
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hulp gezocht: Filtercomponenten middentoner
- Reacties: 1
- Weergaves: 806
Hulp gezocht: Filtercomponenten middentoner
Ik heb hulp nodig bij de filtercomponenten voor mijn middentoner. Ik zou niet weten welke waardes ik voor de spoel en condensator en of weerstand voor mijn middentoner moet gebruiken het staat ook niet in de datasheet. Bij de hogetoner heb ik een condensator van 2,2uF in serie gezet en een spoel van...
- za 30 jun 2007, 9:48
- Forum: Luidspreker Drivers
- Onderwerp: wat doe je met 12 breedbanders ? Philips ?
- Reacties: 9
- Weergaves: 1782
- wo 13 jun 2007, 12:53
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hulp Zobel Netwerk
- Reacties: 5
- Weergaves: 1659
Ja ik heb helaas helemaal geen specificaties (T/S Parameters) van de speaker. Het gaat om deze: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3705
De filter wat nu erin zit is een spoel van 4,7mH met een condensator van 22uF parallel.
Groetjes,
Pascal
De filter wat nu erin zit is een spoel van 4,7mH met een condensator van 22uF parallel.
Groetjes,
Pascal
- wo 13 jun 2007, 12:34
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hulp Zobel Netwerk
- Reacties: 5
- Weergaves: 1659
- di 12 jun 2007, 21:29
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hulp Zobel Netwerk
- Reacties: 5
- Weergaves: 1659
Hulp Zobel Netwerk
Beste,
Ik heb een tijd geleden P.A. speakers gebouwd en nu wil ik zobelnetwerk er in bouwen voor de impedantie correctie. Wie kan mij daarbij helpen?
weet niet hoe ik dat allemaal moet doen. Het zijn 8 Ohm woofers en gefilterd op 500Hz.
Groetjes,
Pascal
Ik heb een tijd geleden P.A. speakers gebouwd en nu wil ik zobelnetwerk er in bouwen voor de impedantie correctie. Wie kan mij daarbij helpen?
weet niet hoe ik dat allemaal moet doen. Het zijn 8 Ohm woofers en gefilterd op 500Hz.
Groetjes,
Pascal
- vr 08 jun 2007, 18:19
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Hulp Bij Filter
- Reacties: 1
- Weergaves: 739
Hulp Bij Filter
Beste Luidsprekerbouwers, Ik wil een hoogdoorlaat filter maken met 2 Phillips AD0141 tweeters van 4 Ohm Parallel maar ik word er niet zo wijs uit de datasheet welke filtercomponenten (Weerstand, Spoel en Condensator) die ik moet gebruiken. Welke kan ik dan het beste gebruiken volgens jullie en in we...
- do 10 mei 2007, 21:13
- Forum: Filterontwerp & Passieve Filters
- Onderwerp: Soort Bassfilter Voor PA Speaker
- Reacties: 1
- Weergaves: 780
Soort Bassfilter Voor PA Speaker
Hallo,
Ik heb een vraag welk soort bassfilter kan ik het beste gebruiken voor een PA Bassspeaker? Want er zijn zoveel soorten zoals: Butterworth, Linkwitz-Riley, Bessel ,et -6db, -12db, -18db, -24db per octave. Ik weet niet wat ik moet kiezen. Welke is het beste?
Groetjes,
Pascal
Ik heb een vraag welk soort bassfilter kan ik het beste gebruiken voor een PA Bassspeaker? Want er zijn zoveel soorten zoals: Butterworth, Linkwitz-Riley, Bessel ,et -6db, -12db, -18db, -24db per octave. Ik weet niet wat ik moet kiezen. Welke is het beste?
Groetjes,
Pascal
- wo 25 apr 2007, 13:38
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Kast Om 18 Inch Woofer Bouwen
- Reacties: 12
- Weergaves: 3718
Ik heb nog een andere vraag die kasten zijn 180L. Hoeveel L dempingsmateriaal moet ik er dan instoppen? En hoe groot zijn die 30L lappen wol van Conrad: Bij zelfbouw van luidsprekerboxen wordt voor klankverbetering dempingswol gebruikt. De holle klank van de lege luidsprekerbox wordtonderdrukt, bas-...
- zo 15 apr 2007, 12:52
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Van 8 Ohm Naar 4 Ohm
- Reacties: 44
- Weergaves: 6415
- zo 15 apr 2007, 12:39
- Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
- Onderwerp: Van 8 Ohm Naar 4 Ohm
- Reacties: 44
- Weergaves: 6415
Van 8 Ohm Naar 4 Ohm
Hallo, Ik heb een 3 wegsysteem elke unit is 8 Ohm en de versterker kan op 4 Ohm het meeste vermogen geven. Nu wil ik de speakers op 4 Ohm maken maar ze zijn dus 8 Ohm moet ik dan op de ingang van de speakerbox een dikke weerstand van 8 Ohm parallell hangen? Om 4 Ohm te krijgen. Heeft dit dan geen ge...
- do 05 apr 2007, 8:43
- Forum: Houtbewerking, etc
- Onderwerp: Kast Om 18 Inch Woofer Bouwen
- Reacties: 12
- Weergaves: 3718

