Kast Om 18 Inch Woofer Bouwen
Moderator: Beheerdersteam
-
Pascal-Janssen
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 22 feb 2007, 11:51
Kast Om 18 Inch Woofer Bouwen
Beste,
Ik heb 2de hans een 18'' woofer gekocht. Ik denk van het merk BELKER Of BECKER, dat kan ik niet goed lezen. Want die stikker is beschadigd. Ik heb verder geen gegevens van deze Woofer ook niet het aantal Watt's. Die T/S parameters kan ik nergens vinden heb al heel Google afgeschuimd. Zouden jullie mij kunnen helpen om de beste bass hieruit te krijgen? Hoe groot kan ik de kast eromheen bouwen? Bassreflex of gesloten behuizing?
Foto's van min 18'' woofer:
http://img71.imageshack.us/img71/4968/dscf0015tt1.jpg
http://img265.imageshack.us/img265/5166/dscf0016to1.jpg
http://img71.imageshack.us/img71/3905/dscf0021lt1.jpg
http://img71.imageshack.us/img71/9307/dscf0019my5.jpg
Groetjes,
Pascal.
Ik heb 2de hans een 18'' woofer gekocht. Ik denk van het merk BELKER Of BECKER, dat kan ik niet goed lezen. Want die stikker is beschadigd. Ik heb verder geen gegevens van deze Woofer ook niet het aantal Watt's. Die T/S parameters kan ik nergens vinden heb al heel Google afgeschuimd. Zouden jullie mij kunnen helpen om de beste bass hieruit te krijgen? Hoe groot kan ik de kast eromheen bouwen? Bassreflex of gesloten behuizing?
Foto's van min 18'' woofer:
http://img71.imageshack.us/img71/4968/dscf0015tt1.jpg
http://img265.imageshack.us/img265/5166/dscf0016to1.jpg
http://img71.imageshack.us/img71/3905/dscf0021lt1.jpg
http://img71.imageshack.us/img71/9307/dscf0019my5.jpg
Groetjes,
Pascal.
Op Circuit online wisten ze het niet?
Als je het serieus wil aanpakken laat je de woofer doormeten bij een bedrijfje. Kost je ongeveer 20 euro.
Als je het voor het hardere beukwerk wil gebruiken en diepgang niet echt belangrijk is, zou je hem in een gesloten testkastje van 100 liter kunnen stoppen. Als je héél hard wil gaan moet je er een hoorn mee maken. Dan moet je hem dus eerst laten doormeten.
mvg,
Montana
Als je het serieus wil aanpakken laat je de woofer doormeten bij een bedrijfje. Kost je ongeveer 20 euro.
Als je het voor het hardere beukwerk wil gebruiken en diepgang niet echt belangrijk is, zou je hem in een gesloten testkastje van 100 liter kunnen stoppen. Als je héél hard wil gaan moet je er een hoorn mee maken. Dan moet je hem dus eerst laten doormeten.
mvg,
Montana
Ojee,
Becker is een poosje door o.a. Peavey gebruikt in low budget luidsprekerkasten.
Klinken niet slecht, maar de belastbaarheid is relatief laag (50-100W) bij een gemiddeld rendement (90-100 dB).
Vrij kleine diameter spreekspoelen.
Als je er iets goed klinkends van wilt maken, laat 'm dan eerst doormeten, zoals reeds aangegeven werd.
Groeten, Jan.
Becker is een poosje door o.a. Peavey gebruikt in low budget luidsprekerkasten.
Klinken niet slecht, maar de belastbaarheid is relatief laag (50-100W) bij een gemiddeld rendement (90-100 dB).
Vrij kleine diameter spreekspoelen.
Als je er iets goed klinkends van wilt maken, laat 'm dan eerst doormeten, zoals reeds aangegeven werd.
Groeten, Jan.
-
Pascal-Janssen
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 22 feb 2007, 11:51
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
-
Pascal-Janssen
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 22 feb 2007, 11:51
Ik heb tog besloten om een kast van 180Liter erom te bouwen. De maten zijn als volgt: 52,5cm Breed 42,5cm Diep en 98,5cm Hoog, en het klink al zeer goed, maar tog wil ik er een graag een bassreflexbuis in hebben, maar ik weet niet welke diameter, lengte en op welke plaats, achter of voor? Welke kan ik dan het beste kan gebruiken omdat ik geen TS Parameters van die woofer heb. Weet mischien iemand van jullie welke diameter en lengte en welke plaats ik het beste dan kan gebruiken.
Groetjes,
Pascal.
Groetjes,
Pascal.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
-
Pascal-Janssen
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 22 feb 2007, 11:51
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
-
Pascal-Janssen
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 22 feb 2007, 11:51
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
http://www.speakerland.nl/content/user/ ... tingen.php
Niet in de buurt. Die vind je ook niet helaas, die zoektocht heb ik al voor je gemaakt een aantal jaartjes geleden
Niet in de buurt. Die vind je ook niet helaas, die zoektocht heb ik al voor je gemaakt een aantal jaartjes geleden
-
Pascal-Janssen
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 22 feb 2007, 11:51
Ik heb nog een andere vraag die kasten zijn 180L.
Hoeveel L dempingsmateriaal moet ik er dan instoppen?
En hoe groot zijn die 30L lappen wol van Conrad:
Bij zelfbouw van luidsprekerboxen wordt voor klankverbetering dempingswol gebruikt. De holle klank van de lege luidsprekerbox wordtonderdrukt, bas- en middenspeakers krijgen nu een helderder klankbeeld. De inhoud is voldoende voor 30 liter.
De inhoud is voldoende voor 30 liter
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... mwolle.pdf

Groetjes,
Pascal
Hoeveel L dempingsmateriaal moet ik er dan instoppen?
En hoe groot zijn die 30L lappen wol van Conrad:
Bij zelfbouw van luidsprekerboxen wordt voor klankverbetering dempingswol gebruikt. De holle klank van de lege luidsprekerbox wordtonderdrukt, bas- en middenspeakers krijgen nu een helderder klankbeeld. De inhoud is voldoende voor 30 liter.
De inhoud is voldoende voor 30 liter
http://www.produktinfo.conrad.com/daten ... mwolle.pdf

Groetjes,
Pascal
