wat doe je met 12 breedbanders ? Philips ?

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

wat doe je met 12 breedbanders ? Philips ?

Bericht door bartsegers »

Ik heb nog 12 breedbanders liggen, waar ik wel eens iets leuks mee wil gaan doen.

Ik heb ze nog niet getest of aangesloten, maar aangezien de units nieuw zijn, heeft dat geen echte haast.

Ik heb echter totaal geen gegevens...

Het zijn philips AD70630/m8 units.

enige site die ik met google vind, geeft paar eigenschappen, maar de getoonde foto is dan weer fout :?

Of ze allemaal inzetbaar zijn weet ik eigenlijk niet. 12 bronnen die hetzelfde uitstralen gaat niet werken toch ?
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Zelf even de T&S opmeten?
Rob.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

of ff wachten tot Sietse terug is van de camping, zou me tegenvallen als die niet ergens een oud datasheet heeft :lol:
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: wat doe je met 12 breedbanders ? Philips ?

Bericht door weidok »

bartsegers schreef:
Ik heb nog 12 breedbanders liggen, waar ik wel eens iets leuks mee wil gaan doen.

Ik heb ze nog niet getest of aangesloten, maar aangezien de units nieuw zijn, heeft dat geen echte haast.

Ik heb echter totaal geen gegevens...

Het zijn philips AD70630/m8 units.

enige site die ik met google vind, geeft paar eigenschappen, maar de getoonde foto is dan weer fout :?

Of ze allemaal inzetbaar zijn weet ik eigenlijk niet. 12 bronnen die hetzelfde uitstralen gaat niet werken toch ?


deze

http://www.hupse.eu/radio/speakers/AD70630.htm


Of er veel parameters bekent zijn weet ik niet
Flipje heeft wel een boekwerkje uitgegeven met veel
gegevens over losse speakers ... wellicht heeft Sietse die
gegevens ik niet meer :)

Oudste folder van Philips die ik heb is van 1983..
toen was de 70630 als opgevolgd door de 70650
en 70652 serie....
de eerste 7 staat voor 7 inch ( 17 cm) ??

Heb hier een Remo gids uit 1984 met gegevens van de
AD 70652 fs=45 hz, 40 watt en 90 db
Afmetingen,belastbaarheid,rendement,fs, magneetsterkte, gewicht
en hoogte staan in de tabellen....
dus geen Vas, Ots,Qes, Qms Bl factor..

dus meten is weten denk ik...
Gebruikersavatar
Bertje
Ook commercieel actief
Berichten: 1311
Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
Locatie: Lunteren
Contacteer:

Bericht door Bertje »

Stonden ze ook niet in die electronica jaarboekjes.?.zal 's even kijken.
[edit]helaas geen T&S van gevonden
Rob.
Pascal-Janssen
Berichten: 36
Lid geworden op: do 22 feb 2007, 11:51

Bericht door Pascal-Janssen »

Kijk eens hier staat hij tussen, zoveel info is het niet maar is beter als geen: Afbeelding

Greotjes,

Pascal
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Ik heb meneer John van de hupse site al gemeeld, en hij heeft daarom de units op de site geplaatst.

Echter is hij nog in afwachting van mijn foto´s daar de getoonde foto niet juist is.

het zijn inderdaad 7" breedbanders, echter met whizzer, de foto toont een kale unit.
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Bericht door weidok »

je zou zoiets kunnen proberen in een openbaffle

Afbeelding


linkje ontwerp

http://perso.orange.fr/jm.plantefeve/dipolex.html

of 4 breedbanders voor laag 2 naar voor en 2 naar achter stralend
en 2 voor midhoog 1 naar voor en 1 naar achter stralend :)

Wel een wild idee maar toch leuk :)
Gebruikersavatar
bartsegers
Berichten: 5431
Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
Locatie: Roermond

Bericht door bartsegers »

Ik zit eigenlijk met ietys in mijn maag, aangezien je meerdere full range bronnen hebt, gaat het zaakje dan niet erg interfereren ?

een open baffle heb ik nog nooit gebouwd trouwens :?
Gebruikersavatar
lepain
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 19 dec 2005, 19:15
Locatie: driehuis nh
Contacteer:

Bericht door lepain »

bartsegers schreef:
Ik zit eigenlijk met ietys in mijn maag, aangezien je meerdere full range bronnen hebt, gaat het zaakje dan niet erg interfereren ?

een open baffle heb ik nog nooit gebouwd trouwens :?
Ja. Tweetertje drbij?
Dat je nog nooit zoiets gebouwd hebt maakt het extra leuk lijkt me. :)
Plaats reactie