Er zijn 37 resultaten gevonden

door Lirben
do 28 jun 2007, 21:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: micro-monitor voor HT
Reacties: 18
Weergaves: 3136

ahzo, kostelijk affaire wss
door Lirben
do 28 jun 2007, 18:24
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: micro-monitor voor HT
Reacties: 18
Weergaves: 3136

hoe meet je of het berekende daadwerkelijk uit uw boxen komt? Of zijn dat reële waarden die je hier telkens weergeeft? Want zover ik het begrijp is dit berekend met software
door Lirben
di 26 jun 2007, 22:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Hello, en e vraag over e kleine kast;)
Reacties: 18
Weergaves: 2404

kunje toch een fulranger insteken. Of haal een speakertje uit een pc speaker. Heb ik een tijdje geleden nog gedaan. Een kleine vented kast mee gemaakt. Aangezien ik geen paramters had was het wel een beetje zoeken maar ik heb toch een fraai resultaat.
door Lirben
di 26 jun 2007, 22:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: speakerring?
Reacties: 15
Weergaves: 1723

Afbeelding



dergelijke ring, of is dat gewoon een speaker die frontaal gemonteerd is?
door Lirben
di 26 jun 2007, 19:45
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: speakerring?
Reacties: 15
Weergaves: 1723

speakerring?

ik zie hier op het forum bij diverse speakers een ring rond de speaker. Ik bedoel daarmee ene soort van ring waar er vijzen inzitten om de speaker vast te houden. Is dit zomaar vrij te verkrijgen? Hoe heet dat? En wat is daar ongeveer de prijs van?
door Lirben
di 26 jun 2007, 17:44
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: eindresultaat
Reacties: 11
Weergaves: 1697

ja 3db op 40Hz, is toch niet slecht als ik lager wou gaan moest de kast nog groter... freq respons http://users.telenet.be/youngstersforpeace/freqrespons.JPG group delay http://users.telenet.be/youngstersforpeace/groupdelay.JPG en ik zit niet over men Xmax :) Heb hem al getest en hij wijkt amper uit.
door Lirben
ma 25 jun 2007, 22:11
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: eindresultaat
Reacties: 11
Weergaves: 1697

dit is mijn freq respons met 190L

http://users.telenet.be/youngstersforpe ... espons.JPG

Mooi vlak nietwaar?
door Lirben
ma 25 jun 2007, 20:17
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: eindresultaat
Reacties: 11
Weergaves: 1697

hoe bedoelje? Gewoon een uitgerekende kast van 190L met een 2 vierkante basreflexpoortjes. (alleen achterkant is er nog niet op gezet omdat ik vijzen te kort kom.

heb een beyma sm-115N gebruikt (400W AES 98db 30-3000Hz)
door Lirben
ma 25 jun 2007, 20:06
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: eindresultaat
Reacties: 11
Weergaves: 1697

I know, maar dan maak je het alleen maar erger. Met het aanbrengen van een tapijt valt het niet meer op
door Lirben
ma 25 jun 2007, 18:31
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: eindresultaat
Reacties: 11
Weergaves: 1697

eindresultaat

Voila mijn zelfbouw woofer http://users.telenet.be/youngstersforpeace/IMG_1209.JPG to do 1) nog een achterkant op monteren (daarom dat je door die basreflexen kunt zien) 2) Bekleden met stof 3) Interne demping aanbrengen 4) Zwarte zelfhoudende bouten aanbrengen om de speaker vast te houden Jullie me...
door Lirben
zo 24 jun 2007, 22:38
Forum: Oude Showcases
Onderwerp: Avelon Isis cloon, eerste zelfbouw speaker
Reacties: 310
Weergaves: 55179

Zijn dat allemaal apparte driehoekjes waar je steeds een kleinere diameter hebt uitgezaagd?
door Lirben
zo 24 jun 2007, 11:59
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Demping
Reacties: 13
Weergaves: 2082

volgend materiaal heb ik op de zolder gevonden. Het is overschot van het materiaal waar we vroeger onze visput mee habben geïsoleerd. met flits (zie onder) zonder flits http://users.telenet.be/youngstersforpeace/IMG_1205.JPG Het gewoon proberen kan natuurlijk geen kwaad maar ik had toch graag eens n...
door Lirben
zo 24 jun 2007, 11:41
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Demping
Reacties: 13
Weergaves: 2082

ik vind op de opgegeven websites enkel die pyradium terug, geen pritex
door Lirben
zo 24 jun 2007, 11:25
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Demping
Reacties: 13
Weergaves: 2082

pritex = Pyradium ?
door Lirben
zo 24 jun 2007, 10:53
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Demping
Reacties: 13
Weergaves: 2082

Ok, bedankt voor de site.

Ik denk dat mezelf wat Pritex zal aanschaffen. Is dit overal vlot verkrijgbaar? Is het duur?
door Lirben
zo 24 jun 2007, 9:37
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Demping
Reacties: 13
Weergaves: 2082

Mijn kast een doodgewone basreflex kast met 2 vierkante poorten onder de woofer naast elkaar...


Ik had ook al gelezen over demping die je moet inrekenen in het volume en demping die het volume juist vergroten. Tell me more about it plz
door Lirben
zo 24 jun 2007, 9:28
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Demping
Reacties: 13
Weergaves: 2082

Demping

Welk materiaal gebruik je best om je kast te dempen. Waar breng je dit materiaal aan? Overal in de kast, in de hoeken of op tegenoverstelde plaatsen van je driver?

Alvast bedankt
door Lirben
ma 14 mei 2007, 8:48
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: monitor
Reacties: 15
Weergaves: 1846

ok, er zou dus heel wat leukers te vinden te zijn? Ik heb nog wat gezocht maar niet echt iets gevonden. Ofwel te duur ofwel veel te grote volumes nodig in WINISD ofwel een te hoog frequentiebereik.

Ik zoek nl een 8" voor low en mid (40,50 of 60Hz tot 2000Hz) <50€ en een kast =< 80L-85L
door Lirben
zo 13 mei 2007, 16:08
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: monitor
Reacties: 15
Weergaves: 1846

Da is het filter inderdaad een wat minder grote investering dan bij een passief filter.
Er staan trouwens ook wel wat leuke zelfbouwontwerpen op het internet:
onder homepages kun je er al een paar vinden:

boh, actief filteren hé :)
door Lirben
zo 13 mei 2007, 15:26
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: monitor
Reacties: 15
Weergaves: 1846

nee, het punt is dat ze actief moeten zijn. De 2 versterkertjes zijn al af. 2x 90W RMS deze moet in de kast komen en de koelvinnen langs de achterkant er uit komen. Ik vind zwart met bleekbruin hout nu eenmaal heel mooi.
door Lirben
zo 13 mei 2007, 15:17
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: monitor
Reacties: 15
Weergaves: 1846

Ik doe electronica, dus de filter maak ik zelf wel + berekeningen.

Voor zover ik uit die site kan opmaken zijn rapids volledige kasten? Ik wil ze wel zelf bouwen :p
door Lirben
zo 13 mei 2007, 15:01
Forum: Houtbewerking, etc
Onderwerp: monitor
Reacties: 15
Weergaves: 1846

monitor

Hallo Met de vakantie in het vooruitzicht begint het weer te kriebelen om in de zon wat te knutselen. Ik ben zinnens om 2 monitoren te bouwen. Mijn budget ligt niet hoger dan 200€. Na wat speuren kwam ik op volgende 2 speakers terecht. Mid-Low freq 8BR40 van Beyma @ €50 en de tweeter T2030 eveneens ...
door Lirben
ma 19 feb 2007, 16:23
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: Norh 4.0 verbouwen
Reacties: 14
Weergaves: 2183

niet dat ik je kan helpen met het project zelf maar een klein weetje mss

in een electronisch schema wordt een spoel voorgesteld als 4-5 krullen na mekaar
door Lirben
zo 04 feb 2007, 12:40
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: basreflex poort
Reacties: 11
Weergaves: 2041

nvloed t.o.v. wat? En wat bedoel je met "een bassreflex"? De bassreflexbehuizing, of de poort? de poort. Korte omschrijving. Door pracktische en estetische overwegingen zou de frontreflex een hoogte hebben van 120mm en de basreflex een hoogte van 100mm. Nu dit nogal assymetrisch oogt zou ...
door Lirben
zo 04 feb 2007, 0:19
Forum: Algemeen Luidspreker Zelfbouw
Onderwerp: basreflex poort
Reacties: 11
Weergaves: 2041

Daarnaast vraag ik mij eveneens het volgende af. Indien men een vierkante basreflex bouwt van bv een breedte van 250mm aan de binnekant en een breedte van 270mm aan de buitenkant. Wat voor invloed zal dit op het geluid hebben? ik herhaal deze edit even ter verduidelijking dat ik dus een nieuwe vraa...