speakerring?

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Lirben
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 1:43

speakerring?

Bericht door Lirben »

ik zie hier op het forum bij diverse speakers een ring rond de speaker. Ik bedoel daarmee ene soort van ring waar er vijzen inzitten om de speaker vast te houden. Is dit zomaar vrij te verkrijgen? Hoe heet dat? En wat is daar ongeveer de prijs van?
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

Kan je een linkje geven naar een van die speakers op dit forum, want ik begrijp nog niet helemaal wat je bedoelt :(.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

Die ringen zitten vastgegoten aan de speaker en heten gewoon bevestigingsrand of korf.
Bij mijn weten zijn er geen losse klemringen in de handel om een luidspreker vast te schroeven (of te vijzen op z'n vlaams).

Afbeelding
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Bericht door rho »

Iets zoals dit hier?
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/download.php?id=2569

Volgens mij zijn dit echte DIY exemplaren.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Nee, ik denk dat hij bevestigingsringen bedoeld die je vroeger wel eens zag. Waarmee je de unit tegen de kast aan fixeerde. Zeg maar een ring die vóór het luidsprekerchassis wordt geplaatst en die de unit fixeert zonder dat je in de unit zelf schroeft.

Wowly
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Wowly schreef:
Nee, ik denk dat hij bevestigingsringen bedoeld die je vroeger wel eens zag.
Ehm:
ik zie hier op het forum...knip
De ringen die jij bedoelt ken ik ook Jan, maar hier op het forum?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Tja nee, ik weet het niet hier op het forum, maar dacht dat ie wel zoiets bedoelde. Hij zal toch niet gewoon de bevestigingsrand bedoelen?

Jan
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

In Japan gebruiken ze ook wel eens zwaar bronzen ringen om Fostex breedbanders (om extra massa toe te voegen). Maar dat zal hier ook wel niet bedoeld worden.
Lirben
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 1:43

Bericht door Lirben »

Afbeelding



dergelijke ring, of is dat gewoon een speaker die frontaal gemonteerd is?
nlmb
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 28 jan 2007, 16:37

Bericht door nlmb »

Volgens mij is dat onderdeel van die Fostex woofer.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Kan toch wel een losse sierring zijn?

Wowly

EDIT: geen sierring, is idd onderdeel van deze speakerserie: http://www.fostexinternational.com/docs ... ries.shtml
Laatst gewijzigd door Wowly op di 26 jun 2007, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Voor caraudio is er wel vanalles verkrijgbaar qua ringen, maar die worden meestal achter de woofer geschroefd voor stevigheid...

Zijn denk ik te dik voor jouw idee, mocht je meer van willen weten, ff search op www.forum.showyoursound.nl gebruiken
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Bericht door richard »

nlmb schreef:
Volgens mij is dat onderdeel van die Fostex woofer.
Dit voorbeeld is van een Japanse Fostex luidspreker met een losse sierring. Het is al vrij lastig om in Nederland aan Fostexspeakers te komen en de bijpassende sierringen lijken me ook niet makkelijk verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Geenius
ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
Berichten: 1810
Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
Contacteer:

Bericht door Geenius »

richard schreef:
nlmb schreef:
Volgens mij is dat onderdeel van die Fostex woofer.
Dit voorbeeld is van een Japanse Fostex luidspreker met een losse sierring. Het is al vrij lastig om in Nederland aan Fostexspeakers te komen en de bijpassende sierringen lijken me ook niet makkelijk verkrijgbaar.
En die dingen zijn heel erg duur, kun je beter ergens laten maken.
http://www.madisound.com/catalog/produc ... cts_id=259
Gebruikersavatar
Ivo
Berichten: 1885
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 16:36
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Ivo »

Cornu heeft ze ook eens besteld en getest, maar hij vond het geen significante bijdrage aan de klank leveren.
Nils_vn
Berichten: 868
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 20:11
Locatie: Molenstede

Bericht door Nils_vn »

um... $183 voor een metalen ring????? is 'm van 18 karaat goud ofzo?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”