Welk materiaal gebruik je best om je kast te dempen. Waar breng je dit materiaal aan? Overal in de kast, in de hoeken of op tegenoverstelde plaatsen van je driver?
Ik gebruik veelal vilt (ondertapijt) van rond de 1 cm dik. En dat in de gehele kast aan de wanden geplakt met bisontix (of bisonkit). Dan wat proberen met Pritex. Bij de laatste kleine kastjes zit dat alleen op de achterwand. De rest van de kast vul ik losjes op met wol. En dat niet rond de basreflex-poort.
1000x500 mm is rond de 10 euro. En te verkrijgen bij de bekende DIY zaken zoals Speaker en Co, Speakerland of via internet bij Conrad.nl of BMM-electronics.nl
Het pritex uit de zelfbouwwinkel is wat duurder dan het noppenschuim uit de Gamma.
Maar ik zou je wel adviseren het betere materiaal te kiezen. De dempende eigenschappen van het duurdere pritex is beter, de rommel uit de Gamma vergaat op den duur. Voor het BAF kun je eventueel vulling voor slaapzakken of afzuigkappen gebruiken. Maar als je toch bij de zelfbouwwinkel bent kun je natuurlijk deze winkelier ook sponsoren, hij moet er uiteindelijk ook van leven.
Da's ook vilt. Alleen even checken of de toplaag niet dicht is met iets van plastic. Ik ruw het geheel nog wel eens wat op met een staalborstel. Iets meer "pluizig" maken dus.