Er zijn 61 resultaten gevonden

door Driekwartgeleider
za 15 nov 2025, 9:50
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6585

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Door omstandigheden al een etmaal niet geslapen, wel de spullen in de auto gezet, maar merk dat het niet verstandig is om er nog een halve dag aan vast te knopen. Ik wens iedereen een fijne luisterdag.
door Driekwartgeleider
do 13 nov 2025, 21:52
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6585

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Ik wil in ruimte 5 ook wel inschikken voor Audiomanics. Er was daar toch ook een deur naar buiten? Trouwens jammer dat jij daar nu niet meer staat met de Audio Analogue Maestro.
door Driekwartgeleider
di 11 nov 2025, 14:25
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6585

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

beijert schreef: di 11 nov 2025, 13:53
Als je voor 10:00 daar bent sta je dus zeker niet voor een dichte deur.
Mogelijk ben ik pas rond 12:00 aanwezig, moet nog iets doen die ochtend. Wel op tijd voor het gereserveerde blok dus.
door Driekwartgeleider
za 08 nov 2025, 20:40
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6585

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Omdat het met indelen dus van belang kan zijn even wat info over die andere versterker in ruimte 5. Ik heb het uitgangsvermogen nooit gemeten, maar het zal totaal zo een 600 Watt RMS zijn. Het plan is om daar ruim onder te blijven.
door Driekwartgeleider
vr 07 nov 2025, 19:38
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6585

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Is dit handig voor de planning? Dan kan een ieder z'n voorkeur ingeven met ruimte voor drie namen per blok. (Bron, versterking & luidsprekers) Niets is hiermee in beton gegoten uiteraard. https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Vowu6VGSWii13JNF7NcWuHrX_1WbCDO/edit?usp=drivesdk&ouid=1045537...
door Driekwartgeleider
wo 29 okt 2025, 20:52
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6585

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Transportkist geknutseld van schuurvindhout. Heb ook de handleiding van de Yamaha WXC-50 nog eens doorgenomen, en het lijkt erop dat fysieke toegang tot de WiFi router of een werkzame UTP aansluiting zonder nerveuze router restricties nodig is om het spul aan te slingeren. De Yamaha blijft thuis. Al...
door Driekwartgeleider
ma 06 okt 2025, 20:07
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6585

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Goed, ik ga het nog eens overdenken, ->misschien<- toch wel met spullen. Thuis staat de auto niet ver van de voordeur, geen probleem. Mogelijk kan ik een soort van transportkist knutselen voor de versterker. De speakerdrivers moeten ook heel blijven, dus ook voorkant boxen beschermen. Boxen zijn nie...
door Driekwartgeleider
zo 05 okt 2025, 22:57
Forum: DIY Events door leden
Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Reacties: 169
Weergaves: 6585

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Ik ben benieuwd naar het verloop van zo een veel besproken zba-luisterdag. Deze locatie is voor mij op redelijke afstand, wil dus graag komen. Ik bezit een zelfbouw eindversterker van absolute topklasse, welke ik graag wil tonen en laten beluisteren. Maar apparaat is duur, kwetsbaar en weegt meer da...
door Driekwartgeleider
vr 03 okt 2025, 0:40
Forum: Pro Audio specifiek
Onderwerp: Plaat versterker
Reacties: 5
Weergaves: 419

Re: Plaat versterker

Foto twee beschouwend woont er een spin in de box. Die spin is vast blij dat het ding stuk is, dus lekker zo laten.
door Driekwartgeleider
za 06 sep 2025, 23:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: Beveiliging audio analyser
Reacties: 12
Weergaves: 476

Re: Beveiliging audio analyser

Gerrittube schreef: za 06 sep 2025, 18:01
Ik zie dit nog niet voor me, qua schema. Ik moet in ieder geval geen DC op de ingang hebben.
Hoe zou dit er uit zien?
Kan eigenlijk ook geen touw aan zijn schrijfsel vastknopen, vandaar mijn (onbeantwoorde) opmerking. Maar hij zal het volgende wel bedoeld hebben:
InUit.png
door Driekwartgeleider
za 06 sep 2025, 17:56
Forum: Versterkers
Onderwerp: Beveiliging audio analyser
Reacties: 12
Weergaves: 476

Re: Beveiliging audio analyser

Het gaat dus om 2 stuks BAV21, 2 stuks zener, en 2 stuks weerstand? Maar wat nu als als de aangelegde vergisspanning een lage Zout kent en de BAV21 en/of zener naar de hemel stuurt?
door Driekwartgeleider
ma 01 sep 2025, 20:17
Forum: Versterkers
Onderwerp: Sluiting gemaakt op ls uitgang Rotel
Reacties: 13
Weergaves: 439

Re: Sluiting gemaakt op ls uitgang Rotel

Dc op 'beide' uitgangen, sluit dat niet de eind transistors uit? De kortsluiting was namelijk maar aan een zijde. Als dan andere kanaal het eerst nog wel deed en nu niet meer, is het tijd voor een andere reparateur. Of betreft je opmerking slechts de aanname dat het andere kanaal aanvankelijk nog w...
door Driekwartgeleider
wo 20 aug 2025, 23:23
Forum: Versterkers
Onderwerp: versterker voor de badkamer Wat heb ik nog liggen.
Reacties: 20
Weergaves: 577

Re: versterker voor de badkamer Wat heb ik nog liggen.

Waar komt de voeding voor de mute schakeling vandaan? En de muziek?
door Driekwartgeleider
ma 28 jul 2025, 14:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: versterker?
Reacties: 7
Weergaves: 476

Re: versterker?

Ik weet niet in welk land het speelt, maar in Nederland heb je voor dit soort problemen de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.
door Driekwartgeleider
wo 04 jun 2025, 19:45
Forum: Versterkers
Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
Reacties: 99
Weergaves: 2560

Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?

inkoppertje, vermits het schema nu wel klopt. Ingangsdeler zit er al, 47k verlagen naar pak hem beet 22k.
door Driekwartgeleider
wo 04 jun 2025, 15:59
Forum: Versterkers
Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
Reacties: 99
Weergaves: 2560

Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?

Gooi nog eens een stapel schema's omhoog, kijken welke er nu boven komt te liggen. :lol:
door Driekwartgeleider
di 03 jun 2025, 19:13
Forum: Versterkers
Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
Reacties: 99
Weergaves: 2560

Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?

Het zijn spanningsdelers die van de uitgang naar nul lopen. Op de 'middelste' node van de spanningsdeler staat een spanning welke teruggekoppeld naar een inverteerde ingang de gain en feedback bepaalt. Die condensator die parallel staan aan de 'eerste' R is voor de stabiliteit. Beter niet te veel af...
door Driekwartgeleider
di 03 jun 2025, 16:04
Forum: Versterkers
Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
Reacties: 99
Weergaves: 2560

Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?

Alternatief de gain van de eerste op-amp aanpassen.
door Driekwartgeleider
di 03 jun 2025, 15:50
Forum: Versterkers
Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
Reacties: 99
Weergaves: 2560

Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?

R29 en R30 zijn samen bepalend voor de closed-loop gain. Heeft ook invloed op de stabiliteit.
door Driekwartgeleider
wo 14 mei 2025, 23:40
Forum: Versterkers
Onderwerp: Recap adres
Reacties: 10
Weergaves: 417

Re: Recap adres

Welke class is die amp? Class A of AB, en ook het aantal gebruiksuren is best wel van belang.
door Driekwartgeleider
wo 07 mei 2025, 21:30
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1302

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Dat is een totaal andere toepassing, ontkoppelcondensatoren in voedingsleidingen zijn nuttig, veelal noodzakelijk en aantoonbaar werkzaam.
door Driekwartgeleider
ma 05 mei 2025, 21:48
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1302

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

ElekOct2010.pdf Bedankt voor het posten Ray. Elektuur artikel komt grosso modo overeen met de bevindingen van Douglas Self; overbemeten elektrolytische condensatoren in bipolaire configuratie produceren op laag signaal niveau geen of nauwelijks meetbare vervorming. Een zekere Canadees gekend van he...
door Driekwartgeleider
ma 05 mei 2025, 16:39
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1302

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

had de Elektuur daar niet eens aan gemeten? In Elektor Electronics USA 02-1992 staat een artikel over condensatorvervorming, dat besluit met een alinea over samenstellingen. Komt er op neer dat als het MKT aandeel toeneemt het zich meer als MKT gedraagt, en vice versa. Recenter is het Elektor artik...
door Driekwartgeleider
za 03 mei 2025, 17:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1302

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Ja, resultaat conform de verwachting. Maar dat is meer psychologie dan elektronica.
door Driekwartgeleider
vr 02 mei 2025, 22:05
Forum: Versterkers
Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Reacties: 39
Weergaves: 1302

Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator

Zo,n bypass C'tje is al door diverse lui aan de audio analyzer gehangen, en rapporten die ik heb gelezen waren niet gunstig. Serieschakeling van twee onbekende high pass filters wordt beter vermeden, het resulteert is een filter met onbekende overdrachtsfunctie. En potentieel gevolgen voor F3, step ...