Er zijn 61 resultaten gevonden
- za 15 nov 2025, 9:50
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6585
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Door omstandigheden al een etmaal niet geslapen, wel de spullen in de auto gezet, maar merk dat het niet verstandig is om er nog een halve dag aan vast te knopen. Ik wens iedereen een fijne luisterdag.
- do 13 nov 2025, 21:52
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6585
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ik wil in ruimte 5 ook wel inschikken voor Audiomanics. Er was daar toch ook een deur naar buiten? Trouwens jammer dat jij daar nu niet meer staat met de Audio Analogue Maestro.
- di 11 nov 2025, 14:25
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6585
- za 08 nov 2025, 20:40
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6585
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Omdat het met indelen dus van belang kan zijn even wat info over die andere versterker in ruimte 5. Ik heb het uitgangsvermogen nooit gemeten, maar het zal totaal zo een 600 Watt RMS zijn. Het plan is om daar ruim onder te blijven.
- vr 07 nov 2025, 19:38
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6585
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Is dit handig voor de planning? Dan kan een ieder z'n voorkeur ingeven met ruimte voor drie namen per blok. (Bron, versterking & luidsprekers) Niets is hiermee in beton gegoten uiteraard. https://docs.google.com/spreadsheets/d/10Vowu6VGSWii13JNF7NcWuHrX_1WbCDO/edit?usp=drivesdk&ouid=1045537...
- wo 29 okt 2025, 20:52
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6585
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Transportkist geknutseld van schuurvindhout. Heb ook de handleiding van de Yamaha WXC-50 nog eens doorgenomen, en het lijkt erop dat fysieke toegang tot de WiFi router of een werkzame UTP aansluiting zonder nerveuze router restricties nodig is om het spul aan te slingeren. De Yamaha blijft thuis. Al...
- ma 06 okt 2025, 20:07
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6585
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Goed, ik ga het nog eens overdenken, ->misschien<- toch wel met spullen. Thuis staat de auto niet ver van de voordeur, geen probleem. Mogelijk kan ik een soort van transportkist knutselen voor de versterker. De speakerdrivers moeten ook heel blijven, dus ook voorkant boxen beschermen. Boxen zijn nie...
- zo 05 okt 2025, 22:57
- Forum: DIY Events door leden
- Onderwerp: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
- Reacties: 169
- Weergaves: 6585
Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025
Ik ben benieuwd naar het verloop van zo een veel besproken zba-luisterdag. Deze locatie is voor mij op redelijke afstand, wil dus graag komen. Ik bezit een zelfbouw eindversterker van absolute topklasse, welke ik graag wil tonen en laten beluisteren. Maar apparaat is duur, kwetsbaar en weegt meer da...
- vr 03 okt 2025, 0:40
- Forum: Pro Audio specifiek
- Onderwerp: Plaat versterker
- Reacties: 5
- Weergaves: 419
Re: Plaat versterker
Foto twee beschouwend woont er een spin in de box. Die spin is vast blij dat het ding stuk is, dus lekker zo laten.
- za 06 sep 2025, 23:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Beveiliging audio analyser
- Reacties: 12
- Weergaves: 476
Re: Beveiliging audio analyser
Kan eigenlijk ook geen touw aan zijn schrijfsel vastknopen, vandaar mijn (onbeantwoorde) opmerking. Maar hij zal het volgende wel bedoeld hebben:Gerrittube schreef: ↑za 06 sep 2025, 18:01Ik zie dit nog niet voor me, qua schema. Ik moet in ieder geval geen DC op de ingang hebben.
Hoe zou dit er uit zien?
- za 06 sep 2025, 17:56
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Beveiliging audio analyser
- Reacties: 12
- Weergaves: 476
Re: Beveiliging audio analyser
Het gaat dus om 2 stuks BAV21, 2 stuks zener, en 2 stuks weerstand? Maar wat nu als als de aangelegde vergisspanning een lage Zout kent en de BAV21 en/of zener naar de hemel stuurt?
- ma 01 sep 2025, 20:17
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Sluiting gemaakt op ls uitgang Rotel
- Reacties: 13
- Weergaves: 439
Re: Sluiting gemaakt op ls uitgang Rotel
Dc op 'beide' uitgangen, sluit dat niet de eind transistors uit? De kortsluiting was namelijk maar aan een zijde. Als dan andere kanaal het eerst nog wel deed en nu niet meer, is het tijd voor een andere reparateur. Of betreft je opmerking slechts de aanname dat het andere kanaal aanvankelijk nog w...
- wo 20 aug 2025, 23:23
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: versterker voor de badkamer Wat heb ik nog liggen.
- Reacties: 20
- Weergaves: 577
Re: versterker voor de badkamer Wat heb ik nog liggen.
Waar komt de voeding voor de mute schakeling vandaan? En de muziek?
- ma 28 jul 2025, 14:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: versterker?
- Reacties: 7
- Weergaves: 476
Re: versterker?
Ik weet niet in welk land het speelt, maar in Nederland heb je voor dit soort problemen de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.
- wo 04 jun 2025, 19:45
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
- Reacties: 99
- Weergaves: 2560
Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
inkoppertje, vermits het schema nu wel klopt. Ingangsdeler zit er al, 47k verlagen naar pak hem beet 22k.
- wo 04 jun 2025, 15:59
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
- Reacties: 99
- Weergaves: 2560
Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
Gooi nog eens een stapel schema's omhoog, kijken welke er nu boven komt te liggen. 
- di 03 jun 2025, 19:13
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
- Reacties: 99
- Weergaves: 2560
Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
Het zijn spanningsdelers die van de uitgang naar nul lopen. Op de 'middelste' node van de spanningsdeler staat een spanning welke teruggekoppeld naar een inverteerde ingang de gain en feedback bepaalt. Die condensator die parallel staan aan de 'eerste' R is voor de stabiliteit. Beter niet te veel af...
- di 03 jun 2025, 16:04
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
- Reacties: 99
- Weergaves: 2560
Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
Alternatief de gain van de eerste op-amp aanpassen.
- di 03 jun 2025, 15:50
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
- Reacties: 99
- Weergaves: 2560
Re: Fout zoeken versterkermodule SF60 ... Waar te beginnen?
R29 en R30 zijn samen bepalend voor de closed-loop gain. Heeft ook invloed op de stabiliteit.
- wo 14 mei 2025, 23:40
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Recap adres
- Reacties: 10
- Weergaves: 417
Re: Recap adres
Welke class is die amp? Class A of AB, en ook het aantal gebruiksuren is best wel van belang.
- wo 07 mei 2025, 21:30
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1302
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Dat is een totaal andere toepassing, ontkoppelcondensatoren in voedingsleidingen zijn nuttig, veelal noodzakelijk en aantoonbaar werkzaam.
- ma 05 mei 2025, 21:48
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1302
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
ElekOct2010.pdf Bedankt voor het posten Ray. Elektuur artikel komt grosso modo overeen met de bevindingen van Douglas Self; overbemeten elektrolytische condensatoren in bipolaire configuratie produceren op laag signaal niveau geen of nauwelijks meetbare vervorming. Een zekere Canadees gekend van he...
- ma 05 mei 2025, 16:39
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1302
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
had de Elektuur daar niet eens aan gemeten? In Elektor Electronics USA 02-1992 staat een artikel over condensatorvervorming, dat besluit met een alinea over samenstellingen. Komt er op neer dat als het MKT aandeel toeneemt het zich meer als MKT gedraagt, en vice versa. Recenter is het Elektor artik...
- za 03 mei 2025, 17:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1302
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Ja, resultaat conform de verwachting. Maar dat is meer psychologie dan elektronica.
- vr 02 mei 2025, 22:05
- Forum: Versterkers
- Onderwerp: Het gebruik van een kleine bypass condensator
- Reacties: 39
- Weergaves: 1302
Re: Het gebruik van een kleine bypass condensator
Zo,n bypass C'tje is al door diverse lui aan de audio analyzer gehangen, en rapporten die ik heb gelezen waren niet gunstig. Serieschakeling van twee onbekende high pass filters wordt beter vermeden, het resulteert is een filter met onbekende overdrachtsfunctie. En potentieel gevolgen voor F3, step ...
