Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Driekwartgeleider
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 18 aug 2024, 2:14

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Driekwartgeleider »

Omdat het met indelen dus van belang kan zijn even wat info over die andere versterker in ruimte 5. Ik heb het uitgangsvermogen nooit gemeten, maar het zal totaal zo een 600 Watt RMS zijn. Het plan is om daar ruim onder te blijven.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Ik heb laatst wat rommelige kastjes van drivers voorzien, en die zijn nu een beetje droog. De radiator achterop zit zodanog verlijmd met de restanten van de achterzijde dat die makkelijk schoongemaakt kan worden en opnieuw gebruikt.

Mid-hoog is een BMR46XEL N4R.
Laag een sb acoustics sb13pfcr25-4.
Passief ondersteund met een sb SB15SFCR-00.

6db serie gefilterd op zo'n 200 hz.

Met andere woorden, deze gaan in ruimte 2 of 3.

De versterker van Aiwa zal ik ook meepakken, dat is een apparaat zoals alle andere zwarte apparatuur van die tijd.
IMG_20251108_221009.jpg
IMG_20251108_221017.jpg
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Hee, dat zijn speakers die ik zeker ga beluisteren!

"Mijn" speakers ook graag een plekje in kamer 2 of 3.
Ik kan trouwens ook mijn Ayima TPA3255 versterkertje meenemen, als iemand dan een cd-speler heeft (heb ik niet meer), dan kan ik mijn map met oude cd's ook meenemen. Scheelt weer versterking omprikken.
Scherm­afbeelding 2025-11-09 om 09.11.03.png
Scherm­afbeelding 2025-11-09 om 09.11.28.png
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

De Aiwa kwam met cd speler. Helaas geen ab dus ik neus even rond naar een universele.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Henkjan »

beijert schreef: do 06 nov 2025, 21:55
Is dit handig voor de planning? Dan kan een ieder z'n voorkeur ingeven met ruimte voor drie namen per blok. (Bron, versterking & luidsprekers)

Niets is hiermee in beton gegoten uiteraard.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... ue&sd=true
dit is nog vrij leeg mensen, graag aanvullen :relax:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door hannesie »

Het wordt voor mij ook wat lastiger met een longaanval thuis, had vandaag dan naar Brussel gewild,(maar ging niet door) met een antibiotica nu in rust en weer een flinke dosis Prednison de boel weer op een rijtje krijgen.
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Pon-e »

Heb de tweeweg monitors in ruimte 2 gepland, is er denk ik wel geschikt voor?

Het zijn een actieve speakers, dus alleen stopcontact nodig.

Plaatje speakers ZBA Assen.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Henkjan »

hannesie schreef: zo 09 nov 2025, 16:42
Het wordt voor mij ook wat lastiger met een longaanval thuis, had vandaag dan naar Brussel gewild,(maar ging niet door) met een antibiotica nu in rust en weer een flinke dosis Prednison de boel weer op een rijtje krijgen.
beterschap Hans. rustig aan doen hè
Chocomel
Berichten: 1061
Lid geworden op: ma 21 sep 2015, 21:42

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Chocomel »

Pon-e schreef: zo 09 nov 2025, 16:58
Heb de tweeweg monitors in ruimte 2 gepland, is er denk ik wel geschikt voor?

Het zijn een actieve speakers, dus alleen stopcontact nodig.
Ben benieuwd!


Volgende week hoop ik een experimenteel bouwsel mee te nemen, als het op tijd af is. Een heel blok reserveren lijkt me wat veel maar misschien mag ik ergens een kwartiertje tussendoor?
IMG_20251109_152808.jpg
Bijlagen
IMG_20251109_181935.jpg
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Ja, de blokken zijn wat groot maar meer voor het overzicht van wat er komen gaat. Ik ben zelf met een paar intro's ook al weer klaar voor mijn gevoel.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Ik rij deze route, mocht iemand mee willen rijden dan vind ik dat wel gezellig.
M'n auto is een Mazda 6 station en ik neem alleen de monitors + stands mee, er is dan nog wel ruimte over.
Laat maar weten in een PB als het niet TE ver omrijden is :wink:
Scherm­afbeelding 2025-11-08 om 10.49.26.png
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Henkjan »

MichaelB schreef: za 08 nov 2025, 11:04
Elysium - Micro Seas Monitor

Ooit gebouwd door Vinculum (Ardon) en volgens mij nooit meegenomen naar een luisterdag.
Laat maar weten of dat een leuk idee is en er animo voor is dat iemand anders de discjockey speelt.

Oh, het gaat dus alleen om de kleine speakertjes, de subs blijven thuis
OK, een idee: ik neem 2 kleine subjes mee, en een DSP en ik doe een "workshop DBA" *) ik heb echter 0 tijd om wat voor te bereiden, dus een beetje chaotisch wordt het dan wel (sinds m'n laatste deelname aan t DAE niet meer zelf gedaan), maar dat is mss ook wel leuk (en houd het tempo lager en realisme hoger) is daar interesse voor? tijd lijkt het blokkenschema nog wel te bieden. verzoek: mensen graag aangeven of je hier bij wil zijn en mee wil doen, ik ga niet met al die meuk sjouwen voor de kat z'n viool (al te vaak gedaan)

*) zie deze draad viewtopic.php?t=29453
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door pappaleo »

Ja, leuk. Ik help mee sjouwen.
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Pon-e »

Ja, lijkt me heel interessant! Help ook graag mee.
Pon-e
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 18 feb 2024, 19:50

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Pon-e »

Chocomel schreef: zo 09 nov 2025, 21:13


Volgende week hoop ik een experimenteel bouwsel mee te nemen, als het op tijd af is. Een heel blok reserveren lijkt me wat veel maar misschien mag ik ergens een kwartiertje tussendoor?

IMG_20251109_152808.jpg
Ben wel nieuwsgierig wat dit gaat worden!
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Henkjan schreef: ma 10 nov 2025, 14:55
OK, een idee: ik neem 2 kleine subjes mee, en een DSP en ik doe een "workshop DBA" *) ik heb echter 0 tijd om wat voor te bereiden, dus een beetje chaotisch wordt het dan wel (sinds m'n laatste deelname aan t DAE niet meer zelf gedaan), maar dat is mss ook wel leuk (en houd het tempo lager en realisme hoger) is daar interesse voor? tijd lijkt het blokkenschema nog wel te bieden. verzoek: mensen graag aangeven of je hier bij wil zijn en mee wil doen, ik ga niet met al die meuk sjouwen voor de kat z'n viool (al te vaak gedaan)

*) zie deze draad viewtopic.php?t=29453
Leuk idee!
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Voor de exposanten, en mensen van overver. Het wijkgebouw gaat om 09:00 open zodat we kunnen kijken waar we met de aanwezige meubels heen kunnen. Ik ben namelijk geen bekende daar.

Als je voor 10:00 daar bent sta je dus zeker niet voor een dichte deur.
Driekwartgeleider
Berichten: 67
Lid geworden op: zo 18 aug 2024, 2:14

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door Driekwartgeleider »

beijert schreef: di 11 nov 2025, 13:53
Als je voor 10:00 daar bent sta je dus zeker niet voor een dichte deur.
Mogelijk ben ik pas rond 12:00 aanwezig, moet nog iets doen die ochtend. Wel op tijd voor het gereserveerde blok dus.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door pvanlingen »

Een beetje laat misschien maar ik wil me ook aanmelden voor de luisterdag in Assen.
Neem alleen wat verkoop spulletjes mee.

Tot zaterdag.
Paul.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door audiomanics »

Bij nader inzien kan ik mijn Lowthers misschien ook wel in de auto krijgen... Die heb ik ook pas gereconed...
Kees
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

Ruimtes 5 en 7 zijn nog beschikbaar in het laatste blok.

Ik sta in 5 maar kan net zo goed naar 7. En twee uur luisteren zal ik niet doen.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Is er wifi aanwezig?
Als ik namelijk m'n ipad wil aansluiten, dan moet ik wel ergens vandaan kunnen streamen.
(en om m'n telefoon er naast te laten liggen zie ik niet zitten)
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door pappaleo »

beijert schreef: wo 12 nov 2025, 13:13
Ruimtes 5 en 7 zijn nog beschikbaar in het laatste blok.

Ik sta in 5 maar kan net zo goed naar 7. En twee uur luisteren zal ik niet doen.
Ik heb je naar ruimte 7 verhuisd (dat mocht toch?) En mezelf in ruimte 5 geplaatst. Als er de rest van de dag nog speakers, versterking en/of bron nodig zijn, dan kan dat natuurlijk. Ik wil wel graag bij de DBA workshop aanwezig zijn, ondanks dat die afkorting zowel prettige als minder prettige betekenissen heeft :mrgreen:
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door beijert »

MichaelB schreef: wo 12 nov 2025, 13:32
Is er wifi aanwezig?
Als ik namelijk m'n ipad wil aansluiten, dan moet ik wel ergens vandaan kunnen streamen.
(en om m'n telefoon er naast te laten liggen zie ik niet zitten)
Er is wifi, met enkele hotspots.
Gebruikersavatar
MichaelB
Berichten: 2060
Lid geworden op: vr 04 jul 2008, 10:49
Locatie: Soest

Re: Luisterdag van het noorden 15 november 2025

Bericht door MichaelB »

Tggg, niet goed gelezen, het staat zelfs in de OP... :hide:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”