Pagina 1 van 1

Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: za 27 dec 2025, 15:50
door pappaleo
Hier ook wat spulletjes die overbodig zijn geworden.
Indien gereserveerd worden ze meegenomen naar Hengelo op 7 februari.
Ophalen in Den Haag mag natuurlijk ook altijd.

Vincent hybride pre-amp SA31. Defect, heeft reparatie nodig:
ZBA_Vincent.jpg

Paartje klassiekers: KEF B139:
ZBA_B139a.jpg
ZBA_B139b.jpg

CD speler Yamaha CDX397MK2:
ZBA_Yamaha.jpg

CD speler Philips CD104.
ZBA_CD104.jpg

Paartje inimini, de originele.
ZBA_inimini.jpg

Paartje paaskuikens, netjes afgewerkt.
ZBA_Paas01.jpg
ZBA_Paas02.jpg

Daudio DAC met remote control
ZBA_Daudio.jpg

Paartje Musical Fidelity X-A200 monoblokken:
ZBA_XA200.jpg
ZBA_XA200a.jpg

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: za 27 dec 2025, 17:14
door ray5150
Ik heb wel oren naar die Vincent voorversterker.

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: za 27 dec 2025, 17:17
door pappaleo
Wacht je tot Hengelo of rijd je voor die tijd nog een keer langs?

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: za 27 dec 2025, 17:39
door VintageHarry
De Philips CD104 wil ik met plezier van je overnemen, die past hier wel leuk in de verzameling :). Zie pb.

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 0:31
door ruben1981
Ik heb mogelijk interesse in de daudio dac.
Kun je daar iets meer over vertellen?
Welke chip zit erin bijv., beschikbare sample- en bitrates, welke aansluitingen en de benodigde voeding?
Dank alvast!
Ruben

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 8:51
door pappaleo
Ik heb hem van Jeroen zelf overgenomen en nadien niet opengeschroefd. Welke chipset er in zit weet ik niet, @Jeroen_D zelf zal daar vast het antwoord wel op kunnen geven. Hij consumeert elke samplefrequentie tot en met 192kHz probeemloos en automatisch.

Hij heeft 4 ingangen, 2 analoog (RCA) en 2 digitaal (1 coax en 1 optisch). Line out is ongebalanceerd (RCA).
Ook is er een 12v triggeruitgang met meegeleverd kabeltje. De voeding is intern, er zit gewoon een netsnoer met eurosteker bij.

Het display geeft volume of ingangskanaal aan in blauw. Volume is te regelen met de RC en met de draaiknop op het front.

Het is een prima DAC, ik gebruik hem alleen niet meer omdat een woud aan RC's voor de huisgenoten ondoenlijk is. Een geintegreerde DAC (zoals nu in mijn WiiM) is gebruiksvriendelijker.

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 9:26
door Walt
Volgens mij zit er een Metrum octave boardje in, en een tentlabs 64 staps passieve volume control.

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 13:19
door AntonZ
Ik ben al langere tijd nieuwsgierig naar de paaskuikens. Mag ik daar een optie op nemen? Zoja, wil je me laten weten waar je huis (ongeveer) woont Leo? Per PM is prima. Ik ben niet in Hengelo en weet niet of ik op korte termijn bij je in de buurt kom.

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 14:13
door ruben1981
Dank voor je uitgebreide reactie.
Er zit dus geen usb-ingang op als ik het goed lees?
De rest is allemaal goed maar ik wil hem op mijn werkkamer aan de laptop hangen.
Mocht er usb op zitten dan neem ik hem graag over.
Ruben
pappaleo schreef: zo 28 dec 2025, 8:51
Ik heb hem van Jeroen zelf overgenomen en nadien niet opengeschroefd. Welke chipset er in zit weet ik niet, @Jeroen_D zelf zal daar vast het antwoord wel op kunnen geven. Hij consumeert elke samplefrequentie tot en met 192kHz probeemloos en automatisch.

Hij heeft 4 ingangen, 2 analoog (RCA) en 2 digitaal (1 coax en 1 optisch). Line out is ongebalanceerd (RCA).
Ook is er een 12v triggeruitgang met meegeleverd kabeltje. De voeding is intern, er zit gewoon een netsnoer met eurosteker bij.

Het display geeft volume of ingangskanaal aan in blauw. Volume is te regelen met de RC en met de draaiknop op het front.

Het is een prima DAC, ik gebruik hem alleen niet meer omdat een woud aan RC's voor de huisgenoten ondoenlijk is. Een geintegreerde DAC (zoals nu in mijn WiiM) is gebruiksvriendelijker.

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 16:18
door Walt
Zit geen USB op.

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 17:07
door pappaleo
ruben1981 schreef: zo 28 dec 2025, 14:13
Dank voor je uitgebreide reactie.
Er zit dus geen usb-ingang op als ik het goed lees?
De rest is allemaal goed maar ik wil hem op mijn werkkamer aan de laptop hangen.
Mocht er usb op zitten dan neem ik hem graag over.
Ruben
pappaleo schreef: zo 28 dec 2025, 8:51
Ik heb hem van Jeroen zelf overgenomen en nadien niet opengeschroefd. Welke chipset er in zit weet ik niet, @Jeroen_D zelf zal daar vast het antwoord wel op kunnen geven. Hij consumeert elke samplefrequentie tot en met 192kHz probeemloos en automatisch.

Hij heeft 4 ingangen, 2 analoog (RCA) en 2 digitaal (1 coax en 1 optisch). Line out is ongebalanceerd (RCA).
Ook is er een 12v triggeruitgang met meegeleverd kabeltje. De voeding is intern, er zit gewoon een netsnoer met eurosteker bij.

Het display geeft volume of ingangskanaal aan in blauw. Volume is te regelen met de RC en met de draaiknop op het front.

Het is een prima DAC, ik gebruik hem alleen niet meer omdat een woud aan RC's voor de huisgenoten ondoenlijk is. Een geintegreerde DAC (zoals nu in mijn WiiM) is gebruiksvriendelijker.
Nee, een USB zit er niet op. Ik veronderstel dat er nu geen belangstelling meer is?

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 17:35
door ray5150
Voor een euro of 5 heb je een USB naar Spdif convertor...

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 17:38
door Pjotr
ray5150 schreef: zo 28 dec 2025, 17:35
Voor een euro of 50 heb je een USB naar Spdif convertor...
Voor 5 euries heb je wel een usb koptelefoon telefoonsnoertje, zeker :mrgreen:

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 17:39
door ruben1981
Ja dat klopt, geen interesse meer.
Normaals dank.
pappaleo schreef: zo 28 dec 2025, 17:07
ruben1981 schreef: zo 28 dec 2025, 14:13
Dank voor je uitgebreide reactie.
Er zit dus geen usb-ingang op als ik het goed lees?
De rest is allemaal goed maar ik wil hem op mijn werkkamer aan de laptop hangen.
Mocht er usb op zitten dan neem ik hem graag over.
Ruben
pappaleo schreef: zo 28 dec 2025, 8:51
Ik heb hem van Jeroen zelf overgenomen en nadien niet opengeschroefd. Welke chipset er in zit weet ik niet, @Jeroen_D zelf zal daar vast het antwoord wel op kunnen geven. Hij consumeert elke samplefrequentie tot en met 192kHz probeemloos en automatisch.

Hij heeft 4 ingangen, 2 analoog (RCA) en 2 digitaal (1 coax en 1 optisch). Line out is ongebalanceerd (RCA).
Ook is er een 12v triggeruitgang met meegeleverd kabeltje. De voeding is intern, er zit gewoon een netsnoer met eurosteker bij.

Het display geeft volume of ingangskanaal aan in blauw. Volume is te regelen met de RC en met de draaiknop op het front.

Het is een prima DAC, ik gebruik hem alleen niet meer omdat een woud aan RC's voor de huisgenoten ondoenlijk is. Een geintegreerde DAC (zoals nu in mijn WiiM) is gebruiksvriendelijker.
Nee, een USB zit er niet op. Ik veronderstel dat er nu geen belangstelling meer is?

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 19:04
door pappaleo
Ik dacht in de pauze nog een bericht over de Musical Fidelity te hebben gezien. Die vind ik nu even niet terug.

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 19:06
door Olaf Analogue
Dat was ik, het zijn leuke dingen maar ik probeer mijn verzamelwoede in bedwang te houden, dus ik had het bericht weer verwijderd.....

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: zo 28 dec 2025, 19:09
door pappaleo
:mrgreen: Geen probleem.

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: ma 29 dec 2025, 20:13
door ray5150
Pjotr schreef: zo 28 dec 2025, 17:38
ray5150 schreef: zo 28 dec 2025, 17:35
Voor een euro of 50 heb je een USB naar Spdif convertor...
Voor 5 euries heb je wel een usb koptelefoon telefoonsnoertje, zeker :mrgreen:
Uhhh, Nee
Ik heb er al een jaar of 4 een in gebruik als koppeling tussen PC en MiniDisc recorder. USB in > S/P-Dif coax uit. doet het perfect.

(Leo, excuus voor de off-topic.)

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Geplaatst: ma 29 dec 2025, 20:27
door Pjotr
Ja kunst. Dat is het allereerste 16 bits synchrone USB dakkie. Kun je de Daudio DAC er wel tussenuit laten. Dat ga je dan toch niet horen. Een kwalitatief goede hedendaagse asynchrone 24bits USB --> SPDIF XMOS omzetter kost gewoon rond de 50: https://www.amazon.nl/Nobsound-Signaal- ... 74&sr=8-26