Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Voor aanbieden van audio-gerelateerde zaken....
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door pappaleo »

Hier ook wat spulletjes die overbodig zijn geworden.
Indien gereserveerd worden ze meegenomen naar Hengelo op 7 februari.
Ophalen in Den Haag mag natuurlijk ook altijd.

Vincent hybride pre-amp SA31. Defect, heeft reparatie nodig:
ZBA_Vincent.jpg

Paartje klassiekers: KEF B139:
ZBA_B139a.jpg
ZBA_B139b.jpg

CD speler Yamaha CDX397MK2:
ZBA_Yamaha.jpg

CD speler Philips CD104.
ZBA_CD104.jpg

Paartje inimini, de originele.
ZBA_inimini.jpg

Paartje paaskuikens, netjes afgewerkt.
ZBA_Paas01.jpg
ZBA_Paas02.jpg

Daudio DAC met remote control
ZBA_Daudio.jpg

Paartje Musical Fidelity X-A200 monoblokken:
ZBA_XA200.jpg
ZBA_XA200a.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door pappaleo op vr 06 feb 2026, 11:46, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door ray5150 »

Ik heb wel oren naar die Vincent voorversterker.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door pappaleo »

Wacht je tot Hengelo of rijd je voor die tijd nog een keer langs?
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door VintageHarry »

De Philips CD104 wil ik met plezier van je overnemen, die past hier wel leuk in de verzameling :). Zie pb.
ruben1981
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 8:12
Locatie: Haarlem

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door ruben1981 »

Ik heb mogelijk interesse in de daudio dac.
Kun je daar iets meer over vertellen?
Welke chip zit erin bijv., beschikbare sample- en bitrates, welke aansluitingen en de benodigde voeding?
Dank alvast!
Ruben
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door pappaleo »

Ik heb hem van Jeroen zelf overgenomen en nadien niet opengeschroefd. Welke chipset er in zit weet ik niet, @Jeroen_D zelf zal daar vast het antwoord wel op kunnen geven. Hij consumeert elke samplefrequentie tot en met 192kHz probeemloos en automatisch.

Hij heeft 4 ingangen, 2 analoog (RCA) en 2 digitaal (1 coax en 1 optisch). Line out is ongebalanceerd (RCA).
Ook is er een 12v triggeruitgang met meegeleverd kabeltje. De voeding is intern, er zit gewoon een netsnoer met eurosteker bij.

Het display geeft volume of ingangskanaal aan in blauw. Volume is te regelen met de RC en met de draaiknop op het front.

Het is een prima DAC, ik gebruik hem alleen niet meer omdat een woud aan RC's voor de huisgenoten ondoenlijk is. Een geintegreerde DAC (zoals nu in mijn WiiM) is gebruiksvriendelijker.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door Walt »

Volgens mij zit er een Metrum octave boardje in, en een tentlabs 64 staps passieve volume control.
AntonZ
Berichten: 1343
Lid geworden op: di 06 jun 2006, 23:32

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door AntonZ »

Ik ben al langere tijd nieuwsgierig naar de paaskuikens. Mag ik daar een optie op nemen? Zoja, wil je me laten weten waar je huis (ongeveer) woont Leo? Per PM is prima. Ik ben niet in Hengelo en weet niet of ik op korte termijn bij je in de buurt kom.
ruben1981
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 8:12
Locatie: Haarlem

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door ruben1981 »

Dank voor je uitgebreide reactie.
Er zit dus geen usb-ingang op als ik het goed lees?
De rest is allemaal goed maar ik wil hem op mijn werkkamer aan de laptop hangen.
Mocht er usb op zitten dan neem ik hem graag over.
Ruben
pappaleo schreef: zo 28 dec 2025, 8:51
Ik heb hem van Jeroen zelf overgenomen en nadien niet opengeschroefd. Welke chipset er in zit weet ik niet, @Jeroen_D zelf zal daar vast het antwoord wel op kunnen geven. Hij consumeert elke samplefrequentie tot en met 192kHz probeemloos en automatisch.

Hij heeft 4 ingangen, 2 analoog (RCA) en 2 digitaal (1 coax en 1 optisch). Line out is ongebalanceerd (RCA).
Ook is er een 12v triggeruitgang met meegeleverd kabeltje. De voeding is intern, er zit gewoon een netsnoer met eurosteker bij.

Het display geeft volume of ingangskanaal aan in blauw. Volume is te regelen met de RC en met de draaiknop op het front.

Het is een prima DAC, ik gebruik hem alleen niet meer omdat een woud aan RC's voor de huisgenoten ondoenlijk is. Een geintegreerde DAC (zoals nu in mijn WiiM) is gebruiksvriendelijker.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door Walt »

Zit geen USB op.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door pappaleo »

ruben1981 schreef: zo 28 dec 2025, 14:13
Dank voor je uitgebreide reactie.
Er zit dus geen usb-ingang op als ik het goed lees?
De rest is allemaal goed maar ik wil hem op mijn werkkamer aan de laptop hangen.
Mocht er usb op zitten dan neem ik hem graag over.
Ruben
pappaleo schreef: zo 28 dec 2025, 8:51
Ik heb hem van Jeroen zelf overgenomen en nadien niet opengeschroefd. Welke chipset er in zit weet ik niet, @Jeroen_D zelf zal daar vast het antwoord wel op kunnen geven. Hij consumeert elke samplefrequentie tot en met 192kHz probeemloos en automatisch.

Hij heeft 4 ingangen, 2 analoog (RCA) en 2 digitaal (1 coax en 1 optisch). Line out is ongebalanceerd (RCA).
Ook is er een 12v triggeruitgang met meegeleverd kabeltje. De voeding is intern, er zit gewoon een netsnoer met eurosteker bij.

Het display geeft volume of ingangskanaal aan in blauw. Volume is te regelen met de RC en met de draaiknop op het front.

Het is een prima DAC, ik gebruik hem alleen niet meer omdat een woud aan RC's voor de huisgenoten ondoenlijk is. Een geintegreerde DAC (zoals nu in mijn WiiM) is gebruiksvriendelijker.
Nee, een USB zit er niet op. Ik veronderstel dat er nu geen belangstelling meer is?
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door ray5150 »

Voor een euro of 5 heb je een USB naar Spdif convertor...
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef: zo 28 dec 2025, 17:35
Voor een euro of 50 heb je een USB naar Spdif convertor...
Voor 5 euries heb je wel een usb koptelefoon telefoonsnoertje, zeker :mrgreen:
ruben1981
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 04 jan 2010, 8:12
Locatie: Haarlem

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door ruben1981 »

Ja dat klopt, geen interesse meer.
Normaals dank.
pappaleo schreef: zo 28 dec 2025, 17:07
ruben1981 schreef: zo 28 dec 2025, 14:13
Dank voor je uitgebreide reactie.
Er zit dus geen usb-ingang op als ik het goed lees?
De rest is allemaal goed maar ik wil hem op mijn werkkamer aan de laptop hangen.
Mocht er usb op zitten dan neem ik hem graag over.
Ruben
pappaleo schreef: zo 28 dec 2025, 8:51
Ik heb hem van Jeroen zelf overgenomen en nadien niet opengeschroefd. Welke chipset er in zit weet ik niet, @Jeroen_D zelf zal daar vast het antwoord wel op kunnen geven. Hij consumeert elke samplefrequentie tot en met 192kHz probeemloos en automatisch.

Hij heeft 4 ingangen, 2 analoog (RCA) en 2 digitaal (1 coax en 1 optisch). Line out is ongebalanceerd (RCA).
Ook is er een 12v triggeruitgang met meegeleverd kabeltje. De voeding is intern, er zit gewoon een netsnoer met eurosteker bij.

Het display geeft volume of ingangskanaal aan in blauw. Volume is te regelen met de RC en met de draaiknop op het front.

Het is een prima DAC, ik gebruik hem alleen niet meer omdat een woud aan RC's voor de huisgenoten ondoenlijk is. Een geintegreerde DAC (zoals nu in mijn WiiM) is gebruiksvriendelijker.
Nee, een USB zit er niet op. Ik veronderstel dat er nu geen belangstelling meer is?
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door pappaleo »

Ik dacht in de pauze nog een bericht over de Musical Fidelity te hebben gezien. Die vind ik nu even niet terug.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door Olaf Analogue »

Dat was ik, het zijn leuke dingen maar ik probeer mijn verzamelwoede in bedwang te houden, dus ik had het bericht weer verwijderd.....
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door pappaleo »

:mrgreen: Geen probleem.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door ray5150 »

Pjotr schreef: zo 28 dec 2025, 17:38
ray5150 schreef: zo 28 dec 2025, 17:35
Voor een euro of 50 heb je een USB naar Spdif convertor...
Voor 5 euries heb je wel een usb koptelefoon telefoonsnoertje, zeker :mrgreen:
Uhhh, Nee
Ik heb er al een jaar of 4 een in gebruik als koppeling tussen PC en MiniDisc recorder. USB in > S/P-Dif coax uit. doet het perfect.

(Leo, excuus voor de off-topic.)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Nog wat spullen voor ZBA dag in Hengelo

Bericht door Pjotr »

Ja kunst. Dat is het allereerste 16 bits synchrone USB dakkie. Kun je de Daudio DAC er wel tussenuit laten. Dat ga je dan toch niet horen. Een kwalitatief goede hedendaagse asynchrone 24bits USB --> SPDIF XMOS omzetter kost gewoon rond de 50: https://www.amazon.nl/Nobsound-Signaal- ... 74&sr=8-26
Plaats reactie