Pagina 1 van 1
de ZBA luidspreker van het jaar 2010 - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 13:39
door Henkjan
jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste luidspreker van 2010.
voorwaarden:
- eigen project van een forum lid
- moet hier op het forum gepresenteerd zijn
- moet in 2010 gereed zijn gekomen
de nominatieronde staat open tot 16 januari 2011 18:00
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 15:58
door bas focal m180
Henkjan schreef:jaja, het is weer tijd voor de jaarlijkse veren in bibsen ronde... graag jullie nominaties (als het ff kan met uitleg) voor de beste luidspreker van 2010.
voorwaarden:
- eigen project van een forum lid
- moet hier op het forum gepresenteerd zijn
- moet in 2010 gereed zijn gekomen
de nominatieronde staat open tot 16 januari 2011 18:00
Wel kort 16januari. Mischien weekje erbij?
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 16:04
door b_force
Lijkt mij ook vrij kort idd
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 17:48
door Henkjan
niet janken, maar gewoon een nominatie doen. als je meer dat een week nodig hebt om uit te maken of een bouwsel je nominatie verdient dan is die t waarschijnlijk niet waard

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 18:08
door b_force
Subtiele reactie.......
Ik denk dat deze wel een nominatie verdient:
viewtopic.php?f=15&t=10562
(ondanks dat het niet mijn smaak is)
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 18:13
door Martijn H
Wellicht slim om net als vorig jaar een foto van het eindproduct te plaatsen. Soms even zoeken naar de foto. Dit project scoort voor mij hoog vanwege de ontzettend hoge afwerking.
viewtopic.php?f=15&t=10562&start=250
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 18:23
door Barry2001
Mooi gemaakt en er is veel werk in gaan zitten. Ik lees alleen niet in de thread (of ik kijk eroverheen) hoe ze klinken? Als ik de strakke muur en dito vloer zie krijg ik een dejavu met de woonkamer hier, daar galmt het nogal. Maar een fraai project, zekers.
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 19:06
door jeroen_d
Ik wil deze nomineren, fantastisch project en ik weet dat het ook qua klank absolute top is:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 15&t=12684
Het is niet alleen speakers maar ook alle versterking erbij. Maar eigenlijk gaat het me vooral om de dipolen, die doen het ook zonder subs al geweldig:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... l+monopool
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 20:01
door Marp
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 20:39
door Wowly
De SATelites en de RAPides van Asterduc. Waarom, klankmatig vond ik ze erg indrukwekkend (heb de RAPides geloof ik niet gehoord, maar die schijnen nog beter te zijn dan de SATelites, en die vond ik op de luisterdag heel erg mooi!), qua looks bijzonder mooi (compact, mooie vorm en praktisch met een enorme hoge WAF) en qua ontwikkeling toch wel in de richting waar de laatste tijd erg veel valt te halen: de DSP-zijde. Oja, en natuurlijk de interne kastvorm: hiervoor is veel tijd gestoken in R&D.
Oftewel, hij steekt er wat mij betreft bovenuit. Waar ed zijn tijd vandaan haalt weet ik niet, maar mooi is het wel!!
Jan
(kon zo snel even geen mooie foto van het eindresultaat vinden?)
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 20:45
door Henkjan
Wowly schreef:De SATelites en de RAPides van Asterduc. ........
(kon zo snel even geen mooie foto van het eindresultaat vinden?)
bv deze:
binnenwerk:
drivertjes klaar voor montage:
familieportret:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 21:41
door Marp
Bij deze wat bijbehorende linkjes:
Concaeve RAPide en Concaeve SATelite
Van Henkjan is er ook nog zijn
Paasproject 2010. Misschien nog meer?

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 22:12
door Henkjan
ik denk dat de SAT in 2009 al gereed was, dus dan zou t dit jaar gaan om de RAPide?
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 22:16
door Henkjan
als geruststelling voor mensen die vinden dat 2 jaar over een project doen lang is: mijn
surrounds

mee begonnen in 2005

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 22:23
door Marp
Henkjan schreef:ik denk dat de SAT in 2009 al gereed was, dus dan zou t dit jaar gaan om de RAPide?
Ja inderdaad. De SATelite is vorig jaar al door k.p. voorgedragen.
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: za 08 jan 2011, 22:37
door Henkjan
omdat ik van bijzondere speakers houd, en omdat deze er weer eens erg mooi uitzag (heb 'm in Breda helaas alleen maar gezien): de
Ωnia:

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 9:56
door asterduc
Wowly schreef:De SATelites en de RAPides van Asterduc. Waarom, klankmatig vond ik ze erg indrukwekkend (heb de RAPides geloof ik niet gehoord, maar die schijnen nog beter te zijn dan de SATelites,)
bedankt Jan. De SATelites zijn een 2009 project. De RAPides komen niet aan het niveau van de SATelites, maar zijn wel een veelvoud goedkoper en veel eenvoudiger te bouwen.
Wowly schreef:Waar ed zijn tijd vandaan haalt weet ik niet, maar mooi is het wel!! (kon zo snel even geen mooie foto van het eindresultaat vinden?)
tijd hebben we allemaal voldoende, met hem efficient te benutten en de juiste prioriteiten te stellen haal je er het beste uit.
Fotos: heb er snel ééntje gemaakt, zij aan zij met de LAConiek, welk trouwens ook een 2010 project is!
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =3&t=12507
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 10:13
door asterduc
... en de RAPide projecten van BertDB, Vinculum en Hannesie (met RAPide Wooferkast)
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 10:50
door hannesie
En bij mij komen er ook nog CW's bij, maar anders

Be different
Duidelijk dat voor mij ook de Rapide's de nominatie zou zijn. maar dat lijkt al op kiezen

Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 13:46
door audioot
het zal weer moeikijk kiezen worden
maar ik vind persoonlijk de laconiek van ed ook een nominatie waard
mvg
audioot
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: ma 10 jan 2011, 9:21
door Vinculum
asterduc schreef:... en de RAPide projecten van BertDB, Vinculum en Hannesie (met RAPide Wooferkast)
De Rapides zijn inderdaad erg mooi maar mag ik een kleine correctie aanbrengen? De baskast op de foto is van mij, niet van Hannessie...

Volgens mij ben ik zelfs nog de enige met een dergelijke kast.
Correct me if i'm wrong!
Re: de ZBA luidspreker van het jaar - nominaties graag!
Geplaatst: ma 10 jan 2011, 18:46
door bertor
Hij is wel gereed, op een beetje tunen van het cardioide afstraalgedrag van de mid na (met dempingsschuim aan de achterzijde).
Ik nomineer de subs bij de dipolen van Martijn H:
Vier gesloten sdx15 subs
Zo extreem heb ik het nog niet gezien op het forum
