Commandant 3 tips
Moderator: Beheerdersteam
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
Hier nog wat foto's
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
De krassen komen door het brildoekje denk ik en krijg ik met de polijstdoek aardig weg, vooral na een paar keer commandant 5. De krassen zijn in het echt beter te zien dus het moet nog beter. De polijstdoeken zijn van de action voor de auto dus ff kijken waar ik nog zachtere doeken kan vinden
Re: Commandant 3 tips
Denk niet dat je het daarin moet zoeken. Ik heb altijd gewoon oude T-shirts gebruikt met prima resultaat. Belangrijk is dat de lak door en door is door-gehard. Als ie nog enigszins zacht is wordt het ook niet optimaal.
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 1#p1526611
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 2#p1527472
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 1#p1526611
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 2#p1527472
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
Netjes gedaanPjotr schreef: ↑di 28 dec 2021, 12:09Denk niet dat je het daarin moet zoeken. Ik heb altijd gewoon oude T-shirts gebruikt met prima resultaat. Belangrijk is dat de lak door en door is door-gehard. Als ie nog enigszins zacht is wordt het ook niet optimaal.
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 1#p1526611
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 2#p1527472
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
Mischien dat ik het weet wat er aan de hand is. De commandant 5 die ik gebruik verwijderd ook krassen dus veroorzaakt mischien ook kleinere krasjes, nog steeds te agressief mischien? Je hebt geloof ik 2 verschillende commandant 5, een voor de glans en een voor de glans EN kleine krasjes. Ik zou het echt niet weten, de verf is motip hoogglans zwart autolak en heb ik 3 weken laten drogen..
Re: Commandant 3 tips
Is het toevallig Motip op acryl basis? Die heb je ook. Polijsten daarvan kun je vergeten, die is veel te zacht. Je moet echt alkyd verf hebben of 2K autolak.
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 6&start=50
Dit is het originele topic waar ik het idee van heb
Dit is het originele topic waar ik het idee van heb
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
Het is dus acryl
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
Ik kan geen 2k lak vinden van motip maar er zijn nog andere merken als ik op nonpaints kijk. Het is wel wat duurder maar het geeft me wel goed resultaat mag ik hopen.
Iemand mischien nog tips wat voor merk en hoe er mee om te gaan kwa veiligheid, ik las dat het zonder bescherming best gevaarlijk kan zijn, de acryl sloeg al aardig op mijn longen
Iemand mischien nog tips wat voor merk en hoe er mee om te gaan kwa veiligheid, ik las dat het zonder bescherming best gevaarlijk kan zijn, de acryl sloeg al aardig op mijn longen
Re: Commandant 3 tips
Die zelfde lak heb ik ook gebruikt alleen dan nog wel een laag of 4 blanke lak daaroverheen.
Die wordt dan gepolijst en geeft de diepe glans.
Zie hier hoe dat uitpakt.
En dan nog wel gespoten bij 8 graden onder nul in een slecht verwarmde schuur.
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 0#p2000480
Als ik het over zou doen zou ik wel de 2K lak gebruiken echter kan het wel.
De 2K lag kan ook over de lak heen die je nu hebt.
wel de motip gebruiken dan.
Die wordt dan gepolijst en geeft de diepe glans.
Zie hier hoe dat uitpakt.
En dan nog wel gespoten bij 8 graden onder nul in een slecht verwarmde schuur.
https://zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopi ... 0#p2000480
Als ik het over zou doen zou ik wel de 2K lak gebruiken echter kan het wel.
De 2K lag kan ook over de lak heen die je nu hebt.
wel de motip gebruiken dan.
Re: Commandant 3 tips
Ja, jij bent er ook lang mee bezig geweest voor je het voor elkaar kreeg George. Die optie van blanke lak is wel een goeie. Maar dan moet het wel een vrij harde zijn.
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
Bedankt voor de tips! Ik lees nu wel dat 2k lak maar 24 uur te gebruiken is dus dan kan ik het kleine speakertje 1 keer spuiten en heb ik voor 3 lagen 3 spuitbussen nodig aangezien het een paar dagen moet drogen?
Edit: na een tijdje zoeken heb ik motip deco gevonden( heette vroeger waarschijnlijk gewoon motip?) en dat is op alkyd basis dus kan ik gewoon lang goed houden en word als ik jullie mag geloven hard genoeg.
Bedankt allemaal voor de tips, ik heb het besteld en zal binnenkort het resultaat posten
Edit: na een tijdje zoeken heb ik motip deco gevonden( heette vroeger waarschijnlijk gewoon motip?) en dat is op alkyd basis dus kan ik gewoon lang goed houden en word als ik jullie mag geloven hard genoeg.
Bedankt allemaal voor de tips, ik heb het besteld en zal binnenkort het resultaat posten
Re: Commandant 3 tips
Na het spuiten even de bus ondersteboven houden totdat deze lucht blaast en de spuitmond schoon is dan kan je de bus veel later weer gebruiken en hoef je geen nieuwe bus te kopen.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op wo 29 dec 2021, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Commandant 3 tips
En daar staat te lezen "Toch nog een twijfel? Neem contact op" 
Zie trouwens dat ze daar ook 2K blanke lak in blik verkopen. Dat is wel voordeliger dan een spuitbus 2K die je helemaal op moet maken. Al komt de mengverhouding dan wel precies --> goede weegschaal. Maar als je toch gaat na schuren en polijsten...
Zie trouwens dat ze daar ook 2K blanke lak in blik verkopen. Dat is wel voordeliger dan een spuitbus 2K die je helemaal op moet maken. Al komt de mengverhouding dan wel precies --> goede weegschaal. Maar als je toch gaat na schuren en polijsten...
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
Op internet lees ik dat dat juist wel kan maar andersom niet?
https://www.verfmenger.com/blog/post/al ... f-kan-dat/
Edit: na langer gezocht te hebben zie ik dat veel sites aangeven dat het inderdaad niet kan. Dan maar schuren totdat ik op de filler zit die overschilderbaar is door alkyd. Heb geen filler meer in huis dus dat word voorzichtig schuren wat opzich te doen is denk ik omdat de filler geel is, dus ik hoef alleen het zwarte weg te schuren
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Commandant 3 tips
wat je ik vooral lees is
de meeste zijn t er wel over eens dat acryl over alkyd kan, maar over alkyd over acryl zijn de meningen verdeeld. het gaat dus soms fout, en soms ook goed. ik zou t risico niet nemen, zeker als je zonder problemen met 2k kan verven.De meningen verschillen over het overschilderen van watergedragen (acryl)verf met terpentinebasis verf.
Re: Commandant 3 tips
Klopt, meestal krijg je een craquelé effect. Wat in dat linkje staat is dat als je acryl op alkyd wilt aanbrengen het beter is om eerst met acryl te gronden. Maar zou zeggen bel de leverancier i.p.v. op het internetgekibbel af te gaan.
-
royvdgriend01
- Berichten: 83
- Lid geworden op: wo 26 mar 2014, 0:48
Re: Commandant 3 tips
Heb de motip filler besteld die ik al gebruikte en ook werd aangeraden in een ander topic om daarna met motip zwart hoogglans in lagen over te spuiten. De filler kan overgeschilderd worden door alle typen staat er op de achterkant. Mijn fout was dat ik acryl had besteld in plaats van alkyd( die kon ik niet vinden en heet motip deco ) dus het zou nu moeten lukken zoals afgekeken in het andere topic. Het word dus ook geen 2k lak omdat ik die maar 24 uur kan gebruiken en dan tegen de 100,- aanloop in plaats van 30,-
