Restauratie KEF Reference 104/2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Vandaag een mooie temperatuur om verder te gaan met dit project.
Ik had dus alles afgestoken en in de polyester plamuur gezet.
Vandaag heb ik die netjes in model geschuurd en nog een laag met lak plamuur opgezet.
Dat is inmiddels ook glad geschuurd en de eerste laag met spuitplamuur is aangebracht Zo staat het er nu dus bij en moet even drogen tot 21:00 uur.
Dan kan deze met 600 mooi vlak worden geschuurd.
Ik had dus alles afgestoken en in de polyester plamuur gezet.
Vandaag heb ik die netjes in model geschuurd en nog een laag met lak plamuur opgezet.
Dat is inmiddels ook glad geschuurd en de eerste laag met spuitplamuur is aangebracht Zo staat het er nu dus bij en moet even drogen tot 21:00 uur.
Dan kan deze met 600 mooi vlak worden geschuurd.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Het had toch wel wat meer tijd nodig en heb vanmorgen de laatste deukjes er uit geschuurd.
Daarna de randen terug geschuurd tot op de zwarte lak waar de laatste lagen kleur op moeten aansluiten. Daarna de eerste laag met kleur er op gezet. Nu maar weer wachten to de volgende laag er op mag en dat zal om 11:15 zijn.
Daarna de randen terug geschuurd tot op de zwarte lak waar de laatste lagen kleur op moeten aansluiten. Daarna de eerste laag met kleur er op gezet. Nu maar weer wachten to de volgende laag er op mag en dat zal om 11:15 zijn.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Precies!Pjotr schreef:Die moet je toch ook bij niet al te lage temperatuur verwerken. Het is natuurlijk wel leuke bezigheidstherapie maar toch wel een beetje zonde van tijd en materiaal. Ik heb het echt afgeleerd om beneden de 12-15 graden te werken.
De lakt dampt gewoon niet mooi uit.
Ik ben er ook mee gestopt.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Goed plan,
de 2e laag zit er op en wil deze de tijd geven tot 11:45 dus tijd voor
de 2e laag zit er op en wil deze de tijd geven tot 11:45 dus tijd voor
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Het is nu 12 graden hier en heb voor de zekerheid de kachel er maar naast gezet.dre schreef:Precies!Pjotr schreef:Die moet je toch ook bij niet al te lage temperatuur verwerken. Het is natuurlijk wel leuke bezigheidstherapie maar toch wel een beetje zonde van tijd en materiaal. Ik heb het echt afgeleerd om beneden de 12-15 graden te werken.
De lakt dampt gewoon niet mooi uit.
Ik ben er ook mee gestopt.
Zal overigens in de loop van de dag nog wel warmer worden.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Het droogt gewoon niet door.
De toplaag sluit te snel waardoor de onderlaag niet goed kan drogen.
Dat kost echt dagenmet deze temperaturen.
Wil je het toch doen:stap dan over op 2k.
De toplaag sluit te snel waardoor de onderlaag niet goed kan drogen.
Dat kost echt dagenmet deze temperaturen.
Wil je het toch doen:stap dan over op 2k.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Het einde is inzicht.
Nog 2 lagen blanke lak en dan de boel rustig laten uitharden.
In de schuur is het nu 19.5 graden dus het drogen zal goed moeten komen.
Waarschijnlijk dinsdag avond de boel maar eens schuren en polijsten.
Hopelijk is de overgang naar het bestaande spuitwerk niet echt zichtbaar als ik klaar ben.
Nog 2 lagen blanke lak en dan de boel rustig laten uitharden.
In de schuur is het nu 19.5 graden dus het drogen zal goed moeten komen.
Waarschijnlijk dinsdag avond de boel maar eens schuren en polijsten.
Hopelijk is de overgang naar het bestaande spuitwerk niet echt zichtbaar als ik klaar ben.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
En hier nog even het bewijs van de laatste laag.
Ik vind het voldoende zo. Nog een paar uurtjes de kachel aan houden en dan kan die uit.
De schuur zal da nog wel een aantal uur op temperatuur blijven en met 2 uur zou het al voldoende uitgehard moeten zijn.
Toch wil ik het even laten rusten tot dinsdag avond dan durf ik het wel aan om de boel voorzichtig op te schuren en de laatste oneffenheden weg te werken.
Met 4 lagen blanke lak heb ik wel wat ruimte om de laatste oneffenheden er uit te schuren.
Verder heb ik vandaag een kabel besteld voor de meet micro en nog wat ontbrekende connectoren zo dat ik de boel ook kan door meten.
Eens zien hoe dat gaat. Tot nu toe alleen Arta gebruikt om versterkers te meten maar een speaker is iets nieuws voor mij.
Ik heb nog een UCD 180 liggen en die wil ik gaan inzetten als meet versterker.
Volgens het data sheet is de koude uitgang direct aan aarde gehangen dus ik kan de boel ongebalanceerd aansluiten in de dual channel setup.
In mijn meet kast kan ik de boel verzwakken zo dat ik de ingang van de geluidkaard niet direct over stuur.
Is het gebruikelijk om met 1 watt te meten of zijn er andere waardes die voor het meten van een speaker handiger zijn om aan te houden?
Verder wil ik weten wat de output is van alle speakers afzonderlijk dus eerst een meting dichtbij de speaker.
Ik wil dan zien of links en rechts dan het zelfde meet.
vervolgens op 1M de totale frequency response van de totale speaker.
Vergeet niet dat alles al wordt aan gestuurd met het filter er tussen, het is natuurlijk niet de bedoeling om het filter opnieuw te ontwerpen.
Ik wil gewoon weten of alle units correct werken.
Heb ik dan wel alle nuttige metingen hier of zijn er nog metingen die handig zijn om mee te nemen.
Ik vind het voldoende zo. Nog een paar uurtjes de kachel aan houden en dan kan die uit.
De schuur zal da nog wel een aantal uur op temperatuur blijven en met 2 uur zou het al voldoende uitgehard moeten zijn.
Toch wil ik het even laten rusten tot dinsdag avond dan durf ik het wel aan om de boel voorzichtig op te schuren en de laatste oneffenheden weg te werken.
Met 4 lagen blanke lak heb ik wel wat ruimte om de laatste oneffenheden er uit te schuren.
Verder heb ik vandaag een kabel besteld voor de meet micro en nog wat ontbrekende connectoren zo dat ik de boel ook kan door meten.
Eens zien hoe dat gaat. Tot nu toe alleen Arta gebruikt om versterkers te meten maar een speaker is iets nieuws voor mij.
Ik heb nog een UCD 180 liggen en die wil ik gaan inzetten als meet versterker.
Volgens het data sheet is de koude uitgang direct aan aarde gehangen dus ik kan de boel ongebalanceerd aansluiten in de dual channel setup.
In mijn meet kast kan ik de boel verzwakken zo dat ik de ingang van de geluidkaard niet direct over stuur.
Is het gebruikelijk om met 1 watt te meten of zijn er andere waardes die voor het meten van een speaker handiger zijn om aan te houden?
Verder wil ik weten wat de output is van alle speakers afzonderlijk dus eerst een meting dichtbij de speaker.
Ik wil dan zien of links en rechts dan het zelfde meet.
vervolgens op 1M de totale frequency response van de totale speaker.
Vergeet niet dat alles al wordt aan gestuurd met het filter er tussen, het is natuurlijk niet de bedoeling om het filter opnieuw te ontwerpen.
Ik wil gewoon weten of alle units correct werken.
Heb ik dan wel alle nuttige metingen hier of zijn er nog metingen die handig zijn om mee te nemen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
ziet er goed uit George, nu ff geduld....
PS: mijn gevoel zegt kacheltje aan laten, al was t maar om t vocht weg te houden (het wordt herfst)
PS: mijn gevoel zegt kacheltje aan laten, al was t maar om t vocht weg te houden (het wordt herfst)
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Wat heb je toch voor haast George, laat het gewoon een tijdje goed uitharden.. verderop in het week schiet de temperatuur omhoog. Natuurlijk kacheltje 
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Ja, ik heb ook het idee dat hij er met de stopwatch naast zit tot de volgende laag er op kan. Relax. Laat lekker rustig uitharden.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
De verschillende lagen moeten over elkaar heen terwijl de vorige laag nog niet volledig is uitgehard.
Daarmee wordt het een mooie laag die goed te schuren is.
De tijd tussen de lagen is dus wel belangrijk om aan te houden.
Verder heb ik totaal geen geduld voor zulke werkzaamheden en kan ik niet gaan zitten wachten tot de natuur een beetje mee wil werken.
Zeker niet als ik dat een handje kan helpen met een kacheltje.
Daarmee wordt het een mooie laag die goed te schuren is.
De tijd tussen de lagen is dus wel belangrijk om aan te houden.
Verder heb ik totaal geen geduld voor zulke werkzaamheden en kan ik niet gaan zitten wachten tot de natuur een beetje mee wil werken.
Zeker niet als ik dat een handje kan helpen met een kacheltje.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Zo ik kon dinsdag niet afwachten en ben vandaag begonnen met het schuren en polijsten van de bovenzijde.
En ik ben er dik tevreden over.

En ik ben er dik tevreden over.
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Dank allemaal, Ja het spuitwerk is gelukkig klaar.Barry2001 schreef:Toch gelukt, mooi gewordenSpuitwerk is klaar nu?
Vanavond maar eens beginnen om de speaker te assembleren.
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Strak hoor
Nu komt het mooie werk...en dan als alles klaar is genieten
Nu komt het mooie werk...en dan als alles klaar is genieten
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Ze spelen.
Op het eerste gehoor hoor ik geen gekke dingen dus dat geeft hoop.
Eerst de boel maar weer even wat inspelen voor dat ik aan het meten ga. Nog wel even snel een setje kabels gebakken.
Deze had ik nog liggen en konden wel een al 30 jaar oud zijn.
Alleen nooit de moeite genomen om er nette pluggen op te zetten.
Zijn het na 30 jaar toch nog fatsoenlijke kabels geworden.
Eerst de boel maar weer even wat inspelen voor dat ik aan het meten ga. Nog wel even snel een setje kabels gebakken.
Deze had ik nog liggen en konden wel een al 30 jaar oud zijn.
Alleen nooit de moeite genomen om er nette pluggen op te zetten.
Zijn het na 30 jaar toch nog fatsoenlijke kabels geworden.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Welke kabel is dat? Het lijkt vd Hul clearwater, maar die hadden een iets andere kleur
Re: Restauratie KEF Reference 104/2
Volgens mij de vd Hul 352 maar ik zal het zo nog even controleren
