Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen, audio/tv meubel.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Hoe is het hier. Druk geweest met andere zaken, maar kan weer wat hobbytijd besteden. Baffles zitten erin dus, kitrandje langs gelegd en zwart gerold. Heb een compressiedriver met hoorn erin geschroefd, en dan lijkt het toch wel vrij vast te zitten. Toch wil ik 'm ondersteunen, dat als íe eens vervoerd wordt het ook wat kan hebben.
Heb slangenklemmen besteld, deze types kunnen tot een diameter van 200mm (de HF201 die ik gebruik is iets van 165mm in diameter).
IMG_5434.JPG
08E773E0-EAE1-4096-8B78-ABE4AA4487CA.JPG
78489E72-5E26-4DE2-BDD0-2A3776A1F9E9.JPG
Leo kwam nog met de prima tip om haaks op het steuntje in de lengte een balkje te bevestigen tegen wapperen, komt er nog op :goedzo:

De BR pijpen moeten nog op maat worden gezaagd. Iedereen die wel eens een kunststof pijp heeft afgezaagd weet dat de zaag z'n eigen weg zoekt als je geen maatregelen neemt. Heb van afvalhout een verstekbakje gemaakt, maar dan niet in verstek :mrgreen: Niet in 1 keer doorzagen maar de pijp steeds iets doorrollen.
IMG_5431.JPG
IMG_5433.JPG
En dan wordt het strak.

De terminals achterop moeten nog doorverbonden kunnen worden voor een setting naar wens, ik vind het eigenlijk wel mooi dit met brugjes te doen zodat de terminals vrij blijven om een steker in te steken.
BackplateJPG.JPG
Pcb-tje getekend, en er een zakje printjes van laten maken.
term1.JPG
term.JPG
Tsja, dan kunnen de woofers erin en is het eindelijk tijd om eens wat lucht in beweging te gaan brengen :D Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Shadow »

Mooi! wapperen met die Faital's :rock:
Gebruikersavatar
tonvandeacker
Berichten: 867
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door tonvandeacker »

:goeie: :goeie: Top ...goed bezig en zeer strak. :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Ondersteuning voor de compresssie-drivers-drager, eenvoudig in de vorm van een balkje in de lengte.
IMG_5513.JPG
De compressie drivers met hoorns heb ik vervolgens bevestigd met de klem erom met een stukje vloerbedekking tegen beschadigen. Zit muurvast zo, gaat echt geen kant meer op.

Dan de 15PR400 woofers erin schroeven, had reeds gaten voorgeboord. De schroeven die ik wilde gebruiken hebben een Pozidrive 3 kop kwam ik achter, had gelukkig nog juiste bitjes liggen.
IMG_5536.JPG
Dan eerst maar eens het paneel op de achterkant configureren met de pcb-brugjes voor 'normaal' enkel versterker gebruik met de ingebouwde filters.
IMG_5537.JPG
En van de voorkant ziet het er dan zou uit:
IMG_5538.JPG
Op dit moment ben ik een kopje koffie gaan halen om even van dit uitzicht te genieten :rock:

M'n vriendin zit voor een examen van haar opleiding en zit te blokken, maw binnen testen wil ik nog even mee wachten. Kan natuurlijk toch niet wachten om wat lucht in beweging te brengen, dan maar in m'n werkplaatsje, heb nog een Squeezebox staan en deze opgehaald, samen met een versterker. En dan..



Ik hoor hoog-midden-laag, hoofd tussen de speakers is geluid uit het midden (geen rare fase dingen), lijkt allemaal in orde \:D/ hoe klinkt het, gaat wat ver om er zo wat van te zeggen, maar het heeft de potentie die ik er ook van verwacht. Blij mee!

Ik laat ze eerst even in m'n werkplaatsje staan zodat ze in kunnen spelen. Kan nog wel een redelijk volume maken (in tegenfase geplugd met een deken erover) zonder dat buren er last van krijgen, komt wel goed.

Wat moet er nog gebeuren, er moet nog een voet onder. Ook moet de buitenkant nog gelakt worden, welke lak hebben we nog geen ei over gelegd.

So far so good.
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Zweitse »

Geweldig mooi project Barry2001, super.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door pappaleo »

Het ziet er wel heftig uit. :goedzo: 8)

Ik mag een hoop, maar ik vrees dat dit niet door de welstandscommissie komt hier. 8-[
koenjer
Berichten: 351
Lid geworden op: vr 16 dec 2011, 14:10

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door koenjer »

Blijft een indrukwekkende speaker! Kudos voor de build!
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door hannesie »

Inderdaad, schitterend,. ... :kwijl:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Henkjan »

en ik maar denken dat er een festival aan de gang was
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door ray5150 »

Leuk voor op de kermis, bij de botsauto´s. :lol:
Maar, zonder gekkigheid, wel prachtig gebouwd zo. :kwijl: :goedzo:
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Douwe84 »

Heel gaaf Barry!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8112
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Kappa7 »

Mooi geworden.
Met de volgende luisterdag kunnen we nu ook live optredens verwachten. Gaaf dit :rock: :rock:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12407
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door pappaleo »

Nog even een heftruck regelen om ze langs te brengen.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Niet nodig :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Kappa7 schreef:
Mooi geworden.
Met de volgende luisterdag kunnen we nu ook live optredens verwachten. Gaaf dit :rock: :rock:
Dank je.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

En inspelen. Beetje druk met werk/examen en we volgen de voetbal hier thuis dus uitgebreid luisteren komt er nog even niet van, in de werkplaats inspelen kan altijd natuurlijk. Beetje rampetamp erop en laat maar gaan.
IMG_5655.JPG
IMG_5657.JPG
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door OpaBert »

Prachtig Barry Wat een mooie set heb je gebouwd O:)
Een sierraad in de kamer
Daar mag je trots op zijn :goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Dankjewel Bert.
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3260
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door MechanicalAnimal »

He-le-maal goed man, wat een dikke bakken :goeie:
oorpijn
Berichten: 60
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 12:42

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door oorpijn »

Schitterend! Welk muziekje heb je daar opstaan?
Zoiets moois zou ik in de transparante DDlak zetten. Mogelijk laatste laag mat. Zo doen we scheepjes en dat blijft erg lang mooi
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

MechanicalAnimal schreef:
He-le-maal goed man, wat een dikke bakken :goeie:
Dankjewel Maarten.
oorpijn schreef:
Schitterend! Welk muziekje heb je daar opstaan?
Zoiets moois zou ik in de transparante DDlak zetten. Mogelijk laatste laag mat. Zo doen we scheepjes en dat blijft erg lang mooi
De muziek uit het filmpje bedoel je denk ik? dat is Propaganda - A Secret Wish, nummer heet Dream within a Dream. Echte 80's klassieker, helaas is het bij dat ene album gebleven voor Propaganda, heerlijke plaat. Kwam nog een remix album van later.

Die DD lak, ik geloof je, maar zou het dan toch eerst willen proberen voor ik het hier toepas. En daar is het net iets te duur voor. Heb wat samples gemaakt, 1 van die lakken wordt het denk ik. Het lijkt ook al wel of het fineer nu al wat donkerder is geworden.. eerst maar eens de speakers naar binnen halen hoe het daar staat, en een degelijke voet eronder maken.
oorpijn
Berichten: 60
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 12:42

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door oorpijn »

Tnx, ga dat plaatje eens opzetten straks. Ja, kost wel wat die lak. Hoe dan ook schitterende speakers!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door ray5150 »

Barry2001 schreef:
De muziek uit het filmpje bedoel je denk ik? dat is Propaganda - A Secret Wish, nummer heet Dream within a Dream. Echte 80's klassieker, helaas is het bij dat ene album gebleven voor Propaganda, heerlijke plaat..
Toch niet, hoor.
https://en.wikipedia.org/wiki/1234_(Propaganda_album)
(ik ken de plaat verder niet, don´t blame me als het niks is.)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door hannesie »

Barry2001 schreef:
De muziek uit het filmpje bedoel je denk ik? dat is Propaganda - A Secret Wish, nummer heet Dream within a Dream. Echte 80's klassieker, helaas is het bij dat ene album gebleven voor Propaganda, heerlijke plaat. Kwam nog een remix album van later.

Ziet er ook uit als een resultaat met aardig wat herrie. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”