Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen, audio/tv meubel.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door hannesie »

Barry2001 schreef:
De muziek uit het filmpje bedoel je denk ik? dat is Propaganda - A Secret Wish, nummer heet Dream within a Dream. Echte 80's klassieker, helaas is het bij dat ene album gebleven voor Propaganda, heerlijke plaat. Kwam nog een remix album van later.

Ziet er ook uit als een resultaat met aardig wat herrie. :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

ray5150 schreef:
Barry2001 schreef:
De muziek uit het filmpje bedoel je denk ik? dat is Propaganda - A Secret Wish, nummer heet Dream within a Dream. Echte 80's klassieker, helaas is het bij dat ene album gebleven voor Propaganda, heerlijke plaat..
Toch niet, hoor.
https://en.wikipedia.org/wiki/1234_(Propaganda_album)
(ik ken de plaat verder niet, don´t blame me als het niks is.)
Je hebt wel gelijk, 1 lid van de originele band heeft na A Secret Wish onder de naam Propaganda dat 1234 album gemaakt met wat anderen. Helaas is dat een totaal ander geluid geworden, meer 13 in een dozijn. Vandaar 'het ene album'.
A Secret Wish was ooit 1 van de eerste cd's die ik kocht, 40 hollandsche florijnen was het toen nog :D Kan me nog herinneren dat er op de een of andere manier ruis onder de opnames zit, die verder overigens prima klinken. Heb het vinyl ook, ook prima. Valt op bij dat eerste stukje "All that we see or seem".
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12409
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door pappaleo »

Even naar geluisterd op Qobuz. Er is een soort ruisonderdrukking gebruikt. Tussen de woorden is het stil, maar de stem heeft inderdaad een onnatuurlijke ruiscomponent.

Mafketels trouwens. Ik hoor het nummer Jewel en denk: Hé die tekst ken ik. Blijkt het er na komende nummer Duel dezelfde tekst te hebben en ergens in de eighties een hit geweest te zijn.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Wat zitten bomen over de voeten onder de Calpamosjes, anders blijven die hondjes er tot in de eeuwigheid onder zitten. Want dat verplaatst toch wel makkelijk.... als ik straks wat met plaatsing wil experimenteren is het wel handig dat het ook te verplaatsen is :mrgreen: toch wieltjes eronder, knoop doorgehakt. M'n vriendin had wel een idee, transparante wieltjes. Zitten ook onder onze eetkamer stoelen, 50mm diameter. Oogt wel wat iel onder de forse kasten. Ter vergelijking, die van de hondjes zijn 100mm en eigenlijk wat te fors. Tussenmaat? 'Maar dan wel met een zwart frame'. Dat viel nog niet mee, maar heb ze wel gevonden. 75mm met een zwart frame, alstublieft :relax:
IMG_5792.JPG
Geen goedkope meuk, degelijke wielen die p/st 50kg moeten kunnen dragen.

Hier komen 2 op elkaar gelijmde mpx platen op van het hout dat ik nog over had, die laat ik dan iets terug vallen onder de speaker zodat het toch wat breekt.
IMG_5806.JPG
IMG_5813.JPG
Mooie gelegenheid om m'n schijf-schuur machine weer eens van de plank te halen, pakketje er langs zodat eventuele oneffenheden haaks glad worden gestreken.
IMG_5808.JPG
Ik wil de voet zwart schilderen, moet mooi glad strak zwart worden. Net als bij de speakers overmaats 4mm dik mdf er tegenaan gelijmd, met de kantenfrees erlangs zodat het een massief geheel lijkt.
IMG_5814.JPG
Verder geen foto's meer gemaakt zie ik nu :oops: komt bij de volgende keer.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Shadow »

Lekker bezig!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

IMG_5915.JPG
Onderstel, staat inmiddels in de grondverf, wordt zwart. Back to black :rock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door hannesie »

Hier zitten geen geremde exemplaren bij?
Is wel een strak ontwerpje, transparant heeft ook wel wat. :kwijl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Nee geen rem, was al blij dat ik zwart frame - 75mm - transparant wiel kon vinden. Heb wigjes gemaakt die ik tussen wiel en frame kan steken. Als ze 1 keer op een gewenste plek staan is het meer bescherming tegen de stofzuiger e.d. dat ze verplaatsen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Leeuwarden »

Heb je linkje van die wielen, Barry?
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Walt »

Verwacht je nog een bepaalde invloed op de weergave? Meestal kiest men voor volledig koppelen, of juist volledig ontkoppelen van de ondergrond.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Leeuwarden schreef:
Heb je linkje van die wielen, Barry?
Heb ik, dat zijn deze: https://www.onlinedeurbeslagshop.nl/Zwe ... -Met-Plaat
Walt schreef:
Verwacht je nog een bepaalde invloed op de weergave? Meestal kiest men voor volledig koppelen, of juist volledig ontkoppelen van de ondergrond.
De kasten zijn zo zwaar en degelijk, met Standardplast Aero Bomb bekleed, ik verwacht geen effect van de voet. Positief of negatief. Ik heb nog wel geprobeerd of de hoogte uitmaakt, aanvankelijk wilde ik de compressiedriver op oorhoogte hebben, maar ik hoor - zeg binnen 20cm- geen verschil.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Leeuwarden »

Dank!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

IMG_6090.JPG
En de voetjes zijn ook af.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Kappa7 »

Mooi maar klussen op je verjaardag :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Mijn kado is dat, rust voor Barry :mrgreen: nee alle feestelijkheden zijn morgen/volgende week, tis in vakantietijd altijd even afstemmen.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door wouter »

gefeliciteerd dan Barry! ;-)
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Dankjewel Wouter.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

M'n zwager heeft me vandaag geholpen de speakers op het onderstel te zetten. Op de plek gezet, aangesloten, en dan ziet het er zo uit:
IMG_6124.JPG
We vinden dat het mooi uitpakt, blij mee! Van de week al behoorlijk aan het luisteren geweest, de boel weer aangesloten om m'n zwager het resultaat te laten horen.
IMG_6128.JPG
Was onder de indruk, heeft zelf een wat kleinere woonkamer waar nog McFarlow Exciters staan, ook vrij fors in formaat, met een totaal ander geluid eigenlijk.

Op het beitsen na zijn ze nu 'af' :rock: wat gaat er verder gebeuren, de kast (in het midden) gaat weg, daar komt een audiomeubel voor in de plek waar we nog mee aan het tekenen / denken zijn. Tegelijk daarmee behandel ik dan ook de speakers, zodat alles een mooi geheel wordt straks.

Maar nu eerst..... muziek :-({|=
Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Douwe84 »

Super hoor! Geniet er van.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2411
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door VintageHarry »

Mooi man, nu lekker luisteren :D
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12409
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door pappaleo »

Top, man :goedzo:
oorpijn
Berichten: 60
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 12:42

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door oorpijn »

Vind het er prachtig uitzien!
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Barry2001 »

Bedankt mensen!
Gebruikersavatar
daniel
Berichten: 1458
Lid geworden op: vr 17 sep 2004, 8:48
Locatie: Eindhoven

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door daniel »

heel mooi!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Nog een setje Calpamos

Bericht door Shadow »

Mooi!
Blij met het geluid?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”