Nog een setje Calpamos en akoestiek aanpassingen, audio/tv meubel.
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Ook het zachte dempingsmateriaal (Akotherm) zit erin. Dat wil zeggen op alle panelen behalve bodem en zijkant waar de woofer zit. Baffles erin gelijmd. Moet ze iets aankloppen om ze in de kast te krijgen, past echt perfekt. Zal de boel nog even goed laten drogen, dan baffle zwart rollen, en dan kunnen de units erin.
Dan is nu helaas de beschikbare hobby tijd weer even op, en moet het vervolg eventjes wachten.
Dan is nu helaas de beschikbare hobby tijd weer even op, en moet het vervolg eventjes wachten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Hoe is het hier. Druk geweest met andere zaken, maar kan weer wat hobbytijd besteden. Baffles zitten erin dus, kitrandje langs gelegd en zwart gerold. Heb een compressiedriver met hoorn erin geschroefd, en dan lijkt het toch wel vrij vast te zitten. Toch wil ik 'm ondersteunen, dat als íe eens vervoerd wordt het ook wat kan hebben.
Heb slangenklemmen besteld, deze types kunnen tot een diameter van 200mm (de HF201 die ik gebruik is iets van 165mm in diameter).
Leo kwam nog met de prima tip om haaks op het steuntje in de lengte een balkje te bevestigen tegen wapperen, komt er nog op
De BR pijpen moeten nog op maat worden gezaagd. Iedereen die wel eens een kunststof pijp heeft afgezaagd weet dat de zaag z'n eigen weg zoekt als je geen maatregelen neemt. Heb van afvalhout een verstekbakje gemaakt, maar dan niet in verstek
Niet in 1 keer doorzagen maar de pijp steeds iets doorrollen.
En dan wordt het strak.
De terminals achterop moeten nog doorverbonden kunnen worden voor een setting naar wens, ik vind het eigenlijk wel mooi dit met brugjes te doen zodat de terminals vrij blijven om een steker in te steken.
Pcb-tje getekend, en er een zakje printjes van laten maken.
Tsja, dan kunnen de woofers erin en is het eindelijk tijd om eens wat lucht in beweging te gaan brengen
Wordt vervolgd.
Heb slangenklemmen besteld, deze types kunnen tot een diameter van 200mm (de HF201 die ik gebruik is iets van 165mm in diameter).
Leo kwam nog met de prima tip om haaks op het steuntje in de lengte een balkje te bevestigen tegen wapperen, komt er nog op
De BR pijpen moeten nog op maat worden gezaagd. Iedereen die wel eens een kunststof pijp heeft afgezaagd weet dat de zaag z'n eigen weg zoekt als je geen maatregelen neemt. Heb van afvalhout een verstekbakje gemaakt, maar dan niet in verstek
En dan wordt het strak.
De terminals achterop moeten nog doorverbonden kunnen worden voor een setting naar wens, ik vind het eigenlijk wel mooi dit met brugjes te doen zodat de terminals vrij blijven om een steker in te steken.
Pcb-tje getekend, en er een zakje printjes van laten maken.
Tsja, dan kunnen de woofers erin en is het eindelijk tijd om eens wat lucht in beweging te gaan brengen
- tonvandeacker
- Berichten: 867
- Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 8:26
- Locatie: Almere
- Contacteer:
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Ondersteuning voor de compresssie-drivers-drager, eenvoudig in de vorm van een balkje in de lengte.
De compressie drivers met hoorns heb ik vervolgens bevestigd met de klem erom met een stukje vloerbedekking tegen beschadigen. Zit muurvast zo, gaat echt geen kant meer op.
Dan de 15PR400 woofers erin schroeven, had reeds gaten voorgeboord. De schroeven die ik wilde gebruiken hebben een Pozidrive 3 kop kwam ik achter, had gelukkig nog juiste bitjes liggen.
Dan eerst maar eens het paneel op de achterkant configureren met de pcb-brugjes voor 'normaal' enkel versterker gebruik met de ingebouwde filters.
En van de voorkant ziet het er dan zou uit:
Op dit moment ben ik een kopje koffie gaan halen om even van dit uitzicht te genieten
M'n vriendin zit voor een examen van haar opleiding en zit te blokken, maw binnen testen wil ik nog even mee wachten. Kan natuurlijk toch niet wachten om wat lucht in beweging te brengen, dan maar in m'n werkplaatsje, heb nog een Squeezebox staan en deze opgehaald, samen met een versterker. En dan..
Ik hoor hoog-midden-laag, hoofd tussen de speakers is geluid uit het midden (geen rare fase dingen), lijkt allemaal in orde
hoe klinkt het, gaat wat ver om er zo wat van te zeggen, maar het heeft de potentie die ik er ook van verwacht. Blij mee!
Ik laat ze eerst even in m'n werkplaatsje staan zodat ze in kunnen spelen. Kan nog wel een redelijk volume maken (in tegenfase geplugd met een deken erover) zonder dat buren er last van krijgen, komt wel goed.
Wat moet er nog gebeuren, er moet nog een voet onder. Ook moet de buitenkant nog gelakt worden, welke lak hebben we nog geen ei over gelegd.
So far so good.
De compressie drivers met hoorns heb ik vervolgens bevestigd met de klem erom met een stukje vloerbedekking tegen beschadigen. Zit muurvast zo, gaat echt geen kant meer op.
Dan de 15PR400 woofers erin schroeven, had reeds gaten voorgeboord. De schroeven die ik wilde gebruiken hebben een Pozidrive 3 kop kwam ik achter, had gelukkig nog juiste bitjes liggen.
Dan eerst maar eens het paneel op de achterkant configureren met de pcb-brugjes voor 'normaal' enkel versterker gebruik met de ingebouwde filters.
En van de voorkant ziet het er dan zou uit:
Op dit moment ben ik een kopje koffie gaan halen om even van dit uitzicht te genieten
M'n vriendin zit voor een examen van haar opleiding en zit te blokken, maw binnen testen wil ik nog even mee wachten. Kan natuurlijk toch niet wachten om wat lucht in beweging te brengen, dan maar in m'n werkplaatsje, heb nog een Squeezebox staan en deze opgehaald, samen met een versterker. En dan..
Ik hoor hoog-midden-laag, hoofd tussen de speakers is geluid uit het midden (geen rare fase dingen), lijkt allemaal in orde
Ik laat ze eerst even in m'n werkplaatsje staan zodat ze in kunnen spelen. Kan nog wel een redelijk volume maken (in tegenfase geplugd met een deken erover) zonder dat buren er last van krijgen, komt wel goed.
Wat moet er nog gebeuren, er moet nog een voet onder. Ook moet de buitenkant nog gelakt worden, welke lak hebben we nog geen ei over gelegd.
So far so good.
- pappaleo
- Berichten: 12409
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Het ziet er wel heftig uit.
Ik mag een hoop, maar ik vrees dat dit niet door de welstandscommissie komt hier.
Ik mag een hoop, maar ik vrees dat dit niet door de welstandscommissie komt hier.
Re: Nog een setje Calpamos
Leuk voor op de kermis, bij de botsauto´s.
Maar, zonder gekkigheid, wel prachtig gebouwd zo.

Maar, zonder gekkigheid, wel prachtig gebouwd zo.
Re: Nog een setje Calpamos
Mooi geworden.
Met de volgende luisterdag kunnen we nu ook live optredens verwachten. Gaaf dit

Met de volgende luisterdag kunnen we nu ook live optredens verwachten. Gaaf dit
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Dank je.Kappa7 schreef:Mooi geworden.
Met de volgende luisterdag kunnen we nu ook live optredens verwachten. Gaaf dit![]()
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
En inspelen. Beetje druk met werk/examen en we volgen de voetbal hier thuis dus uitgebreid luisteren komt er nog even niet van, in de werkplaats inspelen kan altijd natuurlijk. Beetje rampetamp erop en laat maar gaan.
Re: Nog een setje Calpamos
Prachtig Barry Wat een mooie set heb je gebouwd
Een sierraad in de kamer
Daar mag je trots op zijn

Een sierraad in de kamer
Daar mag je trots op zijn
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3260
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: Nog een setje Calpamos
Schitterend! Welk muziekje heb je daar opstaan?
Zoiets moois zou ik in de transparante DDlak zetten. Mogelijk laatste laag mat. Zo doen we scheepjes en dat blijft erg lang mooi
Zoiets moois zou ik in de transparante DDlak zetten. Mogelijk laatste laag mat. Zo doen we scheepjes en dat blijft erg lang mooi
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Nog een setje Calpamos
Dankjewel Maarten.MechanicalAnimal schreef:He-le-maal goed man, wat een dikke bakken
De muziek uit het filmpje bedoel je denk ik? dat is Propaganda - A Secret Wish, nummer heet Dream within a Dream. Echte 80's klassieker, helaas is het bij dat ene album gebleven voor Propaganda, heerlijke plaat. Kwam nog een remix album van later.oorpijn schreef:Schitterend! Welk muziekje heb je daar opstaan?
Zoiets moois zou ik in de transparante DDlak zetten. Mogelijk laatste laag mat. Zo doen we scheepjes en dat blijft erg lang mooi
Die DD lak, ik geloof je, maar zou het dan toch eerst willen proberen voor ik het hier toepas. En daar is het net iets te duur voor. Heb wat samples gemaakt, 1 van die lakken wordt het denk ik. Het lijkt ook al wel of het fineer nu al wat donkerder is geworden.. eerst maar eens de speakers naar binnen halen hoe het daar staat, en een degelijke voet eronder maken.
Re: Nog een setje Calpamos
Tnx, ga dat plaatje eens opzetten straks. Ja, kost wel wat die lak. Hoe dan ook schitterende speakers!
Re: Nog een setje Calpamos
Toch niet, hoor.Barry2001 schreef:De muziek uit het filmpje bedoel je denk ik? dat is Propaganda - A Secret Wish, nummer heet Dream within a Dream. Echte 80's klassieker, helaas is het bij dat ene album gebleven voor Propaganda, heerlijke plaat..
https://en.wikipedia.org/wiki/1234_(Propaganda_album)
(ik ken de plaat verder niet, don´t blame me als het niks is.)
