Sietse TL, side loaded, de Rambo's

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Sietse TL, side loaded, de Rambo's

Bericht door sietse »

Wat ging er allemaal aan vooraf
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... f=3&t=2301
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... wrapheader
viewtopic.php?t=3849

Het is nu Maart 2009, en ik heb de titel van dit topic gewijzigd. Voorheen de Rambo's, zijn het ook natuurlijk..:wink: , maar ik vond de titel " Sietse TL " ook wel heel eervol. 8)

Alvast een voorzichtige start. Behalve het model, is alles gelijk aan de Macho's.
Maar zoals al gezegd, het zal nog ff duren voor ze er staan. En da's deze keer echt zo.
Maar overdag klussen en 's avonds hobby. Moet ook kunnen. 8)
Bijlagen
Rambo TL.jpg
Rambo TL.jpg (11.01 KiB) 8185 keer bekeken
Laatst gewijzigd door sietse op di 01 jun 2010, 20:03, 7 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Dachten wij, vandaag mooi weer, ff bbqen enzo. Nou het hoost hier en het onweerd, dus maar even een tekeningetje gemaakt, zoals ik denk dat het gaat worden. Niet op de kleur letten, die heb ik maar even gekozen om ongeveer het uiterlijk aan te geven als ze klaar zijn.
Qua model denk ik een beetje acceptabeler dan de Macho's. Ook van achter wat smaller. Maar ze blijven toch nog wel vrij groot.
Bijlagen
Rambo TL.jpg
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Rambo, side loaded TL

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
Maar zoals al gezegd, het zal nog ff duren voor ze er staan. En da's deze keer echt zo.
Wat? Dat ze er staan of dat het lang gaat duren :roll:

Kees
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik vind het nieuwste model wel mooi eigenlijk. Een beetje Moebius-achtige vorm (voor de stripliefhebbers onder ons)

Wowly
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Rambo, side loaded TL

Bericht door sietse »

audiomanics schreef:
sietse schreef:
Maar zoals al gezegd, het zal nog ff duren voor ze er staan. En da's deze keer echt zo.
Wat? Dat ze er staan of dat het lang gaat duren :roll:

Kees
Beide, maar ik mag nog niet gaan verven enzo, zolang vrouwtje nog vakantie heeft... :roll:
Dus, de kroeg in of deze week houtjes halen.... :wink:
Vooral niet tegenstribbelen.

Ja Jan, ik vraag me af waarom ik het niet meteen zo ontworpen heb. Maar ja, nu heb ik ook gelijk een leuk nieuw ontwerp voor de Duplo's.
Deze Rambo's omdraaien en de tussenschotten parr. aan het front. Heb je meteen een taps verloop van de line.

Enneeuuh, dan sparen, hoop ik, voor iets waar het getal 12 op van toepassing is. Zit wel in m'n kop, maar nog niet op papier... :-k
\:D/
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zo, gisteren en vandaag ff bezig geweest. Frontjes moeten nog gefreesd en zo. Mooie slankies worden het.
Bijlagen
Rambo's 1.jpg
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

netjes!

het ziet er uit alsof ze twee meter hoog zijn... heb je wat maten?
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

hoogte 125 cm, diepte 40, breedte achter 33 en voor 18 cm.

Tot dusver gaat alles op één of andere manier zeer voorspoedig. Alles klopt en past inelkaar. Ik leer het wel.....ga zo door Sietse en gij zult spinazie eten... 8)
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Rambo, side loaded TL

Bericht door Wowly »

sietse schreef:
Alvast een voorzichtige start.
Maar zoals al gezegd, het zal nog ff duren voor ze er staan. En da's deze keer echt zo.

jaja, ik geloof je simpelweg niet meer als je zegt dat het deze keer wat langer zal gaan duren :twisted: :wink:

Ik denk dat je een hele mooi kast hebt ontworpen en dat je niet kunt wachten om hem IRL te zien :D

Jan
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Rambo, side loaded TL

Bericht door sietse »

Wowly schreef:
sietse schreef:
Alvast een voorzichtige start.
Maar zoals al gezegd, het zal nog ff duren voor ze er staan. En da's deze keer echt zo.

jaja, ik geloof je simpelweg niet meer als je zegt dat het deze keer wat langer zal gaan duren :twisted: :wink:

Ik denk dat je een hele mooi kast hebt ontworpen en dat je niet kunt wachten om hem IRL te zien :D

Jan
Da's ook waar Jan, maar zolang ik niet mag schilderen, maak ik misbruik van mijn vrije tijd.. :D
En eerlijk, ik had niet verwacht dat het zo snel inelkaar zou zitten. Alles gaat goed tot op de mm en daar verbaas ik me zelf een beetje over.
Ik heb alles deze keer gelijmd en geschroefd. Zo kon me niks verschuiven zoals me met de macho's is gebeurd. En dat werkt snel dus. Enige vervelende is het verschil in tolerantie van de mdf plaatafmetingen.

Ik zal ze helemaal gaan afwerken voor ik de units er in ga zetten. Want deze kastje belanden dus niet bij het grofvuil. Ik vind ze nu al te mooi.. \:D/
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Zo, de "wangen" zitten er ook op.
Bijlagen
Rambo's 3.jpg
Rambo's 2.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Het spijt me te zeggen, maar het ziet er idd erg mooie uit :wink: Je hebt denk ik nu midden in de roos geschoten. Mooie stevige ranke zuil!!

Jan
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Nou, het zit dus eindelijk tegen.. :cry:
De frontjes mogen niet lukken. De eersten verprutst door "ff vlug tussen de buien door" freesje vernield, dus opnieuw gedaan vanmiddag, zijn ze te smal. En dat snap ik nu nog niet. Dus morgen maar weer ff houtjes halen. Drie keer is scheepsrecht.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

sietse schreef:
Drie keer is scheepsrecht.
En vijf keer is SietseRecht :twisted:
Dus ga door!!

Kees
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Op zulke momenten moet je het even laten liggen. Alsof het project zelf vind daat je te hard gaat lijkt wel. Tenminste, zo voelt dat bij mij altijd aan.

Jan
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Fokko »

Hallo Sietse,

Weet je ook al wat voor drivers je gaat gebruiken ?
Ziet er verder heel goed uit. Mooi slank hoog modelletje :D
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Lees dit maar es door Fokko, weet je ook wat het doel van de constructie is.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Nou, zo dan dus, he,he gelukt. Ik lijk wel een amateur..... :D
Maar goed, nog ff vastlijmen en moeten ze naar de begane grond, voor de verdere afwerking.
Maar volgend week gaat ook mijn huis-tuin-('t ig meter heg)-en keukenwerk weer beginnen. En vooral de boxen en de tuin zijn afhankelijk van het weer.
Dus we zien wel hoe het verder gaat.
Bijlagen
Rambo's 4.jpg
Gebruikersavatar
StevenW
Berichten: 610
Lid geworden op: do 02 feb 2006, 2:13

Bericht door StevenW »

Hey Sietse,

Ik heb eerdere projecten van je niet altijd even mooi gevonden, maar deze vind ik toch wel heel erg mooi! Ik vind het ook een interessant project!

Keep up the good work!

Steven
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Hoi, ben ik weer ff. Het schilderwerk zit tegen want er moet toch nog al wat werk gebeuren om alles weer een beetje netjes te kunnen afwerken, zoals beschadigingen aan de kozijnen en zo. Beetje klote dus.
Maar goed, vandaag nog even aan de boxen gewerkt. Boven en onderkant zitten er aan en alles vlak afgewerkt. Komen nu in de buurt van de eerste grondverf laag. Zwaar zijn ze wel, maar wie niet sterk is moet hulpmiddelen hebben.. 8)
En ja, plaatje twee, nou 't is waar, als het goed blijft gaan, worden deze kastjes inderdaad de laatste rustplaats van de units, waar ze hopelijk de sterren van de hemel zullen spelen... :D
Bijlagen
Rambo's 5.jpg
Rambo's 6.jpg
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ze blijven er bijzonder gaaf uitzien!. Had je ze niet nog wat smaller kunnen maken?

Jan
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Wowly schreef:
Ze blijven er bijzonder gaaf uitzien!. Had je ze niet nog wat smaller kunnen maken?

Jan
Nee, want ik moet toch wel het oppervlak van de line behouden en kleiner dan nu kan niet. Ik denk overigens wel dat de kasten smaller zouden zijn wanneer ik de units in het front had zitten. De driepitters waren 22cm breed van voor naar achter. Maar de ruimte van het front zou dan wel wat krap worden met 6 units en een line uitgang.
Maar 4 woofs in een TL is eigenlijk ook wel een beetje van de gekke, maar wel leuk. 8)
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

En weer een stapje verder. Heb ze in MDF grondverf gezet. Of ik dat spul nou echt beter vind dan gewone grondverf, zal de tijd leren. Droogt wel erg snel op. Te snel vind ik.
Frontje waar doek op komt er ook maar ff tegen aan gezet.
Bijlagen
Rambo's 7.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33822
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

sietse schreef:
En weer een stapje verder. Heb ze in MDF grondverf gezet. Of ik dat spul nou echt beter vind dan gewone grondverf, zal de tijd leren. Droogt wel erg snel op. Te snel vind ik....
dat Alabastine spul? vind ikook wel erg snel drogen, waardoor het niet mooi glad trekt en de dus (te) veel er weer af staat te schuren. dekt wel erg goed.
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Bericht door sietse »

Als het nou deze week een beetje meezit, zullen ze dit weekend op kleur zijn, hoop ik. Ben afgestapt van dat mdf grondverf en er gewoon huis-tuin en keuken verf opgezet. Heb ik op de randen van de boxen tenminste geen ophopingen van verf en zie ik de oneffenheden in het oppervlak ook beter.
Gesloten