Paranello, de bouw van een 803D kloon
Moderator: Beheerdersteam
Mooi en bepaald wel aanwezig in de kamer he.
Even over het filter dat je in de voet wilt zetten. Is een goed idee en als je de boxen op die voeten gaat lijmen, kun je wellicht de uitsparing daarvoor ook in de bovenste plaat van de voet meenemen. Vanwege die grote spoel?
En aan de onderkant misschien een extra dunne bodemplaat die geschroefd zit?
Nadeel van het filter in de voet is dat het lastig is met experimenteren. Kan misschien eerst buiten de box.
Even over het filter dat je in de voet wilt zetten. Is een goed idee en als je de boxen op die voeten gaat lijmen, kun je wellicht de uitsparing daarvoor ook in de bovenste plaat van de voet meenemen. Vanwege die grote spoel?
En aan de onderkant misschien een extra dunne bodemplaat die geschroefd zit?
Nadeel van het filter in de voet is dat het lastig is met experimenteren. Kan misschien eerst buiten de box.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Hoi Sietse,
Is inderdaad wel een punt wat je daar hebt.. ik ben er vandaag mee bezig geweest, en ik heb besloten om de bodemplaat niet in de voet te verzinken, maar er onder tegenaan te schroeven. Op die manier spaar ik me 8 mm uit en kom ik op 66 mm totaal. Mocht dat nog niet genoeg zijn kan ik de bandschuurder even zijn werk laten doen aan de binnenzijde van het deksel en van binnenuit tegen de bovenkant dus nog wel 10 mm weghalen. Dan heb ik een maximale hoogte van 76 mm.
Moet genoeg zijn toch?
Daarnaast kan ik altijd nog overwegen of ik de zaak ga harwiren of dat ik een mooie PCD laat etsen. Eigenlijk verdiend de speaker van mij het laatste, maar het moet dan wel redelijkerwijs kunnen..
Is inderdaad wel een punt wat je daar hebt.. ik ben er vandaag mee bezig geweest, en ik heb besloten om de bodemplaat niet in de voet te verzinken, maar er onder tegenaan te schroeven. Op die manier spaar ik me 8 mm uit en kom ik op 66 mm totaal. Mocht dat nog niet genoeg zijn kan ik de bandschuurder even zijn werk laten doen aan de binnenzijde van het deksel en van binnenuit tegen de bovenkant dus nog wel 10 mm weghalen. Dan heb ik een maximale hoogte van 76 mm.
Moet genoeg zijn toch?
Daarnaast kan ik altijd nog overwegen of ik de zaak ga harwiren of dat ik een mooie PCD laat etsen. Eigenlijk verdiend de speaker van mij het laatste, maar het moet dan wel redelijkerwijs kunnen..
Het is niet zo moeilijk om zelf een printplaat voor een filter te ontwerpen en te etsen. Alles wat je nodig hebt is printplaat, een watervaste filtstift, een plastic bakje met etsvloeistof, waar de print in past en een zachte kwast.of dat ik een mooie PCD laat etsen
Met die kwast waaier je tijdens het etsen zachtjes over de print, zodat er steeds "schoon" etsmiddel langs de print stroomt. Dan kan het er uitzien zoals op de foto. Die is 20 x 16 cm en komt uit mijn oude boxen.

Het koper dat moet blijven dek je af met die watervaste filtstift.
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Beste iedereen,
Ik zal een tijdje niet meer posten in dit Topic. Dat komt gewoon omdat i nu aan de 2e kast be begonnen en het ff duurt voor ik die net zover heb als de andere kast. Het was helaas niet mogelijk om beide kasten tegelijk te doen, dat was namelijk zeer onpraktisch in mijn schuurtje...
Ik ga er niet van uit dat jullie het erg zullen vinden want er zijn best een paar anderen die (vind ik tenminste) mooiere dingen doen dan ik!
Tot over een paar weken!
Ik zal een tijdje niet meer posten in dit Topic. Dat komt gewoon omdat i nu aan de 2e kast be begonnen en het ff duurt voor ik die net zover heb als de andere kast. Het was helaas niet mogelijk om beide kasten tegelijk te doen, dat was namelijk zeer onpraktisch in mijn schuurtje...
Ik ga er niet van uit dat jullie het erg zullen vinden want er zijn best een paar anderen die (vind ik tenminste) mooiere dingen doen dan ik!
Tot over een paar weken!
ah onzin! Dit staat toch wel in de huidige 'actieve projecten' top 5 denk ik!Jasper Joppe Geers schreef:Beste iedereen,
Ik zal een tijdje niet meer posten in dit Topic. Dat komt gewoon omdat i nu aan de 2e kast be begonnen en het ff duurt voor ik die net zover heb als de andere kast. Het was helaas niet mogelijk om beide kasten tegelijk te doen, dat was namelijk zeer onpraktisch in mijn schuurtje...
Ik ga er niet van uit dat jullie het erg zullen vinden want er zijn best een paar anderen die (vind ik tenminste) mooiere dingen doen dan ik!
Tot over een paar weken!
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Haha.. nog lnge niet..
Met deze temperaturen ben ik eerlijk gezegd niet van plan om onder een asbest dakje die dingen af te gaan werken...
Zodra de temperaturen wat minder worden kan ik weer wel wat doen. Tot die tijd heb ik aangegeven hier even niets meer te posten omdat dat ook niet interessant is.. Want om nou alles 2 keer te laten zien en uit te leggen...
Tot binnenkort!
Met deze temperaturen ben ik eerlijk gezegd niet van plan om onder een asbest dakje die dingen af te gaan werken...
Zodra de temperaturen wat minder worden kan ik weer wel wat doen. Tot die tijd heb ik aangegeven hier even niets meer te posten omdat dat ook niet interessant is.. Want om nou alles 2 keer te laten zien en uit te leggen...
Tot binnenkort!
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Nou vooruit dan, ff iets tussendoor, met dank aan audiomanics!
Ik kreeg een paar dagen geleden via dit forum een PB'tje van hem met de vraag of het geen leuk idee is om dat logootje hier links bij mijn naam uit te frezen.
Nou had ik daar zelf ook al ideeën over, en al snel waren we het erover eens. Dus ik een digitaal bestandje opgestuurd, en toen ik vandaag terug kwam van een afspraak lag er deze envelop op mijn werktafel:
[zie onder]
En eenmaal opengemaakt zat er dit in!!
Vier stuks, voor elke speaker 2.. Een op de kast zelf, en een op het front doek. de bedoeling is dat ik de logootjes eerst ga lakken met de airbrush. Dan kunnen ze gelakt een tijdje de koelkast in, dan drogen ze daar vanzelf mooi op. Wanneer dat klaar is schuur ik alleen het bovenste vlakje met fijn schuurpapier weer strak, en komt er een laagje lijm op. Vervolgens maak ik wat aluminium slijpsel aan door een stuk aluminium flink af te vijlen (of schuren, net wat) en dat strooi ik in een aantal keer over de logootjes. Wat dan overblijft is een metaal glinsterend vlakje op een zwarte achtergrond. Precies wat ik hebben moet!!
Ik kreeg een paar dagen geleden via dit forum een PB'tje van hem met de vraag of het geen leuk idee is om dat logootje hier links bij mijn naam uit te frezen.
Nou had ik daar zelf ook al ideeën over, en al snel waren we het erover eens. Dus ik een digitaal bestandje opgestuurd, en toen ik vandaag terug kwam van een afspraak lag er deze envelop op mijn werktafel:
[zie onder]
En eenmaal opengemaakt zat er dit in!!
Vier stuks, voor elke speaker 2.. Een op de kast zelf, en een op het front doek. de bedoeling is dat ik de logootjes eerst ga lakken met de airbrush. Dan kunnen ze gelakt een tijdje de koelkast in, dan drogen ze daar vanzelf mooi op. Wanneer dat klaar is schuur ik alleen het bovenste vlakje met fijn schuurpapier weer strak, en komt er een laagje lijm op. Vervolgens maak ik wat aluminium slijpsel aan door een stuk aluminium flink af te vijlen (of schuren, net wat) en dat strooi ik in een aantal keer over de logootjes. Wat dan overblijft is een metaal glinsterend vlakje op een zwarte achtergrond. Precies wat ik hebben moet!!
- Bijlagen
-
- enveloppe jasper.jpg (13.16 KiB) 4717 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Jasper Joppe Geers op di 19 nov 2013, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Dus toch fotografisch? anders heb je nu een adresje (zie ik op die enveloppe... die gast is ook wel aardig bedreven in electronica, wordt beweerd..)Jasper Joppe Geers schreef:Tja, daar zit wat in natuurlijk...
Ware het niet dat ik weer moeilijk wil doen en er allerlei logootjes op kwijt wil.. Just for fun...
Kees
waarom niet meteen het bovenoppervlak ook airbrushen met testors metaal-finisher http://www.testors.com/catalog_item.asp?itemNbr=721
heb dat destijds veel gebruikt voor mn modelbouwvliegtuigen e.d., schitterend resultaat en een gladde finish
al kan jouw methode met het alu-schuursel (zou geen vijlsel pakken wegens te grof) ook wel een perfect resultaat geven, sta alleen wat sceptisch over de te gebruiken lijm
keep up the good work ... al ben ik geen B&W fan, ik vind het een prachtig staaltje werkmanskunst
bart
heb dat destijds veel gebruikt voor mn modelbouwvliegtuigen e.d., schitterend resultaat en een gladde finish
al kan jouw methode met het alu-schuursel (zou geen vijlsel pakken wegens te grof) ook wel een perfect resultaat geven, sta alleen wat sceptisch over de te gebruiken lijm
keep up the good work ... al ben ik geen B&W fan, ik vind het een prachtig staaltje werkmanskunst
bart
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel
Nee, ik had het nog steeds over die logootjes, of we die een keer dus uit aluminium zouden kunnen frezen.. Ik begreep van je dat we dan niet dieper kunnen dan 1 mm, maar over het gehele vlak zou dat misschien best genoeg kunnen zijn. Dus de totale dikte weer 6 mm, maar 1 mm verdiept gefreesd dus.
Zou dat kunnen denk je?
Zou dat kunnen denk je?
@Jasper: Als ik jou was zou ik m'n adres niet zo op de website zetten met die foto met de envelop. Op HT-forum zijn aardig wat mensen wat spullen kwijt geraakt via de 'showcase' en het laten rondslingeren van adressen op internet... (Voorkomen is beter dan...)
Verder volg ik jouw project met veel enthousiasme! Het worden plaatjes!
Verder volg ik jouw project met veel enthousiasme! Het worden plaatjes!
- Jasper Joppe Geers
- Berichten: 799
- Lid geworden op: zo 05 jun 2005, 0:29
- Locatie: Schijndel


