fase schakelaar voor subversterker (Amplimo)
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
fase schakelaar voor subversterker (Amplimo)
ik heb nou zo'n Amplimo setje (van ons Micha) liggen en wil deze in m'n TL sub bouwen. ik bedacht me ineens dat een fase schakelaar (om de fase te kunnen ompolen) toch wel erg nuttig zou zijn. kan ik dan gewoon een schakelaar in de cinch ingang zetten die de + en - omwisselt?
Laatst gewijzigd door Henkjan op do 20 jul 2006, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Edo
- Mede-oprichter ZBA
- Berichten: 4448
- Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Nee niet echt. (moet ik even gaan zoeken). Maar om je line signaal om te polen heb je kans dat 1 en ander aardig van slag raakt. Zeker als diverse bronnen aan aarde hangen etc. Zou ik dus niet doen. Speaker ompolen is wat dat betreft veiliger. Beste is natuurlijk om het electronisch te doen in de versterker, maar daar komt wel wat kennis bij kijken. Vandaar het idee van de speaker ompolen.
Onderstaande schakelaars zijn makkelijk te verkrijgen en kunnen grote stromen verwerken.

Ohja, speakerdraden even omkeren kan natuurlijk ook...
Onderstaande schakelaars zijn makkelijk te verkrijgen en kunnen grote stromen verwerken.

Ohja, speakerdraden even omkeren kan natuurlijk ook...
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
De Amplimo modulen lijken erg veel op de oude ILP modulen en ik vermoed dat ze ook gewoon uit GB komen. Op de site van Amplimo staat geen aansluitschema en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat deze modulen geen gebalanceerde ingang hebben.
Dan rest je niets anders dan de speakers om polen, al dan niet met een schakelaar.
Heb je er geen aansluitschema van Henkjan?
Dan rest je niets anders dan de speakers om polen, al dan niet met een schakelaar.
Heb je er geen aansluitschema van Henkjan?
-
Mischa
- LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
- Berichten: 79
- Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:33
- Locatie: loppersum
http://www.zoekelektronica.nl/folders/amp_1.pdf
hier een pdf met een schema . Ik neem aan dat deze voldoende is .
hier een pdf met een schema . Ik neem aan dat deze voldoende is .
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:


