zuivere DSD dac

Traditionele bronapparaten zoals CD-, DVD- en platenspelers.
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Ja werkt perfect alleen is mijn keuze dan weer om Debian te gebruiken maar Ubuntu kan ook.
Desktop omgeving heb je niet nodig.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: zuivere DSD dac

Bericht door holco »

Geen kennis in deze dus laat ik het vrijwel volledig aan chatgpt over, volgens chatgpt was die Ubuntu setup de beste voor mijn toepassingen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36745
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Pjotr »

Schatje met de grote partij t... heeft zelf geen mening. Dat is een gemiddelde van andermans meningen. W.d.b. kun je beter de bronnen zelf opzoeken.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12870
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door jeroen_d »

Ubuntu is het primaire ontwikkelplatform voor Jussi Laako. Bovendien is hardware ondersteuning voor Cuda beter ondersteund.

Zelf gebruik ik Linux Mint XFCE 22, wat dezelfde HQPlayer versie vraagt als die je voor Ubuntu download. Dat is een zeer lichte desktop omgeving. Erg prettig ook voor dagelijks gebruik en geeft nauwelijks overhead zodat HQPlayer ook uitstekend draait.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: zuivere DSD dac

Bericht door holco »

Wat plaatjes bij de praatjes en een stress test, De MS-A1 gaat in de meterkast dmv een 3D geprinte bracket hangen als alles eenmaal werkt.
20260626-091532.jpg
20260626-091552.jpg
20260626-091703.jpg
20260625-190940.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

Mooie cpu maar zou wel even de hyper threading uitzetten.
En ja als je het prettig vind kan je een desktop omgeving installeren maar is echt niet nodig.
Via de terminal gaat het eigenlijk net zo mooi.
En als het ding in je meterkast hangt heb je toch niets aan je desktop dan is de terminal en een interface voldoende om mee te werken.
Zal zo even een linkje posten naar de te nemen stappen dan zal je zien hoe makkelijk dat gaat .

Zie hier hoe op te zetten met Debian.
https://audiophilestyle.com/forums/topi ... nt-1329283
Wel even de laatste versies gebruiken in de download links.
Gebruikersavatar
holco
Berichten: 1710
Lid geworden op: za 14 jan 2006, 21:10
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: zuivere DSD dac

Bericht door holco »

Deze stress test is als eerste gedraaid direct na de Ubuntu install om te checken of de hardware goed werkt, als het goed is alles al geoptimaliseerd nu voor HQPlayer en Roon server.

Vraag mij wel af of ik dit topic niet verstoor? was het enige wat ik hier kon vinden namelijk.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8111
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: zuivere DSD dac

Bericht door Kappa7 »

de strestest is leuk maar dat werkt niet helemaal voor HQplayer.
Voor je filter en het omzetten naar DSD heb je een continu gebruik van een volledige core.
Hyper threding wil die zelfde core omstebeurt belasten maar dat gaat dus niet. Daarom is het beter om dat uit te zetten.
Plaats reactie