"Bill" verder afbouwen.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Kappa7 »

Wat wil je bereiken met die actie heb je last van brom?
Zo niet lekker laten zo als die is.
voor dat je dat kan doen zal je zeker moeten zijn of niet een van beide 3.15V poten als ergens aan aarde ligt al of niet met een weerstandsdeler er tussen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Shadow »

Dat is precies wat ik bedoel, maar ik heb het idee dat de vraagsteller niet weet hoe z'n versterker nu opgebouwd is...
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Kappa7 »

Dat snapte ik al, vandaar dat ik ook maar even verder vraag.
Lijkt me zinvol om eerst het huidige schema eens uit te tekenen voor ergens de soldeerbout in te zetten.
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Ik zie op het schema van de Bill dat de middenpoot van de 6,3 V aan aarde ligt.
Dat is bij deze niet het geval.
Vandaar mijn vraag.
Heb gelijk even gekeken en van de 4 KT88 buizen ligt de gloei nergens aan aarde.
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door RobertD »

Mooie behuizing in elk geval
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Shadow »

Cesar schreef: di 27 jan 2026, 14:21
Ik zie op het schema van de Bill dat de middenpoot van de 6,3 V aan aarde ligt.
Dat is bij deze niet het geval.
Vandaar mijn vraag.
Heb gelijk even gekeken en van de 4 KT88 buizen ligt de gloei nergens aan aarde.
Heb je last van brom? Ik zal George z'n vraag herhalen ](*,)
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Ik had wel last van een lichte brom inderdaad, die is nu weg door dat punt aan aarde te leggen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Shadow »

Dat is mooi dan, nzit het nu direct aan aarde of via een snubber?
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Ik heb de gloei van de buizen nu zo aangesloten.
Bijlagen
GLI.JPG
GLI.JPG (31.64 KiB) 264 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Shadow »

Mooi zo :goedzo:
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Jan Geert »

Hé, dat is een versterker van John Eekels!
Cesar
Berichten: 164
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 12:45

Re: "Bill" verder afbouwen.

Bericht door Cesar »

Ja klopt.

De versterker is nu zo goed als stil maar als ik een andere 6NS7 probeer dan hoor ik bij de een wat meer brom als bij de ander.
Zijn deze verschillen bekend bij de 6NS7 buis?

-Cesar-
Plaats reactie