"Bill" verder afbouwen.
Moderator: Beheerdersteam
Re: "Bill" verder afbouwen.
Wat wil je bereiken met die actie heb je last van brom?
Zo niet lekker laten zo als die is.
voor dat je dat kan doen zal je zeker moeten zijn of niet een van beide 3.15V poten als ergens aan aarde ligt al of niet met een weerstandsdeler er tussen.
Zo niet lekker laten zo als die is.
voor dat je dat kan doen zal je zeker moeten zijn of niet een van beide 3.15V poten als ergens aan aarde ligt al of niet met een weerstandsdeler er tussen.
Re: "Bill" verder afbouwen.
Dat is precies wat ik bedoel, maar ik heb het idee dat de vraagsteller niet weet hoe z'n versterker nu opgebouwd is...
Re: "Bill" verder afbouwen.
Dat snapte ik al, vandaar dat ik ook maar even verder vraag.
Lijkt me zinvol om eerst het huidige schema eens uit te tekenen voor ergens de soldeerbout in te zetten.
Lijkt me zinvol om eerst het huidige schema eens uit te tekenen voor ergens de soldeerbout in te zetten.
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ik zie op het schema van de Bill dat de middenpoot van de 6,3 V aan aarde ligt.
Dat is bij deze niet het geval.
Vandaar mijn vraag.
Heb gelijk even gekeken en van de 4 KT88 buizen ligt de gloei nergens aan aarde.
Dat is bij deze niet het geval.
Vandaar mijn vraag.
Heb gelijk even gekeken en van de 4 KT88 buizen ligt de gloei nergens aan aarde.
Re: "Bill" verder afbouwen.
Heb je last van brom? Ik zal George z'n vraag herhalen
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ik had wel last van een lichte brom inderdaad, die is nu weg door dat punt aan aarde te leggen.
Re: "Bill" verder afbouwen.
Dat is mooi dan, nzit het nu direct aan aarde of via een snubber?
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ik heb de gloei van de buizen nu zo aangesloten.
- Bijlagen
-
- GLI.JPG (31.64 KiB) 263 keer bekeken
Re: "Bill" verder afbouwen.
Ja klopt.
De versterker is nu zo goed als stil maar als ik een andere 6NS7 probeer dan hoor ik bij de een wat meer brom als bij de ander.
Zijn deze verschillen bekend bij de 6NS7 buis?
-Cesar-
De versterker is nu zo goed als stil maar als ik een andere 6NS7 probeer dan hoor ik bij de een wat meer brom als bij de ander.
Zijn deze verschillen bekend bij de 6NS7 buis?
-Cesar-
