Olaf's audio hoekje.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door satefan »

richard schreef: zo 28 dec 2025, 17:42
beuken is prima voor hardcore house.
Ik.Ga.Stuk.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Maar even aan de hobby in afwachting tot de EverSolo T8
20251230_114857.jpg
Bijlagen
plat.jpg
res_1.jpg
Laatst gewijzigd door Olaf Analogue op vr 23 jan 2026, 16:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

De afgelopen dagen wat bezig geweest met "Tube Rolling"
Ik had de originele "PsVane standaard" vervangen door "PsVane Mark ii buisjes".
Uiteraard even een uur of 70 in laten spelen.
Deze buizen geven vrachtwagens vol bas, mega veel bas, te veel van het goede voor mijn smaak, de stemmen raakten daardoor wat meer op de achtergrond, ik ben juist een stemmen freak, dus ik heb de stemmen liever wat meer op de voorgrond.

Ik weet niet waarom, maar mijn gevoel zei dat ik de eerste set buizen moest vervangen voor de Genalex Gold Lion buizen, dus dat heb ik maar gedaan.
Dat was beslist de oplossing die ik zocht. Wat is het klank verschil tussen de diverse buizen trouwens groot zeg.
Maar met de Golden Lions als eerste set buizen gevolgd door de PsVane Mark ii valt voor mij duidelijk alles op zijn plek, alles is heel mooi in balans, niets is te veel, de weergave is erg mooi en holografisch.

Dit pakt zo goed uit dat ik het nu gewoon even zo laat, en dat komt mooi uit, want de tweede EverSolo T8 die Maga-Hifi naar mijn opgestuurd heeft is inmiddels in mijn bezit, dus die gaan we morgen in gebruik nemen.
20251231_173237.jpg
20251231_173326.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Walt »

Mooi dat de T8 nu ook binnen is!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door Olaf Analogue »

Nou het ding staat.
Er is uiteraard meteen een 4TB NVME SSD in gegaan, voorlopig nog ruimte over om de muziek collectie aan te vullen.
Even de NVME SSD via een tijdelijke behuizing aan de pc gehangen om even de gehele muziek collectie over te fluiten en deze daarna in de T8 gezet, uiteraard met de thermal pad om contact te maken met het koellichaam welke tevens de deksel is.

Nu even lekker in laten spelen en dan genieten.

In afwachting tot de levering van het nieuwe plateau staat het toestel even wat minder handig op een eindversterker, dat is bewust omdat de eindversterkers volledig koel blijven terwijl de voorversterker giga warm wordt omdat dat een buizen toestel betreft.

Glasvezel setje wordt morgen geleverd trouwens.
20260101_071149.jpg
20251231_182715.jpg
20251231_182727.jpg
20260101_072907.jpg
20251231_182816.jpg
20251231_184527.jpg
20251231_095732.jpg
20251231_095758.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door hannesie »

Jij begint het jaar in turbo modus. :rock: :bakkie:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Henkjan »

er waren jaren dat ik om die tijd op nieuwjaarsdag nog op was....
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door dre »

Vroeger.....
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

dre schreef: do 01 jan 2026, 13:46
Vroeger.....
Afgelopen nacht prima geslapen. Meestal is er nieuwjaarsnacht meer reuring rond de jongerenflat waar ik als oudere jongere woon.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Walt »

Voor wie niet meeleest op highendforum, de Audio Analogue versterker is niks mis mee. Probleem zat hem in het steeds spanningsloos maken van de DDC, terwijl deze altijd aan moet blijven staan.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Henkjan »

wat gebeurde er dan bij t spanningsloos maken?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Pjotr »

En wat is de DDC :think: Is dat levensbedreigend of zo?
Ohboy.jpg
Ohboy.jpg (10.93 KiB) 454 keer bekeken
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Walt »

Digital to digital convertor, door hem spanningsloos te maken koelt de clock af, dat komt de klank niet ten goede, zo begreep ik.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Olaf Analogue »

Vandaag de EverSolo T8 via de glasvezel media converter aangesloten op het netwerk, dat was werkelijk mega simpel, het was aansluiten en het werkte meteen.
Het ligt er nu allemaal even tijdelijk bij omdat ik eerst wilde zien of het zou gaan werken, nu dat dat zo is zal ik binnenkort even een nette inrichting maken.
Bluetooth en Wifi zijn nu ook op hardware niveau uitgeschakeld en het toestel zendt geen radio frequencies meer uit.
Het toestel hangt nu volledig galvanisch gescheiden aan het netwerk.
20260104_030553.jpg
20260104_030520.jpg
20260104_030848.jpg
20260104_040028.jpg
20260104_040200.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Pjotr »

Mooi hoor! :rock: Nu nog een optisch netsnoer!
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Olaf Analogue »

Pjotr schreef: zo 04 jan 2026, 9:12
Volgende stap een optisch netsnoer?
Dat gaat helaas niet, dus dat zullen accu's moeten worden :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Pjotr »

Sjit, zit geen aansluiting voor :lol:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

Olaf Analogue schreef: zo 04 jan 2026, 9:15
Pjotr schreef: zo 04 jan 2026, 9:12
Volgende stap een optisch netsnoer?
Dat gaat helaas niet, dus dat zullen accu's moeten worden :mrgreen:
Daar zou ook een 1:1 trafo soelaas kunnen bieden, blijft een eventuele randaarde wel een dingetje, galvanisch gescheiden is bij mijn weten daarbij wel een probleem.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

Walt schreef: vr 02 jan 2026, 17:44
Digital to digital convertor, door hem spanningsloos te maken koelt de clock af, dat komt de klank niet ten goede, zo begreep ik.
DDC, een beetje in tegenspraak met de filosofie dat iedere conversie van het signaal een achteruitgang in. Of weet je zeker dat wat betreft tijd en locatie ieder nulletje op de juiste plaats komt ten opzichte van het eendje?

Hebben de diertjes ook liever wat warmer water dan een wak in het ijs.
Bijlagen
eebdje.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Pjotr »

richard schreef: zo 04 jan 2026, 18:50
Olaf Analogue schreef: zo 04 jan 2026, 9:15
Pjotr schreef: zo 04 jan 2026, 9:12
Volgende stap een optisch netsnoer?
Dat gaat helaas niet, dus dat zullen accu's moeten worden :mrgreen:
Daar zou ook een 1:1 trafo soelaas kunnen bieden, blijft een eventuele randaarde wel een dingetje, galvanisch gescheiden is bij mijn weten daarbij wel een probleem.
Nee, geen trafo! Dat moet optisch zijn. Bij de UTP aansluiting zit ook altijd een 1:1 trafo om de databitjes galvanisch te isoleren. Kennelijk is dat niet goed genoeg en zit er een optische netwerkverbinding op deze Eversolo.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door richard »

Pjotr schreef: zo 04 jan 2026, 19:16
Eversolo.
Gezien de naam het summum voor de verstokte vrijgezel.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4164
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Re: Olaf's audio hoekje.

Bericht door asterduc »

Henkjan schreef: za 13 dec 2025, 9:48
over die luchtstromen kan @asterduc: wel meer vertellen
sorry, ik zag 'm nu pas.
Ergens rond 2007 heb ik wat testwerk gedaan voor ScanSpeak mbt luchtstroming door de basket teneinde de luchtturbulentie (deel van RMS) te verlagen.
Beroepsmatig was ik betrokken bij het optimaliseren van verbrandingsmotoren. Een luchtstroommachine die ik had teruggenomen van een klant in Zuid Africa heb ik dan gedurende enkele maanden gebruikt om luchtstroommetingen en optimalisatie door te voeren op prototype korven voor ScanSpeak.
Mijn testgegevens en aanbevelingen heb ik dan ter beschikking gesteld. Op dat moment was er bij ScanSpeak een wissel van management en ontwikkeling. Een jaar later werd de Illuminator voorgesteld. Ik neem aan dat de ontwikkelaar hiervan deels is uitgegaan van mijn gedane metingen wat zichtbaar is aan de kelkvormige magneet.
Veel details van hoe en wat, weet ik niet meer maar het was gewoon 'flow' techniek zoals wij dat noemden en zoals dat ook werd toegepast om bvb atmosferische motoren te optimaliseren, vooral aan de luchtinlaat zijde.
Als je turbulenties verlaagd, verlaag je de luchtweerstand en verhoog je het luchtdebiet, zo simpel is het.
Wat juist de oorzaak is van turbulenties, daar heb je dan een stromingstoestel of goede stromings simulatiesoftware voor nodig.
illu.jpg
illu.jpg (16.69 KiB) 238 keer bekeken
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Walt »

Ha Olaf,

Wellicht is dit iets voor je, Duovac buizen tester om zelf af te bouwen:

https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... tester-kit

Ik heb dus de kant en klare versie, echt mooi apparaat.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Duclaasie »

Die is dus al weg, wel jammer want daar had ik ook wel oren naar gehad.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Olaf's audio hoekje. (EverSolo T8, EverSolo DAC-Z10)

Bericht door Walt »

Ja, was een buitenkansje.
Plaats reactie