Buizenversterker hoge resolutie

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Olaf Analogue »

Nu dat het toch meer een versterker topic begint te worden heb ik er ook eentje staan van een merk die je eens een keer gehoord moet hebben :mrgreen:
Echt een klasse apart.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Pjotr »

Walt schreef: zo 09 nov 2025, 13:41
Ha Kappa, welke aspecten van de klank maken die Audionet versterkers zo goed dan? De Lindemann is ook erg fraai hoor.
Een Audionet heeft helemaal geen eigen klank. Dat is juist de crux! Dat is letterlijk een draadje wat doorgeeft met vermogens versterking en zich vrijwel niets aantrekt van wat voor speaker je er aan hangt. Er komt letterlijk uit wat je er in stopt zonder extra peper en zout en wat dies meer...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Shadow »

Dit is wel wat voor Walt;

Manley Labs 440 Reference
€ 5.499,00
https://link.marktplaats.nl/m1989700389 ... ialbuttons
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Duclaasie »

Die Manley’s zijn wel imposant zeg!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door ds23man »

Dan moet Walt wel eerst gaan verhuizen, zijn luisterruimte is nauwelijks groter dan een bezemhok.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Shadow »

Ja dat wordt wel een puntje dan qua warmte
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28470
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door ds23man »

Als ie de radiator eruit haalt verdubbelt zijn oppervlak al.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Walt »

Die Manleys zijn wat overkill inderdaad.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Kappa7 »

Walt schreef: zo 09 nov 2025, 13:41
Ha Kappa, welke aspecten van de klank maken die Audionet versterkers zo goed dan? De Lindemann is ook erg fraai hoor.
De ruimte, detaillering, dynamiek en afbeelding.
Het hele pallet dus.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Kappa7 »

Pjotr schreef: zo 09 nov 2025, 14:01
Walt schreef: zo 09 nov 2025, 13:41
Ha Kappa, welke aspecten van de klank maken die Audionet versterkers zo goed dan? De Lindemann is ook erg fraai hoor.
Een Audionet heeft helemaal geen eigen klank. Dat is juist de crux! Dat is letterlijk een draadje wat doorgeeft met vermogens versterking en zich vrijwel niets aantrekt van wat voor speaker je er aan hangt. Er komt letterlijk uit wat je er in stopt zonder extra peper en zout en wat dies meer...
Ja dat dus.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2438
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door timpert »

Ik raad je sterk aan om het aanbod van @Piet1950 een kans te geven, de unity coupled/McIntosh topologie haalt het beste uit de trafo's en die zijn vaak toch de bottleneck voor prestaties in een versterker.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Walt »

Mezelf kennende zou ik dan toch weer luxe Duelund koppelcaps erin willen zetten enzo, denk beter die versterkers laten zoals ze zijn, voor een koper die niet perse alles boutique wil hebben.
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Olaf Analogue »

Misschien dat het hier mee gaat lukken, buizen monoblokken van 110 kilo per stuk en 250 watt output vermogen :mrgreen:


https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... ifiers-pwl
audio_video.jpg
audio_video2.jpg
Piet1950
Berichten: 475
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 15:34
Locatie: Alblasserwaard

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Piet1950 »

Ik raad je sterk aan om het aanbod van @Piet1950 een kans te geven, de unity coupled/McIntosh topologie haalt het beste uit de trafo's en die zijn vaak toch de bottleneck voor prestaties in een versterker.

Met deze mening ben ik het natuurlijk 100% eens. Alleen, die versterker is reeds verkocht.

Piet
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Olaf Analogue »

Piet1950 schreef: wo 12 nov 2025, 18:36
Met deze mening ben ik het natuurlijk 100% eens. Alleen, die versterker is reeds verkocht.
Dat was ook een heel mooi toestel voor het geld, dat kon sowieso nooit lang gaan duren dat daar een liefhebber voor kwam.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Barry2001 »

Olaf Analogue schreef: di 11 nov 2025, 23:24
Misschien dat het hier mee gaat lukken, buizen monoblokken van 110 kilo per stuk en 250 watt output vermogen :mrgreen:


https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... ifiers-pwl

audio_video.jpg
audio_video2.jpg
Over Berlijn kan het in 12 uur vanaf hier :mrgreen:
IMG_0886.png
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Walt »

Mooie foto’s van de Chaos 8 op audiofreaks, gebouwd door de meester TvW ( ik heb zelf de Chaos 3):

https://audiofreaksforum.nl/index.php?topic=47813.0
Bijlagen
IMG_0761.jpeg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Pjotr »

Watziennik, kurk met lijm/rubber flapjes :shock: Dat kan niet! Dat mag alleen pure kurk en koolstof zijn volgens Gehakt.
Duclaasie
Berichten: 236
Lid geworden op: zo 27 apr 2025, 14:34

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door Duclaasie »

Dat is toch werkelijk waar een genot voor het oog, ongeacht of je achter de principes staat of niet.
Gebruikersavatar
timpert
Berichten: 2438
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 15:09
Locatie: 026

Re: Buizenversterker hoge resolutie

Bericht door timpert »

Inderdaad, een opbouw die de naam niet bepaald eer aan doet.
Plaats reactie