3weg systeem vloerstaander
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3weg systeem vloerstaander
Vandaag bezig geweest met de basis isoleren en de voorzijde van de woofer. Moet nog even kijken wat en hoeveel van die witte deken er in moet geplaatst worden. Moet dat ook tegen de binnen voorzijde van de kast?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: 3weg systeem vloerstaander
Dat heb ik bij mijn Galactica's ook niet hoeven doen, heb ik destijds ook voor de zekerheid nog ff nagevraagd.
Mijn speakers heb ik aan de binnenzijde bekleed met loodbitumen en Damping30, op mijn vraag aan Tony welke wanden ik moest bekleden kreeg ik als antwoord:
"De binnenzijde van de baffle en de bracing hoeft niet. Dus alleen de binnenzijde van de zijwanden, bodem, deksel en achterwand."
Goed bezig Peter, je hebt lekker de gang erin
Re: 3weg systeem vloerstaander
Je stopt dicht stevig dempingsmateriaal zoals schuimplaat tegen de wand en losser materiaal als BAF en Baileys wol in de ruimte. Dat deken lijkt mij een soort van tussenvorm. Een BR kun je niet helemaal vol proppen en ik zou dus een 3 a 5 cm van dat deken op de wanden doen. Voor een CB ligt het weer anders: Alleen vol proppen met los materiaal is meestal afdoende.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Bedankt allen voor de info, ik heb nog een zak polyester wol die ik dan licht in de CB ga stoppen, de witte deken is zo’n 2a3cm.
Re: 3weg systeem vloerstaander
vandaag weer tijd om verder te gaan en de CB gefreesd, nu het lastigste, de schuine kant.
Ik heb dit keer maar rekening gehouden met de midtoner om aan de achterzijde het schuine verloop te maken, wat ik in eerste instantie bij de andere speakers vergeten was.
Nu eerst
Ik heb dit keer maar rekening gehouden met de midtoner om aan de achterzijde het schuine verloop te maken, wat ik in eerste instantie bij de andere speakers vergeten was.
Nu eerst
Re: 3weg systeem vloerstaander
Ik zit nog even te twijfelen of de onderzijde van de kast zwart maak en tussen de 2 kasten in ook zwart maak, volgens mij heeft fineer daar niet zoveel nut lijkt me. Of zou dat erg opvallen, ik wil tussen de 2 kasten rubberen voetjes van een mm of 5 plaatsen.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Ja dat klopt, deels door de zaagsnede van 3mm en dan het vlakschuren geeft samen wel 5 mm. Dus de lijn loopt behoorlijk recht door.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Zietr er heel goed uit. Ik zou de bovenkant van de sub kast wel fineren. Dan weet je zeker dat het goed zit
Re: 3weg systeem vloerstaander
De basis is klaar en nu kan ik eerst de randen en onderzijde zwart maken als bescherming, gaten boren voor de drivers en de filterset monteren, daarna weer verder.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Netjes. Ziet er strak uit! Maar zou je die sub wel zwart maken? Wordt dan wel een massief blok t.o.v. de lichte vloer en topkast. Zo op de foto nu ziet het er wel mooi strak uit.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Heb ik ook over nagedacht Peter, en ga dat toch niet doen maar helemaal fineren.
Ik wil alleen de bodem zwart maken en de gaten waar de drivers inkomen.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Wordt vast mooi zo. Ga je de topkast nog op wat rubber oid zetten om de trillingen niet door te geven aan de baskast? Ik ben ook meer en meer benieuwd wat je straks gaat vinden van beide systemen naast elkaar.
Re: 3weg systeem vloerstaander
De topkast komt op rubber te staan op de baskast. De baskast komt op trillingsdempers van Viablue ufo te staan.Wordt vast mooi zo. Ga je de topkast nog op wat rubber oid zetten om de trillingen niet door te geven aan de baskast? Ik ben ook meer en meer benieuwd wat je straks gaat vinden van beide systemen naast elkaar.
Wat bedoel je met beide systemen naast elkaar, Mark?
Dit wordt trouwens het fineer wat er op komt.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Eh, ik ging ervan uit dat je die Countach nog hebt staan… de een zal anders klinken dan de ander.
Re: 3weg systeem vloerstaander
Dat denk ik ook, kan ze nu wel mooi naast elkaar vergelijken, ik hoop natuurlijk wel dat dit beter klinkt dan de Countach.
En dan gaan die weer weg als dat zo is. Deze zijn wel handelbaarder doordat ze uit twee delen bestaan.
Mijn vrouw wil geen 4 speakers in de huiskamer
En dan gaan die weer weg als dat zo is. Deze zijn wel handelbaarder doordat ze uit twee delen bestaan.
Mijn vrouw wil geen 4 speakers in de huiskamer
