2 nachtjes slapen dan kan je t horen
project: van de plank!
Moderator: Beheerdersteam
Re: project: van de plank!
Ik heb helaas niet naar Hengelo kunnen komen, maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar je ontwikkelingen.
Hoe klonk het in Hengelo? Hoe vonden anderen het?
Hoe klonk het in Hengelo? Hoe vonden anderen het?
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: project: van de plank!
Klonk echt erg goed. Heeel mooi gedetailleerd. Er werd vrij zacht gespeeld, maar het klonk toch "compleet", met body. Kon zo eigenlijk geen fouten ontdekken.
Re: project: van de plank!
Ik heb ze uitsluitend met klassieke muziek gehoord en dat klonk heel prettig .’
Wellicht nog iets meer preciezer in het laag , ik dacht af en toe daar wat kleuring te horen maar gezien het filter boven op de kast lag zal dat wel goed komen .
Verder een heerlijk muzikale speaker waar je graag een tijdje naar luistert
Wellicht nog iets meer preciezer in het laag , ik dacht af en toe daar wat kleuring te horen maar gezien het filter boven op de kast lag zal dat wel goed komen .
Verder een heerlijk muzikale speaker waar je graag een tijdje naar luistert
Re: project: van de plank!
Leuk om te horen. In het top hoog niet te weinig hoog door het bundelen?
Re: project: van de plank!
Ik heb zelf ook met de Seas gespeeld, maar vond ze pas lekker klinken als ik heel laag ging crossen. Dat was icm de sb acoustics beryllium.
Een vriend van me speelt met een accuton tweeter en crosst op 2,2khz ofzo. Klinkt super goed. Combi Seas magnesium met accuton is waarschijnlijk een goede combi.
Een vriend van me speelt met een accuton tweeter en crosst op 2,2khz ofzo. Klinkt super goed. Combi Seas magnesium met accuton is waarschijnlijk een goede combi.
Re: project: van de plank!
Bij mij staat op de planning om de Seas te combineren met de scan-speak 10f. Dat is de enige "tweeter" die ik heb liggen die onder de 1khz gaat. Daar wil ik verschillende x-overs uit proberen. Of de 2 units klank matig goed matchen weet ik nog niet.
Re: project: van de plank!
Dat is een full range. Is toch totaal iets anders dan wat HJ gebruikt? Heb je alsnog een tweeter voor het top-hoog nodig. Wordt het een 3-weg!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9198
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: project: van de plank!
De C44 is een briljant goede 2" die als voordeel heeft om een lagere overgangsfrequentie te realiseren zonder dat je direct de nadelen van een breedbander hebt. Sterker nog, met de C44 zijn de voordelen groter dan de nadelen en ik ben dan ook erg te spreken over de Chorda met 8" + 2" accuton, zie: viewtopic.php?p=1601524#p1601524
Ook als 3-weg blijft het sterk, zie hier: viewtopic.php?p=1675959#p1675959
Dit ontwerp van Henkjan heeft echt heel mooie onderdelen en is blijkbaar goed geïmplementeerd, en dan is het toch wel een uitzonderlijke compact speaker. Audio Physic heb ik ook wel eens gehoord met 1,75" tweeter, vond ik ook heel fraai. Misschien is dat maatje wel een heel mooi iets voor een 2-weg met net even andere kwaliteiten dan standaard.
Ook als 3-weg blijft het sterk, zie hier: viewtopic.php?p=1675959#p1675959
Dit ontwerp van Henkjan heeft echt heel mooie onderdelen en is blijkbaar goed geïmplementeerd, en dan is het toch wel een uitzonderlijke compact speaker. Audio Physic heb ik ook wel eens gehoord met 1,75" tweeter, vond ik ook heel fraai. Misschien is dat maatje wel een heel mooi iets voor een 2-weg met net even andere kwaliteiten dan standaard.
Re: project: van de plank!
Was/is dat toch al een merk dat mooi klinkende luidsprekers bouwt.
Henkjan's luidsprekers heb ik niet uitgebreid beluisterd, maar van de mogelijke nadelen van een grote 'harde' tweeter heb ik niets gemerkt. Een mooi evenwichtig geluidsbeeld ervaren.
Re: project: van de plank!
Klopt, maar ik bedoelde het ook niet als vergelijk met de C44. Was meer m'n gedachten spinsels aan het delen .
Ik kan me wel voorstellen dat de c44 goed klinkt met de Seas. Hopelijk kan ik bij de volgende forum meeting hem horen!
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project: van de plank!
met een beetje mazzel: viewtopic.php?t=32693
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project: van de plank!
het is me gelukt om nog wat meer onderdelen in t filter te krijgen 
in de grafiek van de respons van het filter was te zien dat er rond de 100Hz wat opslingering was, veroorzaakt door de interactie van de seriespoel van t woof filter met de bovenste impedantiepiek. die piek dus platgemept met een RCL. t effect is subtiel maar wel duidelijke verbetering van t laag, (bas)drum bv sterft sneller uit, nog wat betere detaillering. ik denk dat ik ze zo maar eens meeneem naar Breda dan kunnen jullie t zelf beoordelen of dat effect klopt of dat ik t gemanifesteerd heb
in de grafiek van de respons van het filter was te zien dat er rond de 100Hz wat opslingering was, veroorzaakt door de interactie van de seriespoel van t woof filter met de bovenste impedantiepiek. die piek dus platgemept met een RCL. t effect is subtiel maar wel duidelijke verbetering van t laag, (bas)drum bv sterft sneller uit, nog wat betere detaillering. ik denk dat ik ze zo maar eens meeneem naar Breda dan kunnen jullie t zelf beoordelen of dat effect klopt of dat ik t gemanifesteerd heb
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project: van de plank!
zal hier eens mee verder gaan om een filter te krijgen dat ook in de kast past.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: project: van de plank!
klinkt nog steeds prima, ik ga maar wat bestellen bij Rumoh en dan inbouwen die hap
