Daphile

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Niet naar gekeken om eerlijk te zijn
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Mwah, heel belangrijk voor die prijs? Zolang je er geen bankzaken mee gaat doen :D Maar wel een overweging! Samsung geeft i.i.g. 4 jaar beveiligingsupdates.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Henkjan »

en is er een passende standaard voor? dat is wel fijn om als "speelt nu" display te kunnen gebruiken
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Daphile

Bericht door FR_Aad »

Gewoon geen pornosites kijken. Dan gaat alles goed.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Henkjan schreef: za 12 okt 2024, 13:51
en is er een passende standaard voor? dat is wel fijn om als "speelt nu" display te kunnen gebruiken
De hoes is voor breedbeeld als standaard te gebruiken.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Henkjan »

ik doelde meer op zo'n standaard waarmee je m ook kan opladen
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Ja helder! De afko's worden wel steeds korter :lagge:
Henkjan schreef: za 12 okt 2024, 13:51
en is er een passende standaard voor? dat is wel fijn om als "speelt nu" display te kunnen gebruiken
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Die heb ik niet gezien, henkjan, wordt via usb-c opgeladen, maar ik heb nog niet gekeken of er ook een oplaad standaard voor is.
Volgens mij willen jullie allemaal een Mercedes voor Volkswagen geld :lol:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Barry2001 »

Terechte opmerking van Joram, kijk ontzettend uit met deze goedkope chinese prularia die en aan www hangt en aan je Wifi. Geen bankzaken doen, maar je zet wel een poort open naar je eigen Wifi netwerk als er niks beveiligd is. Mogelijk komt dit standaard met Android mee, weet ik niet, maar ik zou dit zeker willen weten als dit in mijn netwerk zou komen te hangen.

"Wat valt er bij mij nou te halen..." klega had z'n NAS aan www hangen, met een passwd. Leuk voor de familie, vakantie foto's bekijken. Totdat 'ie een melding van ransomware kreeg. Kon even 500 euris aftikken. Aangifte gedaan, we kunnen niks voor u doen. Geen backup (ook niet goed natuurlijk), dus heeft 'ie betaald, die foto's wil je niet kwijt en het bedrag is te doen (weet dat tuig ook). Afzuigkap, koelkast, thermostaat, alles aan www en een poort naar binnen. Videodeurbel, handig om te checken of er iemand thuis is. Die schijnen ook weer niet allemaal per definitie onveilig te zijn, maar let er op op als je iets wil aanschaffen en voor weinagh iets bij Ali ziet.

Misschien overdreven, maar ik zou het ieg uitzoeken.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door hannesie »

Henkjan schreef: za 12 okt 2024, 13:51
en is er een passende standaard voor? dat is wel fijn om als "speelt nu" display te kunnen gebruiken
Schermafbeelding 2024-10-12 151320.png
Schermafbeelding 2024-10-12 151354.png
Ik heb dit een keer mee laten komen van de "Chinees", en bij Ali kost het iets van € 2,30
Schermafbeelding 2024-10-12 151823.png
https://nl.aliexpress.com/item/10050054 ... ry_from%3A
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Leuk ding. Al lijkt mij een book case wel universeler.

B.t.w. @Barry: Dat van die lekke NAS was een bug een paar jaar terug in de firmware van Qnap. Toch ook niet de eerste de beste... Dus tja :think:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Henkjan schreef: za 12 okt 2024, 14:35
ik doelde meer op zo'n standaard waarmee je m ook kan opladen
Daar zijn toch universele voor
https://www.gsmpunt.nl/houders/4smarts- ... EP2rOWGsxg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Tja of je hem nu op een standaardtje peutert of een kabeltje er in :think: Ik heb hem het liefste landscape :mrgreen:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door hannesie »

Die zijn niet zo stabiel , ervaring is dan negatief. Landscape opzet met de kabel er opzij in gaat beter, kan wel met de grotere Samsung die ik heb.
PXL_20241012_153638701.MP.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Vanwege updates, betrouwbaarheid èn formaat toch maar gekozen voor de Samsung Galaxy Tab9. Wel ietsje duurder dan een genuine Chinees maar ook niet heel veel :D Vandaag binnen. Fijn ding en beslist rap voor een instappertje. Android 14 staat er al op! Voor Daphile bevalt mij eigenlijk de webinterface van Daphile zelf, prima daar op. Zeker beter dan Material skin.
IMG_3543_NCA.jpg
Laatst gewijzigd door Pjotr op di 15 okt 2024, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Daphile

Bericht door TTS »

Al een poos had ik een Mac Mini op de plank liggen, die geen functie meer had, want vervangen door een betere.
Dus een kandidaat voor Daphile. 'Probleem' wat ik had was dat ik niet wist hoe ik de driver voor de Wifi kaart zou moeten installeren.
Maar goed, dan maar middels een netwerkkabel verbinden.
Oke, installeren die hap. Zo klaar.
Ding aan de switch en gaan.
Wat instellingen gemaakt, Tidal werkend gekregen...
Zie ik plots dat Daphile zelf het installeren van een proprietary driver voor het Wifi kaartje suggereert. Nah.... Doe maar dan... Fluitje van een cent dus. Wist ik veel...
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Daphile

Bericht door Olaf Analogue »

Voordat Daphile een driver update ziet moet hij toch eerst een internet verbinding hebben, dus in dit geval moest hij dan toch eerst aan de bekabelde internet voordat hij de driver voor de WiFi chip kon binnenhalen.
Dus in dit geval kwam het mooi uit dat je hem via bedraad internet verbond.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Kappa7 schreef: zo 06 okt 2024, 22:04
peterl schreef: zo 06 okt 2024, 21:59
Moet ik hier nog andere instellingen maken?
Dat hangt van de DAC af wat die aan kan.
Kan je die aansturen met DSD?
Dan kan je dit proberen.
Schermafbeelding 2024-10-06 220227.jpg
Schermafbeelding 2024-10-06 220332.jpg
Ik heb alle instellingen op deze manier geplaatst maar dan begint de muziek te haperen.
Als ik bij DSD support: convert DSD to PCM plaatst is het stotteren over.
Dan veranderd audio processing meteen naar: only if native rate is not supported.
Kan ik hier nog wat anders mee, hieronder de gegevens van de DAC.
Bijlagen
Naamloos.jpg
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door Kappa7 »

Het stotteren word mogelijk veroorzaakt door je processor instelling die kan je gerust op dynamisch zetten.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Kan je ook aangeven bij welk onderdeel dat moet gebeuren?
Met deze instelling loopt hij vast op dsd256.
Bijlagen
dac.jpg
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

2e moet goed gaan. En zoals George aangaf: processor op dynamic. Bij advanced kun je nog wat spelen met de DSD modulator orde. Bij mij is 6 - 8 prima. Weinig verschil tussen te horen.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

ik heb de processor op dynamisch gezet en wat aanpassingen gedaan in advanced, en nu werkt hij op DSD256, bij DSD512 stopt hij af en toe.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Nog een vraagje, ik wil de app: "60 North radio" toevoegen maar die is niet terug te vinden in my apps wel radio Paradise.
is er een manier om die app toe te voegen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36742
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Daphile

Bericht door Pjotr »

Deze?
60 north radio.PNG
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Daphile

Bericht door peterl »

Yep
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”