headunit tips

voor alle audio die moet kunnen rijden

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: headunit tips

Bericht door dre »

Ook maar eens kijken naar een klapscherm.
Of zijn die ook al historie. :lol:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: headunit tips

Bericht door Shadow »

Tijd voor een andere auto :lagge:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: headunit tips

Bericht door dre »

Ik heb hem pas 14 jaar......
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

USB.. als je een radio neemt met Blauwe Tand ben je er toch? Hebben ze toch allemaal wel tegenwoordig.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: headunit tips

Bericht door Shadow »

Ja gewoon streaming lijkt mij ook Barry :think:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: headunit tips

Bericht door dre »

En nu? :shock:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: headunit tips

Bericht door ds23man »

Streaming via blauwtand is tegenwoordig alleen nog wat je nodig hebt en daarbij FM voor de rampenzenders. DAB+ is ook al achterhaald omdat je radio ook gewoon kan streamen. DAB+ is dood, niemand koopt een DAB+ radio en streamt gewoon alles thuis of via de mediabox als je kabel hebt. Dat zie je ook in de cijfers van het CBS, slechts 30% van de Nederlanders heeft een DAB+ radio waarvan het grootste gedeelte in de auto omdat het er toevallig in zit.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Kappa7 »

Goh Laat ik nu net eigenlijk altijd naar dab+ zenders luisteren in de auto.
En als de zender is minder sterk is schakelt hij over naar FM.
Elke keer de telefoon aanzetten voor dat je gaat rijden is echt niet handig hoor.
Het handmatig opstarten van flitsmeister is al lastig genoeg.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

Gaat automatisch. Ja natuurlijk moet je even aangeven waar je naar wilt luisteren.
Plus als je bv naar Paradise wilt luisteren, of Pinguin Radio dit niet op DAB+ zit. Keer een podcast als je daar van houdt, Qobuz voor een album of playlistje (of welke streaming dienst je ook gebruikt), je hebt dan echt alles onder de knop.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Kappa7 »

Nah ik houw het wel gewoon bij BNR via DAB+ in de auto.
gaat ook automatisch en heb je geen telefoon voor nodig.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: headunit tips

Bericht door Pjotr »

Het wordt er allemaal niet gebruiksvriendelijker op i.i.g. Hier nog gewoon ouderwets met stuurbediening. Doet het gewoon zomaar altijd :mrgreen:
dre schreef: di 01 okt 2024, 15:16
Nog een beetje snel met usb inladen eigenlijk?
Dat was met de oude Pioneers idd een drama. Begon iedere keer opnieuw het USB sticky (of SD kaartje) te indexeren. Dus 5 minuten geen muziek. Meneer was te belazerd om de indexfile even op het sticky te saven.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

Kappa7 schreef: di 01 okt 2024, 17:56
Nah ik houw het wel gewoon bij BNR via DAB+ in de auto.
gaat ook automatisch en heb je geen telefoon voor nodig.
Heb je alleen radio. Dreetje wil dat niet anders was USB geen requirement. In deze tijd is er op een eenvoudige manier zoveel meer mogelijk.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: headunit tips

Bericht door dre »

Kappa7 schreef: di 01 okt 2024, 17:56
Nah ik houw het wel gewoon bij BNR via DAB+ in de auto.
gaat ook automatisch en heb je geen telefoon voor nodig.
George......
Je moet nu kappen met DAB+! :lagge: :lagge: :lagge:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

Pjotr schreef: di 01 okt 2024, 17:57
Het wordt er allemaal niet gebruiksvriendelijker op i.i.g. Hier nog gewoon ouderwets met stuurbediening. Doet het gewoon zomaar altijd :mrgreen:
dre schreef: di 01 okt 2024, 15:16
Nog een beetje snel met usb inladen eigenlijk?
Dat was met de oude Pioneers idd een drama. Begon iedere keer opnieuw het USB sticky (of SD kaartje) te indexeren. Dus 5 minuten geen muziek. Meneer was te belazerd om de indexfile even op het sticky te saven.
Het wordt er juist wel gebruiksvriendelijker op. Het is nu simpeler dan ooit.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17579
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: headunit tips

Bericht door dre »

Barry2001 schreef: di 01 okt 2024, 18:00
Kappa7 schreef: di 01 okt 2024, 17:56
Nah ik houw het wel gewoon bij BNR via DAB+ in de auto.
gaat ook automatisch en heb je geen telefoon voor nodig.
Heb je alleen radio. Dreetje wil dan niet anders was USB geen requirement. In deze tijd is er op een eenvoudige manier zoveel meer mogelijk.
Ik wil gewoon USB.....
Blijkbaar mag dat niet. :roll:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

Span een paard voor die kar :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: headunit tips

Bericht door Pjotr »

Barry inhuren?
Barry2001 schreef: di 01 okt 2024, 18:02

Het wordt er juist wel gebruiksvriendelijker op. Het is nu simpeler dan ooit.
Als het werkt... Zal voor jou geen probleem zijn, maar voor IT-dummies als mijn zusje een ramp. Die wil gewoon iets begrijpbaars.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: headunit tips

Bericht door ds23man »

dre schreef: di 01 okt 2024, 18:02
Barry2001 schreef: di 01 okt 2024, 18:00
Kappa7 schreef: di 01 okt 2024, 17:56
Nah ik houw het wel gewoon bij BNR via DAB+ in de auto.
gaat ook automatisch en heb je geen telefoon voor nodig.
Heb je alleen radio. Dreetje wil dan niet anders was USB geen requirement. In deze tijd is er op een eenvoudige manier zoveel meer mogelijk.
Ik wil gewoon USB.....
Blijkbaar mag dat niet. :roll:
Mag wel hoor:

https://www.anwb.nl/auto/kopen/auto-kie ... droid-auto

Je telefoon is dan ook je stick....
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: headunit tips

Bericht door ds23man »

Barry2001 schreef: di 01 okt 2024, 18:05
Span een paard voor die kar :rofl:
:lagge: :lagge: :lagge: :lagge:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

Pjotr schreef: di 01 okt 2024, 18:09
Barry inhuren?
Barry2001 schreef: di 01 okt 2024, 18:02

Het wordt er juist wel gebruiksvriendelijker op. Het is nu simpeler dan ooit.
Als het werkt... Zal voor jou geen probleem zijn, maar voor IT-dummies als mijn zusje een ramp. Die wil gewoon iets begrijpbaars.
M’n vriendin is ook verre van handig met die dingen, gaat zonder probleem. Als je telefoon eenmaal gepaired is met de radio (eenmalige aktie, hoeft ze niet eens zelf te doen) connect de radio automatisch als je de auto op contact zet. Haar telefoon, bediening bekend. Ja je moet op de telefoon aangeven waar je naar wilt luisteren, dat moet lukken, zijn apps waar alles in zit. Al we beiden in de auto zitten wordt gevraagd welke telefoon een connect moet krijgen.

We hebben een vrijwel nieuwe auto waar het telefoondisplay op het dashboardscherm verschijnt (Carplay, standaard tegenwoordig dacht ik), maar bij een oudere auto doe je dat op de telefoon, zoals de bolide van dre. Gewoon in een houder, dan mag het nog ook O:) daarbij zit je ook niet continue te zappen denk ik. Zijn alleen de apps bij Carplay die zin hebben om op de radio/geluid weer te geven, is wel beveiligd zodat een Whatsapp bv niet opent.

Denk dat het koudwatervrees is. Echt, het is ook voor een leek simpel.

Edit: heb nog een picje staan, als dit:
IMG_2644.jpg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Henkjan »

als je passagier bent is een telefoon bedienen goed te doen als je even wil overschakelen naar wat anders, maar als bestuurder is dat vooral lastig en bovenal gevaarlijk.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef: ma 10 jun 2024, 13:25
Bertje schreef: ma 10 jun 2024, 10:54
Blaupunkt Frankfurt RCM 82 DAB
oeh, die is wel fraai
https://blaupunkt.com/product/frankfurt-rcm-82-dab/
is deze niet wat?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: headunit tips

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef: di 01 okt 2024, 21:15
als je passagier bent is een telefoon bedienen goed te doen als je even wil overschakelen naar wat anders, maar als bestuurder is dat vooral lastig en bovenal gevaarlijk.
Daarom rijdt er altijd iemand met mij mee die de richtingaanwijzer en de ruitenwissers bedient. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Barry2001 »

Henkjan schreef: di 01 okt 2024, 21:15
als je passagier bent is een telefoon bedienen goed te doen als je even wil overschakelen naar wat anders, maar als bestuurder is dat vooral lastig en bovenal gevaarlijk.
Zie niet dat het wat anders is dan je radio bedienen. Kijk je ook niet op de weg, en zoals gezegd zit je toch ook niet de hele tijd te zappen.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: headunit tips

Bericht door Henkjan »

Barry2001 schreef: di 01 okt 2024, 21:39
Zie niet dat het wat anders is dan je radio bedienen
stuurbediening of tastbare knopjes, ik kijk nooit naar de radio zelf.

daarnaast ga ik niet mijn dash verpesten door er een telefoon op te hangen :-#
Plaats reactie