- in elk geval BT, FM radio is ook fijn, CD mag maar hoeft niet
- klein ego, want gaat in t dashboardkastje uit t zicht; uiterlijk verder dus onbelangrijk
- 4 kanaals versterker, niet te slap want ook wooferts er op
- HP en LP filtering op de kanalen wegens actief filteren van speakers (woofers achter (TB W6 in hoedenplank), breedbandertjes voor), bij voorkeur dus ook delay in te stellen
- niet te gek duur
headunit tips
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
headunit tips
voor in m'n Oudi 80q zoek ik een headunit die t volgende moet kunnen:
Re: headunit tips
Blijkbaar kan de Sony dsx serie rechtstreeks een passieve sub aansturen
https://www.sony.nl/electronics/support ... s/00258108
https://www.sony.nl/electronics/support ... s/00258108
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: headunit tips
De headunits van Joying zijn prima en héél uitgebreid, er zal vast wel iets van je gading te vinden zijn.
Of gewoon de Blaupunkt Frankfurt RCM 82 DAB...
Of gewoon de Blaupunkt Frankfurt RCM 82 DAB...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: headunit tips
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: headunit tips
ik zal eens verder kijken, maar onderstaand geeft niet veel hoop:sevenup schreef: ↑ma 10 jun 2024, 7:42Blijkbaar kan de Sony dsx serie rechtstreeks een passieve sub aansturen
https://www.sony.nl/electronics/support ... s/00258108
Sony schreef:Belangrijke opmerkingen bij het gebruik van de eenvoudige aansluiting van een subwoofer
In deze configuratie is het niet mogelijk instellingen aan te passen zoals: Phase, LPF (Low-Pass Frequency) of Sub-Woofer Level.
U kunt de instelling Fader in het menu gebruiken om de volumebalans tussen de subwoofer en de voorluidspreker aan te passen.
[Optioneel] U kunt LPF (Low-Pass Frequency) verbeteren door een Low-Pass-filter tussen de versterkeruitgang en de subwoofer toe te voegen.
OPMERKING: Sony verkoopt geen Low Pass-filters.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: headunit tips
lijkt toch wel wat te kunnen instellen qua HP en LP:
https://helpguide.sony.net/ev/dsx-gs80/ ... 33039.html
ofREARBASS ENH (Rear Bass Enhancer)
Deze functie versterkt het basgeluid door de instelling van een laagdoorlaatfilter op de achterluidsprekers toe te passen. Door middel van deze functie kunnen de achterluidsprekers werken als subwoofer als er geen subwoofer is aangesloten.
SUBW DIRECT (rechtstreekse subwooferverbinding)
Hiermee kunt u de instellingen aanpassen voor de subwoofer die zonder eindversterker aangesloten is op de achterluidsprekerkabel.
(Alleen beschikbaar wanneer [RBE MODE] ingesteld is op [OFF].)
Wanneer u een subwoofer van 2 Ω of 4 Ω tot 8 Ω aansluit op een van de achterluidsprekerkabels, moet u [SPEAKER LOAD] instellen op [2 OHM].
Wanneer u een subwoofer met een dubbele spreekspoel gebruikt of subwoofer(s) gebruikt door deze aan te sluiten op de rechter en linker achterluidsprekerkabels, moet u [SPEAKER LOAD] instellen op [2 OHM].
Item Detail
SUBW MODE (subwooferstand) Hiermee kunt u de subwooferstand selecteren: [1], [2], [3], [OFF].
SUBW PHASE (subwooferfase) Hiermee kunt u de fase van de subwoofer selecteren: [NORMAL], [REVERSE].
SUBW POS (subwooferpositie) Hiermee kunt u de subwooferpositie selecteren: [NEAR], [NORMAL], [FAR].
(Alleen beschikbaar wanneer [F/R POSITION] ingesteld is op iets anders dan [OFF].)
LPF FREQ (frequentie laagdoorlaatfilter) Hiermee kunt u de kantelfrequentie van de subwoofer selecteren: [50Hz], [60Hz], [80Hz], [100Hz], [120Hz].
LPF SLOPE (steilheid laagdoorlaatfilter) Hiermee kunt u de steilheid van de laagdoorlaatfilter selecteren: [1], [2], [3].
Re: headunit tips
Dat is zeker een snoepje! En met Blaupunkt zit je qua radio altijd goed. Dat is met de Jappen altijd maar weer afwachten.Henkjan schreef: ↑ma 10 jun 2024, 13:25
- Bertje
- Ook commercieel actief
- Berichten: 1311
- Lid geworden op: zo 03 okt 2004, 23:05
- Locatie: Lunteren
- Contacteer:
Re: headunit tips
Nou...Blaupunkt is ook weer niet wat het geweest is, wordt vast wel in China gebouwd. Ik heb de voorloper van dit model voor in m'n platte audi, maar die bevalt me best eigenlijk. Retro uiterlijk, van binnen is het half leeg.
Joying is één van de betere merken die je als echte Chinees kan bestellen, die blijken prima te zijn met alle toeters en bellen je je maar wenst, al heb ik er zelf geen ervaring mee.
Joying is één van de betere merken die je als echte Chinees kan bestellen, die blijken prima te zijn met alle toeters en bellen je je maar wenst, al heb ik er zelf geen ervaring mee.
Re: headunit tips
Ja, de tijd van een Becker Mexico is wel over. Heb er hier ook nog eentje liggen maar na 20 jaar toch ook overleden. De laatste Mohikaan ook gegaan? Als onderdeel van het boordsysteem zit er bij mij ook een Blaupunkt in. Nog geen DAB+ maar wel uitstekende FM.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: headunit tips
het is die Sony DSX-GS80 geworden, lekker betaalbaar ook wel.
bij het aansluiten vandaag kwam ik er achter dat de vorige eigenaar de bekabeling toch wel heeeel erg vern***t had, totaal niets meer van de ori bekabeling in gebruik (daar had ik de subjes achter al wel op aangesloten). ook de 12V was gewoon ergens weggeknipt en vervangen door een direct van de accu getrokken (van luidsprekersnoer gemaakt
) kabel, met ondertaand gevolg (zekering had hij gelukkig wel aan gedacht) op de locatie waar die door een doorvoering heen ging. voor nu ff geen puf om weer nieuwe kabels naar achteren te trekken, dus alleen maar de kleine coaxjes voor
bij het aansluiten vandaag kwam ik er achter dat de vorige eigenaar de bekabeling toch wel heeeel erg vern***t had, totaal niets meer van de ori bekabeling in gebruik (daar had ik de subjes achter al wel op aangesloten). ook de 12V was gewoon ergens weggeknipt en vervangen door een direct van de accu getrokken (van luidsprekersnoer gemaakt
Re: headunit tips
Ook hier tijd voor een nieuwe headunit.......
Nu de Pioneer DEH-P77MP,maar die mist onderhand wel het een en ander.
En dat mag ook na 20 jaar.
Wat wil ik er op:
DAB+.
USB aan de achterzijde.
Pre outs voor sub en andere kanalen.
Zelfde geluidskwaliteit.
1-DIN
Optie tot flac afspelen.
Wat er niet op hoeft:
CD-speler.
Versterking.
Bij voorkeur Pioneer....
Nu de Pioneer DEH-P77MP,maar die mist onderhand wel het een en ander.
En dat mag ook na 20 jaar.
Wat wil ik er op:
DAB+.
USB aan de achterzijde.
Pre outs voor sub en andere kanalen.
Zelfde geluidskwaliteit.
1-DIN
Optie tot flac afspelen.
Wat er niet op hoeft:
CD-speler.
Versterking.
Bij voorkeur Pioneer....
Re: headunit tips
Die had ik gezien,helaas geen usb achterop.
In mijn huidige zitten mooi Burr-Brown dacs.
Dus het liefst een beetje vergelijkbaar.
Of is het huidige aanbod zoveel beter geworden?
In mijn huidige zitten mooi Burr-Brown dacs.
Dus het liefst een beetje vergelijkbaar.
Of is het huidige aanbod zoveel beter geworden?
Re: headunit tips
Wat mag het nut zijn zijn van een USB aansluiting achterop een autoradio ?
Burr-Brown bestaat al zeker een jaar of 10 niet meer. kans dat je nieuwe apparatuur gaat vinden waar dat in zit is vrij klein.
Burr-Brown bestaat al zeker een jaar of 10 niet meer. kans dat je nieuwe apparatuur gaat vinden waar dat in zit is vrij klein.
Re: headunit tips
Burr-Brown of vergelijkbaar zoals geschreven.
Usb achterop is veel makkelijker,dan ligt de stick/schijf in je dashboardkastje.
Usb achterop is veel makkelijker,dan ligt de stick/schijf in je dashboardkastje.
