Of zijn die ook al historie.
headunit tips
Moderator: Beheerdersteam
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: headunit tips
USB.. als je een radio neemt met Blauwe Tand ben je er toch? Hebben ze toch allemaal wel tegenwoordig.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: headunit tips
Streaming via blauwtand is tegenwoordig alleen nog wat je nodig hebt en daarbij FM voor de rampenzenders. DAB+ is ook al achterhaald omdat je radio ook gewoon kan streamen. DAB+ is dood, niemand koopt een DAB+ radio en streamt gewoon alles thuis of via de mediabox als je kabel hebt. Dat zie je ook in de cijfers van het CBS, slechts 30% van de Nederlanders heeft een DAB+ radio waarvan het grootste gedeelte in de auto omdat het er toevallig in zit.
Re: headunit tips
Goh Laat ik nu net eigenlijk altijd naar dab+ zenders luisteren in de auto.
En als de zender is minder sterk is schakelt hij over naar FM.
Elke keer de telefoon aanzetten voor dat je gaat rijden is echt niet handig hoor.
Het handmatig opstarten van flitsmeister is al lastig genoeg.
En als de zender is minder sterk is schakelt hij over naar FM.
Elke keer de telefoon aanzetten voor dat je gaat rijden is echt niet handig hoor.
Het handmatig opstarten van flitsmeister is al lastig genoeg.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: headunit tips
Gaat automatisch. Ja natuurlijk moet je even aangeven waar je naar wilt luisteren.
Plus als je bv naar Paradise wilt luisteren, of Pinguin Radio dit niet op DAB+ zit. Keer een podcast als je daar van houdt, Qobuz voor een album of playlistje (of welke streaming dienst je ook gebruikt), je hebt dan echt alles onder de knop.
Plus als je bv naar Paradise wilt luisteren, of Pinguin Radio dit niet op DAB+ zit. Keer een podcast als je daar van houdt, Qobuz voor een album of playlistje (of welke streaming dienst je ook gebruikt), je hebt dan echt alles onder de knop.
Re: headunit tips
Nah ik houw het wel gewoon bij BNR via DAB+ in de auto.
gaat ook automatisch en heb je geen telefoon voor nodig.
gaat ook automatisch en heb je geen telefoon voor nodig.
Re: headunit tips
Het wordt er allemaal niet gebruiksvriendelijker op i.i.g. Hier nog gewoon ouderwets met stuurbediening. Doet het gewoon zomaar altijd
Dat was met de oude Pioneers idd een drama. Begon iedere keer opnieuw het USB sticky (of SD kaartje) te indexeren. Dus 5 minuten geen muziek. Meneer was te belazerd om de indexfile even op het sticky te saven.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: headunit tips
Het wordt er juist wel gebruiksvriendelijker op. Het is nu simpeler dan ooit.Pjotr schreef: ↑di 01 okt 2024, 17:57Het wordt er allemaal niet gebruiksvriendelijker op i.i.g. Hier nog gewoon ouderwets met stuurbediening. Doet het gewoon zomaar altijd![]()
Dat was met de oude Pioneers idd een drama. Begon iedere keer opnieuw het USB sticky (of SD kaartje) te indexeren. Dus 5 minuten geen muziek. Meneer was te belazerd om de indexfile even op het sticky te saven.
Re: headunit tips
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: headunit tips
Mag wel hoor:
https://www.anwb.nl/auto/kopen/auto-kie ... droid-auto
Je telefoon is dan ook je stick....
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: headunit tips
M’n vriendin is ook verre van handig met die dingen, gaat zonder probleem. Als je telefoon eenmaal gepaired is met de radio (eenmalige aktie, hoeft ze niet eens zelf te doen) connect de radio automatisch als je de auto op contact zet. Haar telefoon, bediening bekend. Ja je moet op de telefoon aangeven waar je naar wilt luisteren, dat moet lukken, zijn apps waar alles in zit. Al we beiden in de auto zitten wordt gevraagd welke telefoon een connect moet krijgen.
We hebben een vrijwel nieuwe auto waar het telefoondisplay op het dashboardscherm verschijnt (Carplay, standaard tegenwoordig dacht ik), maar bij een oudere auto doe je dat op de telefoon, zoals de bolide van dre. Gewoon in een houder, dan mag het nog ook
Denk dat het koudwatervrees is. Echt, het is ook voor een leek simpel.
Edit: heb nog een picje staan, als dit:
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: headunit tips
als je passagier bent is een telefoon bedienen goed te doen als je even wil overschakelen naar wat anders, maar als bestuurder is dat vooral lastig en bovenal gevaarlijk.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: headunit tips
is deze niet wat?Henkjan schreef: ↑ma 10 jun 2024, 13:25
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28468
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: headunit tips
Daarom rijdt er altijd iemand met mij mee die de richtingaanwijzer en de ruitenwissers bedient.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15170
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: headunit tips
Zie niet dat het wat anders is dan je radio bedienen. Kijk je ook niet op de weg, en zoals gezegd zit je toch ook niet de hele tijd te zappen.
