Er zijn, na wat strubbelingen met malafide Alie aanbieders ( lage prijzen, maar dan beweren ze na betaling plots dat het tweedehands spullen zou betreffen en dat ik €100,- extra zou moeten betalen.... ja heur.. voor een nieuwe....) vandaag dan toch wat versterkers aangekocht in China. Ik heb nog nooit een buizenversterker gehad en ben dus zeer benieuwd hoe dat met die Jean Hiraga speakers gaat klinken. Het spul is dan nog wel maar een beetje ingespeeld, tegen die tijd. Ik speel al jaaaaren met een (budget) Marantz geintegreerde versterker. Prima, tot dusverre. Ik weet niet beter. OP dit moment is er aardig wat korting te verkrijgen bij Alie. Dus maar eens geinvesteerd. In de buurt ook wat Sommer Elephant aangeschaft. Ik krijg het waarschijnlijk wel als een complete set bij elkaar. In het uiterste geval gaat gewoon die Marantz mee. De "Le Petits" naderen de eindstreep. Wachten nog op Rudy (Rumoh) voor de aansluitterminals en de afwerking met wat lak en interne demping.....Kappa7 schreef: ↑di 20 aug 2024, 19:39Ik zet je erbij in de planning, leuk.TTS schreef: ↑ma 19 aug 2024, 3:06As we speak zijn de NOS Fostexjes FE 103e aan het inspelen en worden de behuizingen voor de op Jean Hiraga's luidsprekers gebaseerde "La Petite" gebouwd. https://snakeoilaudio.de/diy.html ( Vertaling uit het Frans naar Duits van het artikel van Jean Hiraga in L'Audiophile van destijds. )
Dit is een simpel ontwerp en hopelijk heb ik het klaar voor 29 September. Als me dat lukt wil ik ze wel komen demonstreren. Mogelijk heb ik dan ook een klein buizenversterkertje bij me ( MP301 mk3 ) met betere buizen ( EL34 en 7SH8 glas ). Deze is in bestelling.
Eventueel kan ik 2 Voigt pipes met Fostex FE 204 meebrengen.
Mijn Paaskuikens vinden dan, voor wie ze nog niet gehoord heeft, ook wel een plekje in de kofferbak. Ben er nu ook zelfbouw stands voor aan het fabriceren.
Een en ander afhankelijk van de voortgang van...... en jullie belangstelling voor....
Ik ga even van een complete set uit.
en verras ons met iets leuks. zo te lezen heb je keus genoeg.![]()
![]()
3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Wat is dat toch met die Zomer Olifant?
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Kan ik nog niet zeggen. Vanmiddag komt dat spul binnen.
Om dit topic niet te veel te vervuilen, hier even een korte reactie. Sommer Elephant 425 is een 4 aderige soepele luidsprekerkabel uit de audio visuele wereld. Maar schijnt zeer goed te klinken. Heb hem binnen. Is een heel soepele kabel iets meer dan een cm dik. Heb 25 meter besteld, dat is dus een flinke rol. De 4 aders zijn individueel genummerd. Ik wil de even en oneven aders samenvoegen voor + en -. Dat resulteert in 5 mm2 per kant. Ik neem ze mee met de Le Petit en hopelijk de MP301mk3.
Om dit topic niet te veel te vervuilen, hier even een korte reactie. Sommer Elephant 425 is een 4 aderige soepele luidsprekerkabel uit de audio visuele wereld. Maar schijnt zeer goed te klinken. Heb hem binnen. Is een heel soepele kabel iets meer dan een cm dik. Heb 25 meter besteld, dat is dus een flinke rol. De 4 aders zijn individueel genummerd. Ik wil de even en oneven aders samenvoegen voor + en -. Dat resulteert in 5 mm2 per kant. Ik neem ze mee met de Le Petit en hopelijk de MP301mk3.
Laatst gewijzigd door TTS op wo 21 aug 2024, 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ziet eruit als mooie kabel, Cordial verkoopt het ook zo iig
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Is fijne, soepele kabel, ik gebruik de 440 variant in mijn systeem. werkt makkelijk die genummerde aders. En ronde kabel is pefect voor de Speakon connectors die ik gebruik
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
2 x 2,5mm Het is een kabel opgebouwd uit 4 aders.
https://www.sommercable.com/en-us/Speak ... gth::pu100
https://www.sommercable.com/en-us/Speak ... gth::pu100
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Lijkt heel sterk op cordial 425 of 425-50, maar verschil zit in aantal koperdraadjes blijkbaar, verder alsof ze uit dezelfde fabriek komen. Cordial heeft 50 of 322 draadjes per ader, de elephant 78 draadjes.TTS schreef: ↑wo 21 aug 2024, 11:39Kan ik nog niet zeggen. Vanmiddag komt dat spul binnen.
Om dit topic niet te veel te vervuilen, hier even een korte reactie. Sommer Elephant 425 is een 4 aderige soepele luidsprekerkabel uit de audio visuele wereld. Maar schijnt zeer goed te klinken. Heb hem binnen. Is een heel soepele kabel iets meer dan een cm dik. Heb 25 meter besteld, dat is dus een flinke rol. De 4 aders zijn individueel genummerd. Ik wil de even en oneven aders samenvoegen voor + en -. Dat resulteert in 5 mm2 per kant. Ik neem ze mee met de Le Petit en hopelijk de MP301mk3.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Bijna klaar, maar speelt de al wel. NOS FE103e Drivers hebben 9 dagen inspelen achter de rug.
De achterwand zit alleen maar klemvast, daar komen nog messing schroeven. Dat baspijpje moet nog een freezing ondergaan om aan te sluiten op de pvc pijp die alleen in het binnenste front zit.
Oh ja, en die voetjes nog ff in de vernis, of verf.. Of misschien maak ik nog wat anders. Iets met beuken latjes, wat minder massief. Och, dit werkt wel. Ik heb ze nog niet gewogen.
Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, qua klank.
Ik ben al vast van mijn stoel gevallen
Dit had ik niet verwacht.
Maar laat ik niet trachten om in woorden uit te drukken wat ik hoor. Veel liever laat ik dat aan jullie, om later in dit topic verslag te doen.
Het is m.i. wel een heel makkelijke manier om bij fijn geluid uit te komen. Hoe subjectief dat ook moge zijn. Het zijn absoluut geen partyboxen, dat is zeker. Binnen de beperkingen is het m.i. fijn luisteren zo. Moet nog even wachten op betere versterking. Ben benieuwd wat dat brengt. Luister nu met een Denon geïntegreerde versterker. In Zeewolde heb ik de dan net ingespeelde mp301mk3 bij me. Daar verwacht ik van dat het beter klinkt. Maar dat is afwachten dus. Veel is ook afhankelijk van de opname van wat je luistert.
De achterwand zit alleen maar klemvast, daar komen nog messing schroeven. Dat baspijpje moet nog een freezing ondergaan om aan te sluiten op de pvc pijp die alleen in het binnenste front zit.
Oh ja, en die voetjes nog ff in de vernis, of verf.. Of misschien maak ik nog wat anders. Iets met beuken latjes, wat minder massief. Och, dit werkt wel. Ik heb ze nog niet gewogen.
Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden, qua klank.
Ik ben al vast van mijn stoel gevallen
Dit had ik niet verwacht.
Maar laat ik niet trachten om in woorden uit te drukken wat ik hoor. Veel liever laat ik dat aan jullie, om later in dit topic verslag te doen.
Het is m.i. wel een heel makkelijke manier om bij fijn geluid uit te komen. Hoe subjectief dat ook moge zijn. Het zijn absoluut geen partyboxen, dat is zeker. Binnen de beperkingen is het m.i. fijn luisteren zo. Moet nog even wachten op betere versterking. Ben benieuwd wat dat brengt. Luister nu met een Denon geïntegreerde versterker. In Zeewolde heb ik de dan net ingespeelde mp301mk3 bij me. Daar verwacht ik van dat het beter klinkt. Maar dat is afwachten dus. Veel is ook afhankelijk van de opname van wat je luistert.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Het kacheltje is gearriveerd, via India.
Vond het in de kliko. Duzzzzzz.
Hij doet het ook nog.
Het eerste wat ik opmerkte was de bas. Die is duidelijk present. Maar ja, zo'n nieuw apparaat moet vast inspelen. Maar hij kan dus met de Hiraga's worden beluisterd, alstie het volhoudt. Ben benieuwd of ik dit beter vind dan solid state. Wellicht is een van jullie, bekend met buizenversterkers, in Zeewolde en kan wat ervaring met buizen met me delen.
Vond het in de kliko. Duzzzzzz.
Hij doet het ook nog.
Het eerste wat ik opmerkte was de bas. Die is duidelijk present. Maar ja, zo'n nieuw apparaat moet vast inspelen. Maar hij kan dus met de Hiraga's worden beluisterd, alstie het volhoudt. Ben benieuwd of ik dit beter vind dan solid state. Wellicht is een van jullie, bekend met buizenversterkers, in Zeewolde en kan wat ervaring met buizen met me delen.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik kom ook graag kijken en luisteren. Ben helaas niet in de gelegeneheid om iets mee te nemen.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Leuk en welkom,
Ik heb je op de lijst gezet.
Ik heb je op de lijst gezet.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik kom ook graag kijken en luisteren.
-
rdv300b833
- Berichten: 317
- Lid geworden op: zo 26 nov 2006, 16:06
- Locatie: Elst
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Goedemiddag George,
ook ik kom graag naar Zeewolde !
Een grote set zal ik niet mee gaan nemen maar mogelijk is er nog behoefte aan een kleine doch fijne passieve preamp (Khozmo-regelaar) + TPA3116 eindbakje (met externe overbemeten lineaire voeding).
En anders zet ik die wel in de verkoophoek. Heeft een tijdje als back-up dienst gedaan maar staat nu vooral stof te happen. Zonde...
Enkele fotootjes gevoegd.
Ben heel benieuwd naar TTS' zijn speaker !
Met muzikale groet,
Reinout
ook ik kom graag naar Zeewolde !
Een grote set zal ik niet mee gaan nemen maar mogelijk is er nog behoefte aan een kleine doch fijne passieve preamp (Khozmo-regelaar) + TPA3116 eindbakje (met externe overbemeten lineaire voeding).
En anders zet ik die wel in de verkoophoek. Heeft een tijdje als back-up dienst gedaan maar staat nu vooral stof te happen. Zonde...
Enkele fotootjes gevoegd.
Ben heel benieuwd naar TTS' zijn speaker !
Met muzikale groet,
Reinout
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Mooie bijdrage weer, waarvoor dank.rdv300b833 schreef: ↑vr 06 sep 2024, 13:08Goedemiddag George,
ook ik kom graag naar Zeewolde !
Een grote set zal ik niet mee gaan nemen maar mogelijk is er nog behoefte aan een kleine doch fijne passieve preamp (Khozmo-regelaar) + TPA3116 eindbakje (met externe overbemeten lineaire voeding).
En anders zet ik die wel in de verkoophoek. Heeft een tijdje als back-up dienst gedaan maar staat nu vooral stof te happen. Zonde...
Enkele fotootjes gevoegd.
Ben heel benieuwd naar TTS' zijn speaker !
Met muzikale groet,
Reinout
Is misschien een mooie pre om te gebruiken bij de vergelijking van de versterkers.
Volgens mij hebben deze geen volume regeling aanboort.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Een voorversterker is idd wel nodig. Mijn Purifi-versterker heeft XLR ingangen.. ik denk dat dat ook geldt voor de Nilai’s.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik heb hier wel een gebalanceerde passive pre maar mogelijk heb je wel iets gain nodig om voldoende te kunnen uitsturen.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Wie gaat het eigenlijk organiseren/regisseren/structureren? Neem aan dat jij dat gaat doen? Het vergelijk is op jouw verzoek min of meer. Zonder duidelijke structuur en/of regie kan zo'n exercitie dagen duren met een ongewisse uitkomst is de ervaring
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Tis misschien wel handig om aan te geven hoeveel tijd hier voor nodig is.
In de week voor de 28e wil ik het programma in elkaar zetten.
Tis even afhankelijk van het aantal benodigde tijd slots maar zit zelf te denken aan 2 tijdsloten voor het vergelijk.
In de week voor de 28e wil ik het programma in elkaar zetten.
Tis even afhankelijk van het aantal benodigde tijd slots maar zit zelf te denken aan 2 tijdsloten voor het vergelijk.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Dank U. En ik benieuwd naar je/jullie reacties/mening.rdv300b833 schreef: ↑vr 06 sep 2024, 13:08Goedemiddag George,
ook ik kom graag naar Zeewolde !
Ben heel benieuwd naar TTS' zijn speaker !
Met muzikale groet,
Reinout
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
woei, ziet er weer gezellig uit ! ik vroeg me af met 2 ruimtes wordt het wel vrij snel doorschuiven ? ik zit zelf even te twijfelen, ik kan wel, maar vervoer en iets af hebben om mee te nemen is nog even een dingetje... verassing !! 
oh en wat is een Nilai ? . gezien de reacties moet het iets bijzonders zijn.
oh en wat is een Nilai ? . gezien de reacties moet het iets bijzonders zijn.
