Kenwood KA4040R lage output
Moderator: Beheerdersteam
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
Kenwood KA4040R lage output
Beste,
mij even geregistreerd op dit forum in de hoop hulp te krijgen bij het herstellen van een versterker.
Zoals in de titel te zien betreft het een Kenwood KA4040R waar een te zwak signaal aan de output komt.
Ik dacht het zal wel ergens aan de voorvesterking liggen of volumeregeling en dergelijke en heb dus mijn input signaal aan de input van de power amp gehangen. met hetzelfde resultaat.
Ik weet wel grosso modo hoe een klasse b versterker werkt. Maar ben geen expert.
Als ik met mijn ossciloscoop in en uit meet van de eindtrappen verschillen die niet zoveel in amplitude, dat zou toch vele malen groter moeten zijn?
Alle hulp is meer dan welkom.
mvg Peter
mij even geregistreerd op dit forum in de hoop hulp te krijgen bij het herstellen van een versterker.
Zoals in de titel te zien betreft het een Kenwood KA4040R waar een te zwak signaal aan de output komt.
Ik dacht het zal wel ergens aan de voorvesterking liggen of volumeregeling en dergelijke en heb dus mijn input signaal aan de input van de power amp gehangen. met hetzelfde resultaat.
Ik weet wel grosso modo hoe een klasse b versterker werkt. Maar ben geen expert.
Als ik met mijn ossciloscoop in en uit meet van de eindtrappen verschillen die niet zoveel in amplitude, dat zou toch vele malen groter moeten zijn?
Alle hulp is meer dan welkom.
mvg Peter
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
Re: Kenwood KA4040R lage output
Ik ben geen expert, maar ik zou de grote elco's bij de voeding eens nameten.
Re: Kenwood KA4040R lage output
Wat gebruik je als bron om signaal in te sturen als de versterker aan de scoop hangt ?
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
Re: Kenwood KA4040R lage output
input signaal
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
Re: Kenwood KA4040R lage output
Maar wat ik ook ontdekt heb. Is dat wanneer ik de voeding uitschakel. het signaal aan de input van de eindtrap bij het zakken van de voedingsspanning even goed wordt om dan naar 0 te gaan
Re: Kenwood KA4040R lage output
Het signaal aan de uitgang staat in elk geval behoorlijk te vervormen.
Begin eerst eens met het meten van de spanningen die in de versterker aanwezig zijn.
Begin bij de ingang van de voeding en zo verder richting de versterker tappen.
Over de elco's aan de ingang zou iets van + en - 46VDC moeten staan.
Leg de data sheet er naast en loop zo door het schema heen en zie waar het fout gaat.
Aangezien het iets is wat op beide kanalen zich voordoet moet het iets gemeenschappelijks zijn en dan is de voeding al snel verdacht.
Verder zijn de waardes op je scoop niet af te lezen zonder te weten waar deze op ingesteld is.
Begin eerst eens met het meten van de spanningen die in de versterker aanwezig zijn.
Begin bij de ingang van de voeding en zo verder richting de versterker tappen.
Over de elco's aan de ingang zou iets van + en - 46VDC moeten staan.
Leg de data sheet er naast en loop zo door het schema heen en zie waar het fout gaat.
Aangezien het iets is wat op beide kanalen zich voordoet moet het iets gemeenschappelijks zijn en dan is de voeding al snel verdacht.
Verder zijn de waardes op je scoop niet af te lezen zonder te weten waar deze op ingesteld is.
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
Re: Kenwood KA4040R lage output
Kappa7,
dacht ik ook, 48V over de elco's rimpel 20mv. Bij volgende info zal ik de instellingen van de scoop meegeven.
Kan ik hier een filmpje uploaden?
dacht ik ook, 48V over de elco's rimpel 20mv. Bij volgende info zal ik de instellingen van de scoop meegeven.
Kan ik hier een filmpje uploaden?
-
PeterDebaere
- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 17 aug 2024, 18:24
Re: Kenwood KA4040R lage output
Kappa7,
dacht ik ook, 48V over de elco's rimpel 20mv. Bij volgende info zal ik de instellingen van de scoop meegeven.
Kan ik hier een filmpje uploaden?
dacht ik ook, 48V over de elco's rimpel 20mv. Bij volgende info zal ik de instellingen van de scoop meegeven.
Kan ik hier een filmpje uploaden?
Re: Kenwood KA4040R lage output
Top, Dan door naar de volgende stap in het schema, kwestie van het schema volgen.
Filmpje gaat via jijbuis.
Filmpje gaat via jijbuis.
