Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4779
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Olaf Analogue »

Vroeger zat er op het gaasje van Philips tweeters ook een plastic schijfje gelijmd, later werd dit een hard plastic frame.
s-l400.jpg
s-l400.jpg (16.74 KiB) 1037 keer bekeken
s-l300.jpg
s-l300.jpg (10.36 KiB) 1037 keer bekeken
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Kreeg vandaag de Jantzen Alumen-Z caps binnen en de terminals, nog een setje nieuwe Scan Speak 10F 8424G00 op de kop kunnen tikken voor een leuke prijs dus die komen er ook aan...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Walt »

Kan je straks een tweede paartje bouwen!
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Dat kan, maar ik ga deze netjes maken en de drivers zitten echt op risico hoogte met de kids, misschien de fronts er weer voor, maar die komen tegen de rolrand van de woofer dus daar moeten nog dikkere voor. De drivers zijn in eerste instantie echt als reserve omdat ik het een fijne speaker vind en deze drivers al heel lang geleverd worden, wil niet het risico lopen dat ze over een paar jaar uit het assortiment gaan, de tweeters staan al in de vintage sectie bij Seas.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15172
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Barry2001 »

Maakt nieuwsgierig, deze speaker :goedzo: Al een idee wat je met de stands gaat doen? Heb eens marmeren plaat genomen met een pvc pijp erop (gespoten) gevuld met zand. Was voor monitoren, werkte/ontkoppelde goed maar qua looks wat lomp tov de monitoren. Vind wat Harbeth doet ook wel fraai, past denk ik ook wel bij deze vorm.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Ja dat vind ik ook mooi die Tönträger achtige stand Barry, hoewel die verstelbare van Zaor ook erg mooi zijn!
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Pjotr »

Shadow schreef: wo 08 nov 2023, 21:49
Ja dat vind ik ook mooi die Tönträger achtige stand Barry, hoewel die verstelbare van Zaor ook erg mooi zijn!
Ja die van Zoar zijn ook erg mooi en ik moet zeggen qua prijs nog best redelijk. Ok, is dan ook eigenlijk pro spul O:)
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Binnenkort deze eens aanpakken, andere terminals erop, beschadigingen wegwerken enz.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

20240730_152429.jpg
Wat upgrades voor het filter...
20240730_152537.jpg
En goede aansluitingen....
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Walt »

Mooi spul Joram, vooral die tweeter caps zal wel flinke upgrade zijn als daar nog de PWA zit nu.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

filterschema.png
Ja die zit daar nog en de 33uF van de mid gaat de Clarity Cap CSA in, de 33uF cap die daaruit komt kan evt in de woofer tak.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Walt »

Ha, dat is leuk hergebruik!
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door satefan »

Dat zijn hele beste componenten! Neem je iets mee om naar te luisteren in Zeewolde?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Ik hoop er bij te kunnen zijn Stefan, als ik een chauffeur heb en de chemo's het toelaten, maar ik vrees van niet en iets meenemen al helemaal niet ](*,)
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door satefan »

:-(
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Ik ben al een tijdje op zoek naar mooie stands, maar alles wat ik tegenkom is te hoog of te klein voor het grondvlak van 35x30cm van deze speakers. Iets op maat laten maken kan maar ging al snel richting de 4-500 euro.

Tot ik me de aluminium profielen bedacht die ik op m'n werk gebruikte om voor r&d afdelingen proefopstelllingen te maken;
Screenshot_20240808_222002_Chrome.jpg
l

Dat spul is er dus ook in het zwart;
Screenshot_20240808_222050_Chrome.jpg
En allerlei variaties die aan 1 of 2 kanten dicht zijn, 45 graden afgeschuind etc.

https://www.myaluprofil.de/

Ik heb wat leuks besteld, ben de helft kwijt van een set op maat gemaakte stands en het komt op maat gezaagd thuis, ik ga wel de uiteinden afdekken en de pootjes daar door heen laten steken. Dat geeft geen blinkend alu en een mooie finish.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door OWC »

Iets dichter bij huis had ook gekund ;)

https://www.aluxprofiel.nl/
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Leuk, maar het assortiment komt niet echt overeen...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door ray5150 »

OWC schreef: vr 09 aug 2024, 1:45
Iets dichter bij huis had ook gekund ;)

https://www.aluxprofiel.nl/
Het webadres is .nl.
Maar de firma zelf is in Polen gevestigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Oh da's helemaal handig idd, maar zoals ik al zei, het assortiment is beperkt en geen koppeling tussen de profielen en de toebehoren zoals bij de winkel die ik gepost had. Kreeg netjes nog een controle op de bestelling en zag dat ik ergens 10cm verkeerd opgegeven had, dus net alles aangepast en geaccordeerd.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door OWC »

ray5150 schreef: vr 09 aug 2024, 9:27
OWC schreef: vr 09 aug 2024, 1:45
Iets dichter bij huis had ook gekund ;)

https://www.aluxprofiel.nl/
Het webadres is .nl.
Maar de firma zelf is in Polen gevestigd.
Dat is nieuw, want voorheen had het een adres in Nederland.

Van hun eigen website niet heel lang geleden
Bijlagen
Screenshot_2024-08-09-10-47-14-72_4d38fce200f96aeac5e860e739312e76.jpg
Gebruikersavatar
sevenup
Berichten: 2777
Lid geworden op: wo 27 jun 2007, 21:33
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door sevenup »

Wij gebruiken op het werk vaak dit merk: https://www.mk-group.com/nl/producten/p ... ielen.html
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Shadow »

Ik ken het als Item of Bosch profiel, ieder met hun eigen kenmerken.

Weer ontopic over de K3W maar!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door ray5150 »

Beetje filterporno is altijd leuk, ja. :-" \:D/
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg

Bericht door Pjotr »

Ach dat profiel is tamelijk standaard. Item en Bosch zijn i.d.d. de ouwe bekenden en erg uitgebreid. En Ali levert ook veel. En zelfs op Amazon het nodige...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”