Bouwtopic
Showcase
Ouderwets lekkere dozen met mooie drivers, prima klank en ik was eigenlijk op weg de Faital 3WC10 te gaan bouwen, maar ik had wat moeite met de verschillende basreflex speakers die ik hier getest heb, de ruimte is niet groot en verschillende speakers die veel lucht verplaatsen had ik de poort al volgestopt met BAF om de boel wat te tunen, het kleinere grut zoals de Scamo 15 en AL130/NEO3 monitor waren geen probleem. Toen Jeroen de 3 weg speakers te koop zette begon er dan ook wat te knagen en na overleg met SWMBO kon ik ze overnemen.
Dit zijn ze dan op tijdelijke stands die ik snel even gemaakt had, de stands zijn inmiddels 5 cm versmald om precies even breed als de speakers te zijn, iets met 2x meten, 1x zagen ofzo
Maar goed, ze bevallen erg goed en de gesloten 10" woofer is echt fijn, mid en hoog open en transparant, geen bijterigheid maar ook niet suf, maar goed we wisten al dat Jeroen dat kan natuurlijk
Wat er gaat gebeuren;
- fatsoenlijke stands maken / kopen (weinig te koop naar m'n zin dat past)
- afwerking is na 10 jaar wel toe aan een update, ze hebben wat beschadigingen en er hebben beugels opgeschroefd gezeten
- banaan terminals achterop, de huidige zijn van die klembekjes en die doen het prima, maar m'n kabels passen daar niet in
- er zit nu een Clarity Cap PWA voor de tweeter, die wordt vervangen door een Alumen-Z, goede ervaringen mee met de Scamo 15.
Voor de rest is het filter erg mooi opgebouwd en zou ik dezelfde componentkeuzes gemaakt hebben (met uitzondering van de tweeter cap dus)
