Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Moderator: Beheerdersteam
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4780
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Vroeger zat er op het gaasje van Philips tweeters ook een plastic schijfje gelijmd, later werd dit een hard plastic frame.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Kreeg vandaag de Jantzen Alumen-Z caps binnen en de terminals, nog een setje nieuwe Scan Speak 10F 8424G00 op de kop kunnen tikken voor een leuke prijs dus die komen er ook aan...
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Dat kan, maar ik ga deze netjes maken en de drivers zitten echt op risico hoogte met de kids, misschien de fronts er weer voor, maar die komen tegen de rolrand van de woofer dus daar moeten nog dikkere voor. De drivers zijn in eerste instantie echt als reserve omdat ik het een fijne speaker vind en deze drivers al heel lang geleverd worden, wil niet het risico lopen dat ze over een paar jaar uit het assortiment gaan, de tweeters staan al in de vintage sectie bij Seas.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Maakt nieuwsgierig, deze speaker
Al een idee wat je met de stands gaat doen? Heb eens marmeren plaat genomen met een pvc pijp erop (gespoten) gevuld met zand. Was voor monitoren, werkte/ontkoppelde goed maar qua looks wat lomp tov de monitoren. Vind wat Harbeth doet ook wel fraai, past denk ik ook wel bij deze vorm.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ja dat vind ik ook mooi die Tönträger achtige stand Barry, hoewel die verstelbare van Zaor ook erg mooi zijn!
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Binnenkort deze eens aanpakken, andere terminals erop, beschadigingen wegwerken enz.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Mooi spul Joram, vooral die tweeter caps zal wel flinke upgrade zijn als daar nog de PWA zit nu.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ja die zit daar nog en de 33uF van de mid gaat de Clarity Cap CSA in, de 33uF cap die daaruit komt kan evt in de woofer tak.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Dat zijn hele beste componenten! Neem je iets mee om naar te luisteren in Zeewolde?
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ik hoop er bij te kunnen zijn Stefan, als ik een chauffeur heb en de chemo's het toelaten, maar ik vrees van niet en iets meenemen al helemaal niet ](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ik ben al een tijdje op zoek naar mooie stands, maar alles wat ik tegenkom is te hoog of te klein voor het grondvlak van 35x30cm van deze speakers. Iets op maat laten maken kan maar ging al snel richting de 4-500 euro.
Tot ik me de aluminium profielen bedacht die ik op m'n werk gebruikte om voor r&d afdelingen proefopstelllingen te maken;
l
Dat spul is er dus ook in het zwart;
En allerlei variaties die aan 1 of 2 kanten dicht zijn, 45 graden afgeschuind etc.
https://www.myaluprofil.de/
Ik heb wat leuks besteld, ben de helft kwijt van een set op maat gemaakte stands en het komt op maat gezaagd thuis, ik ga wel de uiteinden afdekken en de pootjes daar door heen laten steken. Dat geeft geen blinkend alu en een mooie finish.
Tot ik me de aluminium profielen bedacht die ik op m'n werk gebruikte om voor r&d afdelingen proefopstelllingen te maken;
l
Dat spul is er dus ook in het zwart;
En allerlei variaties die aan 1 of 2 kanten dicht zijn, 45 graden afgeschuind etc.
https://www.myaluprofil.de/
Ik heb wat leuks besteld, ben de helft kwijt van een set op maat gemaakte stands en het komt op maat gezaagd thuis, ik ga wel de uiteinden afdekken en de pootjes daar door heen laten steken. Dat geeft geen blinkend alu en een mooie finish.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Het webadres is .nl.
Maar de firma zelf is in Polen gevestigd.
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Oh da's helemaal handig idd, maar zoals ik al zei, het assortiment is beperkt en geen koppeling tussen de profielen en de toebehoren zoals bij de winkel die ik gepost had. Kreeg netjes nog een controle op de bestelling en zag dat ik ergens 10cm verkeerd opgegeven had, dus net alles aangepast en geaccordeerd.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Wij gebruiken op het werk vaak dit merk: https://www.mk-group.com/nl/producten/p ... ielen.html
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ik ken het als Item of Bosch profiel, ieder met hun eigen kenmerken.
Weer ontopic over de K3W maar!
Weer ontopic over de K3W maar!
Re: Overhaulin'; Klassieke 3 weg
Ach dat profiel is tamelijk standaard. Item en Bosch zijn i.d.d. de ouwe bekenden en erg uitgebreid. En Ali levert ook veel. En zelfs op Amazon het nodige...
