Met de huidige zijkanten en kleurstelling blijft hij voorlopig gewoon staan op de kast.
De RIAA versterker die ik wil gebruiken is een elekit.
Die past in de behuizing en kan ik aansluiten op de 12v voeding.
Moderator: Beheerdersteam
Leuk om te horen, dat hij daar een plekje gevonden heeft
Ik heb de pearl2 vergeleken met de phono dude en de ruis van de pearl2 is erg veel lager.Heeft iemand hier trouwens ervaring met RIAA versterkers met buizen en dan met name of je echt verschil hoort.
Nou Douwe ik zat in het forum eens weer te lezen en dacht opeens aan een modificatiedouwebakker schreef: ↑za 22 jun 2024, 15:32Het heeft me ook de nodige moeite gekost maar electronica is wel mijn vak hé.
Trouwens, de weerstanden zijn op de post hoor.
doorverbinding.jpgonderbreken.jpg
Ah... je bent dus ook met de bouw gestart.OpaBert schreef: ↑vr 06 dec 2024, 22:18Nou Douwe ik zat in het forum eens weer te lezen en dacht opeens aan een modificatiedouwebakker schreef: ↑za 22 jun 2024, 15:32Het heeft me ook de nodige moeite gekost maar electronica is wel mijn vak hé.
Wist alleen niet meer waar Echter geduld vangt vis
Stukje draad opgezocht van de juiste kleurwaarom niet
![]()
Is jouw versterker nog zonder omkasting of heb je hem al ingebouwd?Ik ben erg blij met de mijne. Speelt elke dag.
Met 8 projecten tegelijk bezigdouwebakker schreef: ↑za 07 dec 2024, 11:06Ah... je bent dus ook met de bouw gestart.OpaBert schreef: ↑vr 06 dec 2024, 22:18Nou Douwe ik zat in het forum eens weer te lezen en dacht opeens aan een modificatiedouwebakker schreef: ↑za 22 jun 2024, 15:32Het heeft me ook de nodige moeite gekost maar electronica is wel mijn vak hé.
Wist alleen niet meer waar Echter geduld vangt vis
Stukje draad opgezocht van de juiste kleurwaarom niet
![]()
Ik ben erg blij met de mijne. Speelt elke dag.
Douwe
Die is zeker de moeite waard, is wel een stuk duurder aan onderdelen. De print zou EL34 - V4.1 moeten zijn.douwebakker schreef: ↑za 07 dec 2024, 20:01Die EL34 print heb ik ook nog liggen. Daar ga ik binnenkort ook mee aan de slag. Volgens mij heeft Willy die ook uitgebreid beschreven.
Benieuwd of deze net zo goed gaat klinken als de EL84.
OpaBert schreef: ↑zo 08 dec 2024, 1:48Zeg Douwe zullen we samen het frontje en achterkant van de EL34 Amp bestellen bij Tube Town ?
Ik kan eventueel een CorelDRAW-pdf leveren om mee te geven met de bestelling. Moet een beetje aangepast worden, was oorspronkelijk voor EL34-V3
Willy heeft dacht ik de CNC gegevens ook erbij gezet : hier
Lijkt mij wel mooi iig
Willy als je toch die EL84 print aanpast is het dan misschien ook mogelijk dat de Potmeters meer naar de rand van de print gaan
Dan is het mogelijk om het voorzet front met de Potmeters vast te zetten!
Dat is onmogelijk: tussen front en potmeters lopen tot 5 sporen onderaan en 2 sporen boven. Bekijk de layout van de print eens, dat wil je niet gaan wijzigen.
En bij dunne plaat of met een verzinkboor nauwkeurig op diepte boren ook je front van je kast er mee vast zetten
Dat begrijp ik niet goed Bert
Zomaar een iets wat opborrelt in mijn gedachte Willy![]()
Zover ben ik nog niet Bert. Misschien t.z.t. Eerst alles even uitzoeken.OpaBert schreef: ↑zo 08 dec 2024, 1:48Zeg Douwe zullen we samen het frontje en achterkant van de EL34 Amp bestellen bij Tube Town ?
Willy heeft dacht ik de CNC gegevens ook erbij gezet
Lijkt mij wel mooi iig
Willy als je toch die EL84 print aanpast is het dan misschien ook mogelijk dat de Potmeters meer naar de rand van de print gaan
Dan is het mogelijk om het voorzet front met de Potmeters vast te zetten!
En bij dunne plaat of met een verzinkboor nauwkeurig op diepte boren ook je front van je kast er mee vast zetten
Zomaar een iets wat opborrelt in mijn gedachte Willy![]()
Dat gaat echt niet Bert, dat zou een totaal nieuw ontwerp betekenen, ook een nieuw front- en back-paneel als je de versterker breder wil.OpaBert schreef: ↑wo 08 jan 2025, 19:03Willy misschien als ik je niet ontrief de breedte niet al te krap kunnen tekenen
Ik zou graag wat vrijheid hebben voor wat de trafo om te voeden en
De UGT die ik heb zijn van AE EI met een voetmaat van 81x87 mm
En ik heb een 260 Volt Ringkern 200 VA welke een diameter heeft van 112 mm met een hoogte van 45 mm
In dien mogelijk zou ik die graag willen gebruiken
De spanning kan ik wel verlagen eventueel
Mits het bij Douwe ook niet op een cm aan komt ?
Ps de Input printjes zijn ook ontvangen van JLPCB deze middag
Alvast bedankt Willy ik hoop dat ik je niet veel extra werk op je schouders leg