Als dat die 2 Watt weerstanden zijn met draadjes Die zijn nog steeds niet op voorraad bij mouserdemocles schreef:Met de verkeerde weerstanden,beetje B film gevoel,Shadow schreef:Ik heb vandaag je CA’s opgestuurd dus die kun je ook nog in elkaar zetten
Ga je dat nog recht zetten Shadow?
Anders zou het weer zo iets zijn als waar Bert al een geruime tijd mee bezig is,de rotzooi van een ander opruimen
Velleman 8020
Moderator: Beheerdersteam
Re: Velleman 8020
Re: Velleman 8020
Nee is smd idd en Demo mag z'n grote mond gewoon houden...die kunnen prima daar, ik draai in de versterker op m'n werk daar ook mee; geen probleem.
Re: Velleman 8020
Ik zal het bij Peter navragen , die had meen ik bedenkingen over die weerstandenShadow schreef:Nee is smd idd en Demo mag z'n grote mond gewoon houden...die kunnen prima daar, ik draai in de versterker op m'n werk daar ook mee; geen probleem.
En omdat ik toch eerst de Monobillen wil gaan doen kan dat best ff wachten Joram en Demo bedoeld het goed
Ik zit een beetje in de hoek waar de klappen vallen
Mn vrouw
Frigate
Anastacia trafo opeens stuk , en gekloot van mezelf , met een decoupeer alle draden zaag
Velleman met modificatie en kapotte trafo zelfde afkomst als de Frigate.
Ben wel toe aan een project waar ik niet wakker van leg
Re: Velleman 8020
Anders stuur je ze maar terug, dan kijk ik of jij de goeie besteld- en gekregen hebt, dan zet ik ze over.
Re: Velleman 8020
Kon jij ook niet weten , je was in de veronderstelling dat wat Peter je toegestuurd had de Juiste warenShadow schreef:Anders stuur je ze maar terug, dan kijk ik of jij de goeie besteld- en gekregen hebt, dan zet ik ze over.
Stuur ze wel naar je toe na het weekend
Edit
Er schijnt hier in , ook bij mij daar een misverstand over te zijn.
Kan me de houding van Pjotr goed in denken als je zit te pielen om het onderste uit de kant te halen met componenten .
en een ander doet er dan zomaar wat anders in , Dan sta je op , en zeg je Wat is dat
Pjotr moet bij mouser een bestelling doen en besteld voor mij de juiste weerstanden Shadow en Democles
En zal een poging wagen de weerstanden er af te solderen
Lukt dat niet kan ik beter helemaal afblijven
Re: Velleman 8020
Is het geen praktisch idee om de transformator te ontlasten en de gloei via een adapter te voeden? Aanpassingen zijn dan beperkt. Gewoon een adapteringang op de achterkant bouwen.
Re: Velleman 8020
Hoi Sandokan de Velleman 8020 is al weer een paar maanden bij de eigenaar en die heeft hem toen er brom op trad als hoe hij is verkocht voor 60€ Wat erg sneu is Ik was hem ook beu na zoveel tegenslag met dat ding RotdingSandokan schreef:Is het geen praktisch idee om de transformator te ontlasten en de gloei via een adapter te voeden? Aanpassingen zijn dan beperkt. Gewoon een adapteringang op de achterkant bouwen.
Grt
OpaBert
Re: Velleman 8020
Nog even iets anders. Ik las dat de regulator 7812 minder belast wordt wanneer de capaciteit voor de regulator verkleint wordt. Heb ik dat goed begrepen?
Re: Velleman 8020
Ja inderdaad de Spanning voor de 7812 werd met de elco kleinerSandokan schreef:Nog even iets anders. Ik las dat de regulator 7812 minder belast wordt wanneer de capaciteit voor de regulator verkleint wordt. Heb ik dat goed begrepen?
Ook wat meer Rimpel voor de 7812 maar dat werd door de 7812 weer glad gestreken
Dat is een Win Win situatie
- BamiKanarieSoep
- Berichten: 121
- Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23
Re: Velleman 8020
Er waren nog 6 voedingstrafoos te koop bij VellemanBamiKanarieSoep schreef:
38€ bestel die er vast maar bij
- BamiKanarieSoep
- Berichten: 121
- Lid geworden op: vr 24 jul 2020, 21:23
Re: Velleman 8020
Hopelijk heeft de hoogste bieder de cursus "Omgaan met tegenslagen" met succes gevolgd( of was die cursus ookal uitgesteld
)
Re: Velleman 8020
Geen idee hoor Ik sta er niet bij stil en repareer zoiets , meestal veel te duur .BamiKanarieSoep schreef:Hopelijk heeft de hoogste bieder de cursus "Omgaan met tegenslagen" met succes gevolgd( of was die cursus ookal uitgesteld)
Alleen maar om het tot een goed te brengen en er een prettige herinneringen aan over te
houden
Dat gaat nu ook gebeuren met mn Canwell model sa124
Als het maar goed komt op het eind
Re: Velleman 8020
Ik heb een paar maanden geleden, nog voor dat ik hier de trafo-perikelen las, een nos 8020 bouwpakket gekocht en inmiddels in elkaar gezet. De trafo wordt inderdaad behoorlijk warm. En die door mijzelf voorgestelde adapteringang voor de gloei heb ik nog niet ingebouwd. Maar goed. Mijn vraag was eigenlijk een die hier niet zoveel mee te maken heeft.
Mijn vraag was wel of iemand mij kan uitleggen waarom je die (koppel)condensatoren in de signaalweg ongestraft weg kan laten. Wanneer ik schema's op internet google is dat ongebruikelijk. Gelijkspanning op het rooster lijkt mij de buis nogal te belasten, ook al heb je voor de uitgang nog een condensator (C21). Is de overweging hier dat er tussen eerste en tweede buishelft gewoon niet zoveel mis kan gaan of 'ziet' de eerste buishelft ook de eindcondensator (C21)?
Mijn vraag was wel of iemand mij kan uitleggen waarom je die (koppel)condensatoren in de signaalweg ongestraft weg kan laten. Wanneer ik schema's op internet google is dat ongebruikelijk. Gelijkspanning op het rooster lijkt mij de buis nogal te belasten, ook al heb je voor de uitgang nog een condensator (C21). Is de overweging hier dat er tussen eerste en tweede buishelft gewoon niet zoveel mis kan gaan of 'ziet' de eerste buishelft ook de eindcondensator (C21)?
Re: Velleman 8020
Ja is jammer dat je het al in elkaar hebt gezet
Ik zou die trafo vervangen door een ringkern trafo en die erbuiten laten
Ik zie een herhaling aankomen Net vervuiling wordt alleen maar erger
Dus die trafo wordt daar alleen maar warmer van
Misschien zie ik het wat te zwaar in
Ondanks dat ik die gloeistroom wikkeling er al los van had , Bleef hij nog steeds erg warm.
Maar nu je hem in elkaar hebt staan Dan maar afwachten
Ik heb het originele schema er bij gezocht en het gemodificeerde van Sassen
Dat is wel handig als iemand met meer verstand als ik daar wat nuttigs over kan zeggen
Ik zou die trafo vervangen door een ringkern trafo en die erbuiten laten
Ik zie een herhaling aankomen Net vervuiling wordt alleen maar erger
Dus die trafo wordt daar alleen maar warmer van
Misschien zie ik het wat te zwaar in
Ondanks dat ik die gloeistroom wikkeling er al los van had , Bleef hij nog steeds erg warm.
Maar nu je hem in elkaar hebt staan Dan maar afwachten
Ik heb het originele schema er bij gezocht en het gemodificeerde van Sassen
Dat is wel handig als iemand met meer verstand als ik daar wat nuttigs over kan zeggen
Re: Velleman 8020
Deze er ook maar bij
-
Hans Dekker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 16:56
Re: Velleman 8020
Hoi Anne, ik haak even in op deze alternatieve voeding. Heb zelf ook al 2 van die originele trafo's kapot gekregen wegens oververhitting. Originel ontwerp van Velleman was toch n beetje aan de krappe kant wat betreft trafo vermogen. Dit ziet er beter uit. Ik zal alles nog even nameten maar visuel lijkt het te werkenAh!buis schreef: ↑di 08 sep 2020, 21:48Zo, dus je zoekt naar een andere trafo![]()
Kan met deze https://www.tube-town.net/ttstore/toroidal-47va.html
Moet de voeding wel wat aangepast.Niet veel, Twee diodes erbij en twee weerstanden veranderen.
En iets andere verbindingen.
Vervang ook maar C20, zou wel 's de oorzaak van de narigheid kunnen zijn.
Anne
Grtjes Hans
Re: Velleman 8020
Ik ben bang dat Anne al lang niet meer hier kijkt
Maar ik was een van de teleurgestelde reparateurs van die Velleman waar die Kakel verse trafo na een paar weken al de geest gaf
Terwijl geen enkele meting een defect aantoonde van de versterker
Tot 2x toe de trafo vervangen .
Maar ik was een van de teleurgestelde reparateurs van die Velleman waar die Kakel verse trafo na een paar weken al de geest gaf
Terwijl geen enkele meting een defect aantoonde van de versterker
Tot 2x toe de trafo vervangen .
-
Hans Dekker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 16:56
Re: Velleman 8020
Hoi Bert, ik zou je toch willen aanbevelen om die ringkern van tube town te installeren. Past precies dus even goed uitmeten en wat kleine wijzigingen aan de print.
-
Hans Dekker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: zo 10 jun 2018, 16:56
Re: Velleman 8020
Ja, ik lees het net na. Hoop frustratie met dat ding. Nouja, wellicht helpt het voor iemand anders met soortgelijke trafo problemen voor de 8020. Gr Hans
Re: Velleman 8020
Zekers, fijn dat het bij jou goed werkt, voor de rest een erg leuke voorversterker die 8020!
