Merci! Ik ga er in duiken
het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ben benieuwd waar je op uit komt. Paar fysieke knopjes blijft handiger dan steeds je telefoon in de aanslag 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Andere optie is om er een Touchscreen aan te hangen... maar dat weten we natuurlijk al 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Binnen daphile is dat al wel standaard aanwezig.
Geen idee of dat een standaard LMS functie is maar hier kan je de knoppen zo inleren. Mogelijk is dat een plugin die daar voor beschikbaar is.
Geen idee of dat een standaard LMS functie is maar hier kan je de knoppen zo inleren. Mogelijk is dat een plugin die daar voor beschikbaar is.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het grote squeezebox vragen topic
Daphile key bindings: voor configuratie van de multimediatoetsen op een computertoetsenbord, of van een usb/serieel apparaat. Voor rotary en buttons via de GPIO: zie volgende opties.
SqueezeButtonPi: controle via GPIO. Enkel play/pause, prev, next, vol+, vol-, power en volume (rotary) voorgeprogrammeerd. Andere functies moeten zelf worden geprogrammeerd.
Jivelite: controle d.m.v. touchscreen en/of GPIO. Ondersteunt meerdere rotary encoders en pushbuttons, en erg veel functies, waaronder afspelen van presets.
LIRC: controle d.m.v. draadloze afstandsbediening.
Update: opties bij Daphile waren niet volledig.
SqueezeButtonPi: controle via GPIO. Enkel play/pause, prev, next, vol+, vol-, power en volume (rotary) voorgeprogrammeerd. Andere functies moeten zelf worden geprogrammeerd.
Jivelite: controle d.m.v. touchscreen en/of GPIO. Ondersteunt meerdere rotary encoders en pushbuttons, en erg veel functies, waaronder afspelen van presets.
LIRC: controle d.m.v. draadloze afstandsbediening.
Update: opties bij Daphile waren niet volledig.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Werkt ook gewoon met een universele IR interface.
De IR commando's worden dan aan de geselecteerde actie gekoppeld.
Maakt niet uit of dit een toetsenbord of een ander input device is.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het grote squeezebox vragen topic
Bedankt voor de aanvulling George. Het pulldown menu had ik gemist.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Meest gebruikt op mijn squeezebox via lms is Deezer. En Deezer heeft iets gedaan waardoor de Deezer plugin opnieuw niet meer werkt.
Ik ga nu definitief afscheid nemen van lms.
Buy, was leuk. Ik vind je nog steeds mooi (touch) en onbegrijpelijk dat Deezer niet samen met je wil.
Te koop binnenkort:
Raspberry pi met digiberry kaartje
Sb touch
Sb classic
Misschien ook de analoge voeding die ik bij touch gebruik.
Ik ga nu definitief afscheid nemen van lms.
Buy, was leuk. Ik vind je nog steeds mooi (touch) en onbegrijpelijk dat Deezer niet samen met je wil.
Te koop binnenkort:
Raspberry pi met digiberry kaartje
Sb touch
Sb classic
Misschien ook de analoge voeding die ik bij touch gebruik.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Welke versie van LMS gebruik je?
Ik had namelijk begrepen dat juist voor Deezer er een update was van de software.
Ik had namelijk begrepen dat juist voor Deezer er een update was van de software.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Klopt, paar weken terug. Sinds gisteravond werkt die niet meer. Ontwikkelaar van de plugin geeft zelf aan dat dit het einde is. Overstappen naar Tidal. Of lms vaarwel zeggen.
Met pijn in het hart ga ik op zoek naar wat anders. Heos, wiim, bluesound,. Weet nog niet.
Met pijn in het hart ga ik op zoek naar wat anders. Heos, wiim, bluesound,. Weet nog niet.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Als Deezer zo'n pestkop is had ik die een schop gegeven. Alternatieven zat.
Re: het grote squeezebox vragen topic
In een grijs verleden een Bare Bone opgetuigd met J.River Media Center. Daarvan moest nog ergens in een doos een IR remote bestaan. En jawel hoor, na wat gespit op zolder:
Compleet met XP Media logo nog
Die USB HP IR-remotes zijn voor rond de de 25 nog wel op Ebay te vinden. Al daar zijn ook wel alternatieven voor. V.w.b. de basisfuncties en favorieten werkt dit wel fijner dan een apje op de telefoon. Bij je albums doorzoeken e.d. heb je toch de visuele feedback nodig.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
je zou dan ook met die ontvanger en een compacte universele remote kunnen doen?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Zou i.d.d. moeten kunnen. De IR remote is gewoon RC6 code. Alleen zijn die simpele remotes bedoeld voor een TV. Of die ook kunnen werken voor een MS media center is zeer de vraag. Of zoiets: https://www.amazon.nl/RUPA-Vervangende- ... L8RN&psc=1 Werkt op 2,4 GHz. Geen idee of het ook met Daphile werkt. Daphile decodeert volgens mij een standaard USB multimedia keyboard.
[Edit]
Even een OneForAll basic AB geprobeerd. Maar geen van de codes voor Philips toestellen doet het...
Misschien eentje die je a.d.h. van de bijbehorende HP AB kunt inleren?
[Edit]
Even een OneForAll basic AB geprobeerd. Maar geen van de codes voor Philips toestellen doet het...
Re: het grote squeezebox vragen topic
Kan weleens aan de IR frequentie liggen. Ik heb hier een streamzap ir ding en dat werkt ook alleen met elkaar.
Ook goede ervaringen met een Macmini en de ingebouwde IR, die werkt ook zonder problemen.
Ik wil nog wel eens proberen of een onderstaande receiver ook werkt maar dan met universele codes zo als de RC5.
https://robosumo.wordpress.com/2012/03/ ... gp1ux31qs/
Ook goede ervaringen met een Macmini en de ingebouwde IR, die werkt ook zonder problemen.
Ik wil nog wel eens proberen of een onderstaande receiver ook werkt maar dan met universele codes zo als de RC5.
https://robosumo.wordpress.com/2012/03/ ... gp1ux31qs/
Re: het grote squeezebox vragen topic
Dat is een standaard RS232 naar USB dingetje met een IR receiver er aan geknoopt. Eigenlijk een IR COM poort dus. Denk niet dat dat zo gaat werken met AB. Heb je toch iets voor nodig wat zelf de AB decodeert en de data als USB keyboard doorstuurt naar je PC. Zoiets heb ik wel bij Ali en Amazon voorbij zien komen voor rond de 20 euries en minder.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Vandaag deze binnen gekregen en werkt perfect met de bediening via Daphile.
https://nl.aliexpress.com/item/10050068 ... pt=glo2nld
Zou nu eigenlijk wel deze gekocht hebben.
https://nl.aliexpress.com/i/1005005452560607.html
De laatste heeft namelijk een aantal vaste toetsen die de IR aansturen.
Die gebruik ik voor de volumeregelaar van de voorversterker.
Nu moet ik apart omschakelen van de PC control naar de IR control modus.
Niet schokkend maar is net wat handiger.
https://nl.aliexpress.com/item/10050068 ... pt=glo2nld
Zou nu eigenlijk wel deze gekocht hebben.
https://nl.aliexpress.com/i/1005005452560607.html
De laatste heeft namelijk een aantal vaste toetsen die de IR aansturen.
Die gebruik ik voor de volumeregelaar van de voorversterker.
Nu moet ik apart omschakelen van de PC control naar de IR control modus.
Niet schokkend maar is net wat handiger.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ja dat is beslist handiger! Waarom heb je die dan niet gekocht?
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ah... Bestel je hem toch alsnog, voor die 12 euries...? Goeie tip! Heb hem net besteld 
Re: het grote squeezebox vragen topic
Vandaag binnen gekregen. Maar een gebruiksaanwijzing zat er niet bij. Niks nada, zelfs niet in het Chinees
Alleen dit op de site van Boxput. 'Tis wel een stevig ding waar fatsoenlijk AAA batterijen in gaan. RF dongeltje in een USB poort gestoken en het werkte gelijk met Daphile in de keyboard mode. IR learning heb ik nog niet geprobeerd.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Is dat wel met "Plus"? Die andere zonder is alleen BT/IR zonder USB dongeltje.
