De mogelijkheid om zelf dingen op normale wijze te kunnen toevoegen in Linux is er uit gehaald.
Daphile is gebouwd op Gentoo wat vaker gebruikt wordt om een systeem te bouwen wat slechts een doel heeft.
Als je de beta van Daphile installeert dan heb je wel de mogelijkheid om via SSH in te loggen en dingen aan te passen.
Echter om dan een update over LMS heen te gooien is iets lastiger.
Er missen immers wat bestanden om dit te doen.
de
werkt dan niet.
Handiger is dan om bvb Debian zonder desktop te installeren en daar de LMS versie op te zetten die jij wil.
Vervolgens zal je dan ook samba server moeten installeren om je lokale schijven ook als windows share te kunnen gebruiken.
Dat is allemaal prima te doen hoor.
Als je toch de material skin gebruikt als interface dan voegt de skin van Daphile niet veel toe.
Gebruik je een NAS als bron voor je audio bestanden dan kan je Samba achterwege laten en is de LMS installatie voldoende.
Verder heb je dan ook een debian server draaien die je gelijk ook andere dingen kunt laten doen.
je kunt dan ook home automatisering dingen daar op laten draaien.
kan soms handig zijn.