Holton NXL500 R6 monoblocks

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door ray5150 »

Merkwaardig, zowel 110 als 220 Volt. moet je wel voorzichtig zijn met wat je waar inprikt.
Maar inderdaad, wat Shadow hierboven schrijft, een spanning die wat lager is, is minder ernstig dan overspanning.
We hebben ook een forumlid in West-Afrika, die heeft geregeld spanningspieken van 270 volt daar...

Je zou ook kunnen kijken of je trafo's kunt verkrijgen met 2 primaire wikkelingen, 2 x 115 Volt. dan ben je wat flexibeler.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Leeuwarden »

Erik… kom eens even van dat strand af…
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door erik1977 »

Had ik al gezegd dat het long term was? :lol:

Ik heb in elk geval de ringkernen binnen, zware jongens!
Leuk vergelijk met een dual channel 2x250W waarbij de hoofdspoel kleiner is als 1 van de monoblokken, dat belooft wat.

Imiddels heeft Anthony de versterker modules ook klaar en getest dus stukje bij beetje krijgt het project vorm.

Is er al een MOB groupbuy? :kwijl:
Bijlagen
WhatsApp Image 2024-02-29 at 9.33.59 PM.jpeg
Screenshot 2024-02-29 221038.png
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Leeuwarden »

Cool! :rock:
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door erik1977 »

Ik zoek eigenlijk nog iemand die een step file kan maken, ik wil de frontjes van de versterkers laten infrezen en heranodiseren.
Is er iemand op het forum die dit (tegen betaling) kan doen?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Leeuwarden »

“Audiomaniacs” aka FreesKees freest vrees ik maar geen idee of hij ook anodiseren kan regelen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door ray5150 »

Wanneer leren mensen nu eens de nickname van Kees goed te spellen ?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Leeuwarden »

Als je hem persoonlijk kent doe je dit soort dingen automatisch… maar verder gaat het nu wel weer, Ray?
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door erik1977 »

Ik had Kees gevraagd en ja frezen kan, het gaat me eigenlijk om het ontwerp, de tekening.
De kasten bestel ik bij Modushop en die kunnen het frezen en anodiseren voor verzending.

Is er iemand handig in autocad of fusion of een dergelijk programma?
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8110
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Kappa7 »

Kan je laten zien wat de bedoeling is?
iets van een voorbeeld?
Gebruikersavatar
hardbats
Berichten: 2416
Lid geworden op: wo 01 mei 2019, 13:35

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door hardbats »

Als je duidelijk kunt maken wat je wilt dan kan ik dat wel tekenen.
Ik heb ook mijn eigen modushop kast als eens gefreesd en daarvoor heb ik ook zelf de tekeningen gemaakt.
20230803_200630.jpg
20230816_193128.jpg
20230816_193132.jpg
20230816_200828.jpg
20230816_202029.jpg
Plaats reactie