het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

snoef3 schreef: ma 29 jan 2024, 17:31
lenovo laptop chromebook. gewoon met toetsenbord en kan helemaal dubbelgeklapt zodat je toetsenbord onderop ligt. Dan heb je alleen het touchscreen voor bediening. Usb naar de dac en dat werkt. Kan ook deezer met deezer connect bedienen via de gsm. Maar is wel 6 keer groter dan de squeezebox.
dus de squeeze client (squeezelite ofzo??) draait dan op die chromebook?
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

@Henkjan:
Misschien heb je gelijk mbt dab+ vs internetstream. Maar npo is niet erg scheutig met vermelden van bitrates. Zou mooi zijn om een vergelijk te hebben.
mbt chromebook: Deezer direct vanaf hun website en bedienen met Deezer connect, dus niet via LMS. Voor de rest moet ik even kijken of LMS nog zinnig is. Voor schakelen tussen deezer en radio moet ik dan voortaan opstaan :(
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Houdt je wakker... :mrgreen:

NPO is zo plat gecomprimeerd dat dat toch niet meer uitmaakt. Enig nog luisterbare w.d.b. is R4:
Op de kabel 256kb/s MPEG4
via internet 192kb/s MP3
DAB+ ???

Moet zeggen dat de kwaliteit via de kabel beter lijkt dan via internet. Geldt eigenlijk ook voor R2. Maar daar staat loudnesspomp wel weer erg hard.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

over radio gesproken: hebben jullie ook dat bij het opzetten van een radiostream op de squeezebox en nu eerst die kreet van tunein komt? (en soms moet je de stream 2x starten)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Die gebruik ik al heel lang niet meer. Veel links zijn outdated of je krijgt meestal de lo-res 64kb streams. Ik gebruik meestal Radio Net. Als je dan de secure MPEG pakt van de NPO heb je gelijk de betere high res streams. Overigens zet ik de meest gebruikte links direct onder "Favorites". Van Squeeze Player zelf dan, NIET van de Radio plugin.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hsmeets »

Tune-In is inderdaad hinderlijk met die jingle. Zoals Pjotr zegt: Radio Net plugin gebruiken. En dan eventueel ook de Radio Now Playing plugin gebruiken voor wat betere weergave meta-data. Volgens mij sluit de weergave van de Music and Artist Information plugin ook nog wat beter aan.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

nu doet radio t helemaal niet meer :boos:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Kinklel Inkel wil je toch niet horen... Internet stuk? Hier no problem.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Schermafbeelding 2024-02-11 123012.png
Ik heb net even geprobeerd dan een zender toe te voegen, maar dit gaat wel makkelijk.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Kappa7 »

Hier geen enkel probleem eigenlijk met radio.
Om de achterlijke Tune in melding te vermijden gebruik ik nu de Radionet URLs en die doen het prima.
Schermafbeelding 2024-02-11 125328.png
Lukt helaas nog niet om alle reclame aan het begin van de stream te skippen.
Ik heb dan veronica continu aanstaan naar de chromecast waardoor de stream al open is en zet ik dan in de badkamer de radio aan het direct werkt zonder eerst de reclame te moeten beluisteren.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

My bevalt de eerder genoemde "Radio Now Playing" plugin ook wel goed. Lekker overzichtelijk! Zeker op de telefoon.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: zo 11 feb 2024, 12:10
Kinklel Inkel wil je toch niet horen... Internet stuk? Hier no problem.
t ging om Pinguin en Concertzender, de zelfde waar die domme tunin tune voor kwam

de zenders waar ik ooit zelf de directe url had ingevoerd doen t gewoon wel (radio4)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

probeer die Radio Now Playing plugin maar eens. Heeft geen moeite met Pinguins...
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

zal t eens proberen.

deze was het:

CODE: Selecteer alles

http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s45142&formats=aac,ogg,mp3&partnerId=16&serial=119902bb12170724c162d8af800543a0
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

de directe stream url's doen t gewoon wel:

CODE: Selecteer alles

http://streams.pinguinradio.com/PinguinRadio320.mp3
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: zo 11 feb 2024, 13:33
probeer die Radio Now Playing plugin maar eens. Heeft geen moeite met Pinguins...
heeft alle substreams ook, handig. bedankt voor de tip. mist wel de 320kbs stream van indie
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Die staat er wel hoor: mp3-high. Ach sommige streams hebben ook moeite met zichzelf. Concertzender valt soms ook wel eens een paar minuten weg via het net. Via de KPN set-top als digitale radio weer niet.

Die radio servers zijn ook maar look-up servers die je uiteindelijk een directe stream aanleveren. Maar TuneIn is wel erg slecht, altijd al geweest.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 11 feb 2024, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: zo 11 feb 2024, 14:23
Concertzender valt soms ook wel eens een paar minuten weg
nooit last van op de SB. mobiel wel
snoef3
Berichten: 621
Lid geworden op: di 19 jan 2016, 16:22

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door snoef3 »

Ik stap over op een bluesound Node 2. Squeezebox gaat er helemaal uit.
Op de studie gewoon een hiface m2tech usb dac naar de stereo, de slaapkamer weet ik nog niet en in de huiskamer de node2 met digi out naar de dac
Dus heb nu over een touch, een classic, en een hp mini met daphile. Drie spelers en server dus. Als iemand geinteresseerd is stuur maar een dm.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef: zo 11 feb 2024, 13:28
Pjotr schreef: zo 11 feb 2024, 12:10
Kinklel Inkel wil je toch niet horen... Internet stuk? Hier no problem.
t ging om Pinguin en Concertzender, de zelfde waar die domme tunin tune voor kwam

de zenders waar ik ooit zelf de directe url had ingevoerd doen t gewoon wel (radio4)
nu helemaal maf alleen op de speler in de woonkamer (sqeezlite) doet de Concertzender t niet. op xsqueeze op de pc wel. en op die zelfde speler als upnp doetie t ook gewoon? overige radio urls doen t gewoon wel
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Pjotr schreef: zo 11 feb 2024, 13:33
probeer die Radio Now Playing plugin maar eens. Heeft geen moeite met Pinguins...
die kent de Concertzender weer niet
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

Henkjan schreef: za 17 feb 2024, 0:57
Henkjan schreef: zo 11 feb 2024, 13:28
Pjotr schreef: zo 11 feb 2024, 12:10
Kinklel Inkel wil je toch niet horen... Internet stuk? Hier no problem.
t ging om Pinguin en Concertzender, de zelfde waar die domme tunin tune voor kwam

de zenders waar ik ooit zelf de directe url had ingevoerd doen t gewoon wel (radio4)
nu helemaal maf alleen op de speler in de woonkamer (sqeezlite) doet de Concertzender t niet. op xsqueeze op de pc wel. en op die zelfde speler als upnp doetie t ook gewoon? overige radio urls doen t gewoon wel
in de player settings het gezet op proxies streaming ipv direct en nu speeltie de Concertzender gelukkig weer gewoon af (mooie afrikaanse muziek). wel raar zo ineens, niets veranderd verder.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

Het is niet ondenkbaar dat Concertzender op dat bewuste moment nét even aan zijn max. aantal clients zat. Gezien het tijdstip lijkt dat niet het meest voor de hand liggend, maar tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden kan dat aantal best kortstondig zijn teruggeschroefd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Henkjan schreef: za 17 feb 2024, 1:12
Pjotr schreef: zo 11 feb 2024, 13:33
probeer die Radio Now Playing plugin maar eens. Heeft geen moeite met Pinguins...
die kent de Concertzender weer niet
Klopt, heb ik als directe link onder "Favorites" op de home page van Daphile gezet. Zoals met de meeste voorkeurszenders.
Jerrylee
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 13 mar 2024, 11:11

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Jerrylee »

Hoi, ik ben net nieuw op dit forum. Ik en mijn schoonvader gebruiken meerdere squeezebox radio's. Ik draai lokaal vanaf een core32 (polyvection) en hij via mysqueezebox.com. hij gebruikt het uitsluitend voor internetradio.
Weet iemand van jullie een kant en klaar alternatief of zou iemand daarmee kunnen helpen om zijn squeezebox radio's draaiend te houden? Heeft iemand een simpele nas met lms te koop oid?
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”