dus de squeeze client (squeezelite ofzo??) draait dan op die chromebook?snoef3 schreef: ↑ma 29 jan 2024, 17:31lenovo laptop chromebook. gewoon met toetsenbord en kan helemaal dubbelgeklapt zodat je toetsenbord onderop ligt. Dan heb je alleen het touchscreen voor bediening. Usb naar de dac en dat werkt. Kan ook deezer met deezer connect bedienen via de gsm. Maar is wel 6 keer groter dan de squeezebox.
het grote squeezebox vragen topic
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
Re: het grote squeezebox vragen topic
@Henkjan:
Misschien heb je gelijk mbt dab+ vs internetstream. Maar npo is niet erg scheutig met vermelden van bitrates. Zou mooi zijn om een vergelijk te hebben.
mbt chromebook: Deezer direct vanaf hun website en bedienen met Deezer connect, dus niet via LMS. Voor de rest moet ik even kijken of LMS nog zinnig is. Voor schakelen tussen deezer en radio moet ik dan voortaan opstaan
Misschien heb je gelijk mbt dab+ vs internetstream. Maar npo is niet erg scheutig met vermelden van bitrates. Zou mooi zijn om een vergelijk te hebben.
mbt chromebook: Deezer direct vanaf hun website en bedienen met Deezer connect, dus niet via LMS. Voor de rest moet ik even kijken of LMS nog zinnig is. Voor schakelen tussen deezer en radio moet ik dan voortaan opstaan
Re: het grote squeezebox vragen topic
Houdt je wakker...
NPO is zo plat gecomprimeerd dat dat toch niet meer uitmaakt. Enig nog luisterbare w.d.b. is R4:
Op de kabel 256kb/s MPEG4
via internet 192kb/s MP3
DAB+ ???
Moet zeggen dat de kwaliteit via de kabel beter lijkt dan via internet. Geldt eigenlijk ook voor R2. Maar daar staat loudnesspomp wel weer erg hard.
NPO is zo plat gecomprimeerd dat dat toch niet meer uitmaakt. Enig nog luisterbare w.d.b. is R4:
Op de kabel 256kb/s MPEG4
via internet 192kb/s MP3
DAB+ ???
Moet zeggen dat de kwaliteit via de kabel beter lijkt dan via internet. Geldt eigenlijk ook voor R2. Maar daar staat loudnesspomp wel weer erg hard.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
over radio gesproken: hebben jullie ook dat bij het opzetten van een radiostream op de squeezebox en nu eerst die kreet van tunein komt? (en soms moet je de stream 2x starten)
Re: het grote squeezebox vragen topic
Die gebruik ik al heel lang niet meer. Veel links zijn outdated of je krijgt meestal de lo-res 64kb streams. Ik gebruik meestal Radio Net. Als je dan de secure MPEG pakt van de NPO heb je gelijk de betere high res streams. Overigens zet ik de meest gebruikte links direct onder "Favorites". Van Squeeze Player zelf dan, NIET van de Radio plugin.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Tune-In is inderdaad hinderlijk met die jingle. Zoals Pjotr zegt: Radio Net plugin gebruiken. En dan eventueel ook de Radio Now Playing plugin gebruiken voor wat betere weergave meta-data. Volgens mij sluit de weergave van de Music and Artist Information plugin ook nog wat beter aan.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Kinklel Inkel wil je toch niet horen... Internet stuk? Hier no problem.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik heb net even geprobeerd dan een zender toe te voegen, maar dit gaat wel makkelijk.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hier geen enkel probleem eigenlijk met radio.
Om de achterlijke Tune in melding te vermijden gebruik ik nu de Radionet URLs en die doen het prima. Lukt helaas nog niet om alle reclame aan het begin van de stream te skippen.
Ik heb dan veronica continu aanstaan naar de chromecast waardoor de stream al open is en zet ik dan in de badkamer de radio aan het direct werkt zonder eerst de reclame te moeten beluisteren.
Om de achterlijke Tune in melding te vermijden gebruik ik nu de Radionet URLs en die doen het prima. Lukt helaas nog niet om alle reclame aan het begin van de stream te skippen.
Ik heb dan veronica continu aanstaan naar de chromecast waardoor de stream al open is en zet ik dan in de badkamer de radio aan het direct werkt zonder eerst de reclame te moeten beluisteren.
Re: het grote squeezebox vragen topic
My bevalt de eerder genoemde "Radio Now Playing" plugin ook wel goed. Lekker overzichtelijk! Zeker op de telefoon.
Re: het grote squeezebox vragen topic
probeer die Radio Now Playing plugin maar eens. Heeft geen moeite met Pinguins...
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
zal t eens proberen.
deze was het:
deze was het:
CODE: Selecteer alles
http://opml.radiotime.com/Tune.ashx?id=s45142&formats=aac,ogg,mp3&partnerId=16&serial=119902bb12170724c162d8af800543a0- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
de directe stream url's doen t gewoon wel:
CODE: Selecteer alles
http://streams.pinguinradio.com/PinguinRadio320.mp3Re: het grote squeezebox vragen topic
Die staat er wel hoor: mp3-high. Ach sommige streams hebben ook moeite met zichzelf. Concertzender valt soms ook wel eens een paar minuten weg via het net. Via de KPN set-top als digitale radio weer niet.
Die radio servers zijn ook maar look-up servers die je uiteindelijk een directe stream aanleveren. Maar TuneIn is wel erg slecht, altijd al geweest.
Die radio servers zijn ook maar look-up servers die je uiteindelijk een directe stream aanleveren. Maar TuneIn is wel erg slecht, altijd al geweest.
Laatst gewijzigd door Pjotr op zo 11 feb 2024, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Ik stap over op een bluesound Node 2. Squeezebox gaat er helemaal uit.
Op de studie gewoon een hiface m2tech usb dac naar de stereo, de slaapkamer weet ik nog niet en in de huiskamer de node2 met digi out naar de dac
Dus heb nu over een touch, een classic, en een hp mini met daphile. Drie spelers en server dus. Als iemand geinteresseerd is stuur maar een dm.
Op de studie gewoon een hiface m2tech usb dac naar de stereo, de slaapkamer weet ik nog niet en in de huiskamer de node2 met digi out naar de dac
Dus heb nu over een touch, een classic, en een hp mini met daphile. Drie spelers en server dus. Als iemand geinteresseerd is stuur maar een dm.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33821
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het grote squeezebox vragen topic
in de player settings het gezet op proxies streaming ipv direct en nu speeltie de Concertzender gelukkig weer gewoon af (mooie afrikaanse muziek). wel raar zo ineens, niets veranderd verder.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: het grote squeezebox vragen topic
Het is niet ondenkbaar dat Concertzender op dat bewuste moment nét even aan zijn max. aantal clients zat. Gezien het tijdstip lijkt dat niet het meest voor de hand liggend, maar tijdens nachtelijke onderhoudswerkzaamheden kan dat aantal best kortstondig zijn teruggeschroefd.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Klopt, heb ik als directe link onder "Favorites" op de home page van Daphile gezet. Zoals met de meeste voorkeurszenders.
Re: het grote squeezebox vragen topic
Hoi, ik ben net nieuw op dit forum. Ik en mijn schoonvader gebruiken meerdere squeezebox radio's. Ik draai lokaal vanaf een core32 (polyvection) en hij via mysqueezebox.com. hij gebruikt het uitsluitend voor internetradio.
Weet iemand van jullie een kant en klaar alternatief of zou iemand daarmee kunnen helpen om zijn squeezebox radio's draaiend te houden? Heeft iemand een simpele nas met lms te koop oid?
Weet iemand van jullie een kant en klaar alternatief of zou iemand daarmee kunnen helpen om zijn squeezebox radio's draaiend te houden? Heeft iemand een simpele nas met lms te koop oid?
